Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til vurdering af kinesisk producent

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er næsten klar til at starte en lille webshop, som en hygge beskæftigelse. Jeg vil importere nogle varer fra kina, og sælge dem videre i DK.

Jeg har dog lidt spørgsmål ang. fabrikant i kina.

Jeg har fundet en fabrikant, som jeg kan købe mine produkter ved. Jeg ved dog ikke om de er til at stole på. På deres hjemmeside har de billeder af deres virksomhed og produktions område, og jeg syntes de virker meget troværdige.

Mit problem er, at jeg kun har 20.000 kr til start af min webshop, og for de 20.000kr skal alt være på plads. Det vil sige, at jeg ikke har råd til at besøge virksomheden, og jeg har ikke råd til, at få lavet en QC på virksomheden.

Jeg har skrevet en del frem og tilbage med dem, og spurgt ang. betaling og "trade references" i europa. Betaling: Western Union / Bank transfer, jeg spurgte angående paypal betaling, men det ville de ikke. Af trade references fik jeg oplyst en virksomhed i spanien, som jeg har skrevet til. (mangler stadig svar)

Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg importere fra kina? (tænker ikke på moms/fortoldning osv)

Har i nogle råd til hvordan jeg vurdere om firmaet er troværdigt?

Med Venlig Hilsen

Kim Langholz

Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Brisingi Magneter Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

min erfaring med kinesiske fabrikanter er generelt gode. Hvad angår betaling foretækker fabrikanterne som regel bankoverførsler, hvor pengene skal overføres som renminbi til en bank i Kina. Jeg har endnu ikke mødt nogen, der accepterer Paypal.

Hvad jeg normal gør, er at jeg spørger om jeg kan starte med at købe en sample. Det vil sige, i stedet for at købe 5000 produkter med det samme, køber jeg måske 50. Jeg får så også lov til at betale en langt højere pris per produkt, når jeg kun køber 50 i stedet for 5000, men det gør det muligt at teste produktkvaliteten og om skidtet er til at sælge! Desuden er det også et tegn på at fabrikanten yder en fornuftig form for service, hvis de er villige til at sælge en sample.

Ovenstående skal dog læses i lyset af, at jeg bor i Hong Kong og ikke i Danmark.

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg vil give Lars ret, der er ikke mange andre muligheder end at vurdere ud fra den korrespondance du har haft med virksomheden.

Min erfaring siger mig at de generelt er meget servicemindede og pålidelige, men du skal være klar over at der kvalitetsniveau ofte er meget lavere end vores, og de går ikke lige så meget op i om en varer er 100% perfekt, eller om der er en lille ridse eller malerklat på varen.

Derfor er mit råd at du spørger meget nøjagtig ind til indpakning og forsendelse, samt som Lars skriver, at du kan få tilsendt en mindre vareprøve inden den store ordre sendes afsted.

Nu  ved jeg ikke hvad du skal importerer, men 20.000,- virker ikke som meget, husk at fragtomkostningerne er temmelig høje fra Kina, men det har du sikkert undersøgt ;-)

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres råd. (:

Jeg vil starte med at importere ca. 100 styks, og efterhånden som de bliver solgt, og der kommer lidt fortjeneste (forhåbentligt) vil jeg købe flere antal ad gangen (:

Men da jeg kun har afsat ca. 13000kr til lager inkl fragt, ville det være meget surt hvis jeg modtog en forsendelse fyldt med papir og indpakningsrester :/

Jeg vil overveje det lidt nærmere, hvis flere har lyst til at komme med deres mening er de mere end velkomne.

Tusinde tak på forhånd. Big Smile

Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg startede i 2004 med import af bl.a crossere atv osv. alt der kunne køre med bensindreven motor.

Og de ting som ikke fejlede var som regel de gennemarbejde såsom motor, dæk håndtag osv. Det der kunne kiksede var f.eks elendige svejsninger af stel motagen altså de mere manuelle processer. Dog var der ting som også her viste en forskel stel i alu. Grunden til det er at du have flair for at svejse i alu, hvilket de små garage værksteder ikke kunne.

Det jeg vil sige med det, er at nogle processer kræver en del knowhow for overhovedet at virke, og det kan kineserne ikke kan sætte sig udover. Men igen man skal altid holde sig for øje at pris og kvalitet hænger sammen også når man handler i kina.

Med hensyn til at få sine vare har jeg ikke selv oplevet at få tomme kasse med papir, der har til tider været lidt andre ting i kasserne end lovet men sådan var det åbenbart.

Lars 

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Vi har efterhånden handlet med kineserne i nogle år. Som de andre nævner er det vigtigt med samples. Jeg synes tit at opleve at de stjæler billeder fra nettet for at sætte på deres egen shop. Og varer er derfor måske ikke lige det man forventede, når man står med det i hænderne. Jeg har tilmed oplevet et firma som vi havde været i kontakt med, pludselig havde VORES billeder på deres hjemmeside. Så samples samples samples....et godt råd! Vi er nu nået så langt at vi rejser derud selv og det gør det hele lidt lettere. Husk også endelig at sætte krav til standarder, indhold af skadelige stoffer og lign.

Med hensyn til betaling så overfører vi altid pr. bank. Har aldrig anvendt paypal.

Held og lykke med det. Kh Sanne 

Designer du selv smykker, så find dine Perler her.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Langholz:
Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg importere fra kina?

Ja naturligvis er der en del ting man skal være meget opmærksom på, men det af hænger meget af hvad produkter der er tale om. Generelt kan nævnnes.

Lever du produkter op til EU tekniske lovkrav (EC mærkning) / skadelige - giftige stoffer ? mærkning af produktet ?

Elekrtonik:   RoHs direktivet  + weee  direktivet  ( du skal være medlem af en elskrot ordning)

Har du en produkt ansvarsforsikring ?

Punkafgift (danske ) og antidumpnings told

Kopivare

 

PS:

Selv store internationale firmaer som bestseller har svært ved at holde styr på producenterne, hvilket kan blive en meget dyr fornøjelse:

http://www.business.dk/fashion-design/bestsellers-mange-stykker-farligt-toej

 

 

Mvh

Ravn

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Firmaet påstår at produkterne er CE og ROHS certificeret. De har godkendelserne uploadet på deres hjemmeside.

Nu kender jeg ikke kravene til de forskellige produkter. Helt specifikt drejer det sig om LED belysning. Kender du evt. kravene til dette produkt?

produkt ansvarsforsikring? Nu spøger jeg dumt, men hvad er det for en forsikring, hvad dækker den, og er den nødvendig? (:

 

Tak for hjælpen indtil videre.

 

Mvh Kim Langholz

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Langholz:

Firmaet påstår at produkterne er CE og ROHS certificeret. De har godkendelserne uploadet på deres hjemmeside.

 

Husk på at det er dig ene og alene der er ansvarlig for at produkterne overholder CE mærkningen samt Rohs direktivet, vær opmærksom på at en del producenter snyder med certificaterne.

Dine produkter skal formodenlig være mærket i henhold til lavspædingdirektivet. er du i tvivl så prøv at kontakte sikkerhedstyrelsen for at høre om de kan hjælpe dig.

http://www.ds.dk/da-DK/Omraader/CEMaerkning/Produktgrupper/Sider/default.aspx

Husk at når du importere elektronik skal du være tilmedls en El-skrot ordning

 

Du kan lære mere om produkt ansvarsforsikring her:  https://tryg.dk/media/Faktablad_E_Pansvar_75-6998.pdf

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)