Jeg har netop set at Groupon.dk er lanceret i Danmark. |
Generelt bliver det solgt til virksomheden på at det skal tages fra markedsførings kassen.
F.eks hvis du har en sushi restaurant i København - så kan de i stedet for at bruge penge på markedsføring, ligge et tilbud på groupon (eller en af alle klonerne).
Så køber folk et gavebevis til 50% på en middag, hvor prisen kun lige dækker betalingen til groupon, samt måske lidt af råvarerne. Til gengæld kan det være at beviset kun gælder man-tor, hvor der alligevel ikke er fuld belægning.
Så for restauranter tror jeg godt det kan betale sig.
Jeg har selv købt en overnatning med mad på en kro på Fyn, som jeg aldrig havde købt uden at få mailen ind af døren. Der tænkte jeg.. det var da en god overraskelse til kæresten :-)
Men om opholdet er så fantatistisk at jeg vælger at komme igen til den fulde pris, tror jeg ikke. Der ville chancen nok have været større hvis jeg havde fundet en god sushi restaurant.
Mvh Casper