Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtagelse af SMS beskeder over internettet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Fra  infotain.us Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

I forbindelse med en SMS kampagne løsning vil jeg gerne kunne modtage SMS svar fra deltagerne på en robust måde direkte over internettet. Det er ikke noget problem at udsende SMS'er via HTTP API, men modtagelse er der nogle udfordringer i. Jeg har overvejet følgende løsninger:

1. Short code - hvor man har et reserveret ord, så skal deltagerne skrive <reserveret ord> besked og sende til eksempelvis 1919. Denne løsning er ikke brugervenlig nok efter min mening, da jeg mener brugeren blot skal kunne trykke "reply" på den besked de modtager.

2. Bruge et SMS modem, som svarer til en mobiltelefon, der er koblet til USB porten til at modtage beskeder. Denne løsning fungerer sådan set. Telmore har eksempelvis ikke noget i mod at man bruger et af deres SIM kort til at modtage SMS beskeder kommercielt. Denne løsning er dog ikke hensigtsmæssig ved større belastning. Da det giver en unødig kompleksitet kapacitetsbegrænsninger at beskeden skal sendes trådløst det sidste stykke vej inden jeg får den ind i mit program.

Det leder mig frem til mit egentlige spørgsmål: Er der en måde hvor man kan modtage SMS beskeder direkte over internettet i stedet for at modtage dem trådløst. Jeg antager at man skal koble ind i en teleudbyders netværk og få SMS beskederne leveret over internettet i stedet for via det mobile netværk. Uden at være ekspert på området har jeg hørt at man skal være en såkaldt SMSC for at få denne adgang og det er meget dyrt (> 10.000 kr/år)?

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sortelyn

Hvis du skal modtage beskeder "direkte" på internettet er den eneste mulighed som jeg ser det.

Extended Numbers: http://www.coolsms.com/produkter/extended-numbers.sms

Her er du hverken afhængig af shortcode med keyword for at kunne lave reply, du er ikke afhængigt af et modem der kun kan håndterer 1 SMS pr sekund.

Et Extended Number ligger direkte på SMSC'en og kan derfor håndterer mange SMS'er pr. sekund og "direkte" på internettet.

Håber det er svar nok, ellers er du meget velkommen til at kontakte mig, så kan jeg sætte dig i kontakt med den af vores forhandlere der passer bedst ind i det du skal bruge.

God weekend

Hilsen
Mikkel Overgaard

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sortelyn

Hvor stor belastning drejer det sig om?

Det jeg tænker er at du behøver jo ikke købe den "store" udgave right away.

Start med et dedikeret nummer til at modtage. Som du selv skriver kan du få et telmorenummer til at modtage.

Hvad er kravene til "realtime"? hvor mange replies regner du med at skulle håndtere på en gang?

hvad angår et sms modem så har jeg lavet en løsning hvor du bruger en android tlf (uden usb eller lign) der enten går på gprs/3g eller wifi og sender beskederne "videre" (faktisk 2-vejs)

da du ikke siger noget omkring hvor intens aktiviteten er, så kan det jo godt være at denne løsning ikke er noget for dig. Du slipper i hvertfald for "computer"-leddet

Hvad angår skalering kan du jo sagtens give folk et "random" nr. (hvis du f.eks har 3 tlf liggende til at modtage sms) som de svarer på og du opnår dermed en eller anden form for loadbalancing

Har det interesse er du velkommen til at spørge mig om info

mvh

Wel

Fra København
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Fra  infotain.us Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Men vi har brug for relativt stor og stabil forbindelse. Så en telefon er ikke en løsning. Jeg vil gerne kobles direkte ind i SMS netværket så der kun er trådløs forbindelse fra forbrugeren og til den mobilmast de benytter - resten af behandlingen skal foregå på internet.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

sortelyn:
1. Short code - hvor man har et reserveret ord, så skal deltagerne skrive <reserveret ord> besked og sende til eksempelvis 1919. Denne løsning er ikke brugervenlig nok efter min mening, da jeg mener brugeren blot skal kunne trykke "reply" på den besked de modtager.

Hvis brugeren skal svare hurtigt lige efter modtagelsen så kan du gøre følgende:

Købe din egen shortcode (eks. 9876) som det kun er dig der bruger. På den måde så kan du altid vide at når en modtager af en sms svarer så er det på den afsendte han svarer.

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Extended Number ligger direkte på mobilmasten og er ikke afhængigt af sim-kort og telefon.

Og kan derfor håndterer op til 600 SMS'er pr. sekund.

/Mikkel Overgaard
CoolSMS A/S

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)