Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 Online - Godt eller Skidt?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer,

Vi er for længst vokset over funktionerne i Summasumarum, som vi har brugt siden "fødsel". Har kigget på stort set alle tilgængelige løsninger fra Visma, Mamut, Microsoft mfl. Men alle dem som tilbyder de avancerede funktioner vi har brug for i lagerstyring og indkøb (FIFO, Valuta, Lokationer mm.) koster alle en 20-25k i oprettelse + min. 10.000,- årligt til abonnement, licenser og hvad de ellers kalder det.

Er så faldet over C5 online, som ser ud til at kunne fås med alle de vigtige moduler så den lever op til vores krav. Uden store engangsomkostninger og med moderat abonnements pris.

Men hvad er jeres synspunkt på C5 Online - hvad er fordele og ulemper ifht. en lokal installation? Der må være en grund til at ikke alle hopper over på den vogn?

Det er meningen at vi på et senere tidspunkt skal have flere af vores webshops, samt postdk webpack integreret i det nye bogføringsprogram vi vælger. Vil det at det er online begrænse os her? Skal siges at det ikke er produkterne som sådan der skal integreres - kun ordresystem og lagersystem.

Nu afslører jeg nok for alvor min manglende kompetence indenfor IT. Men hvad sker der den dag det udbydende firma går konkurs? Hvad har man af sikkerhed for sin data ved online løsninger?

Vil selvfølgelig ringe og spørge en udbyder om disse ting, men ved af erfaring at man ikke kan forvente helt ærlige svar fra en der gerne vil sælge!

Så hvorfor ville i vælge C5 Online - eller hvorfor ville i IKKE vælge det?

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det godt betale sig at købe det som en online løsning i stedet for som "almindelig software"? Hvad er det for en online løsning du har fundet?

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Der er en forholdsvis god avance på C5 licenser. Det kan godt betale sig at shoppe lidt rundt.
Updaterings abonnement udgør 16% af licens værdien så 10.000 i årlig abonnement er umiddelbart højt sat.
Jeg ville personligt foretrække at have min egen installation. Det giver større frihed mht valg af C5 konsulent ydelser samt gør det lettere at integere C5 med andre applikationer. Jeg er bange får at du i tilfælde af lidt mere omfattende tilpasninger af C5 kommer til at betale konsulenttimer til både C5 konsulenten og til hosting firmaet.

 

 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for begge jeres svar!

Det er online løsningen hos ITEffect jeg har spottet.

Kristian - Tror også det er begræsningen ifht. andre applikationer og integrationer jeg er mest bange for. Det er planen at det senere hen skal snakke sammen med vores hjemmesider, således at C5 styrer lagerbeholdninger, samt at ordrer på hjemmesiden automatisk overføres til bogføringen - og enten fra bogføringen eller fra hjemmesidens back-end kan ekspederes med et enkelt klik hvorefter der så printes alt der skal bruges (faktura, følgeseddel, postdk label osv.).

Jeg må ringe til dem og høre hvordan tingene forholder sig.

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er e-conomic.dk slet ikke noget der kan disse ting? Det er måske ikke det smarteste system når først en virksomhed har din størrelse? Eller er der features de mangler? Jeg synes nemlig at de dækker det meste jeg kan forestille mig, og de har også et API som man kan kode op til hvis man vil lave noget specielt på ens egen shop som viser faktura osv.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Dipo:
Er e-conomic.dk slet ikke noget der kan disse ting? Det er måske ikke det smarteste system når først en virksomhed har din størrelse? Eller er der features de mangler? Jeg synes nemlig at de dækker det meste jeg kan forestille mig, og de har også et API som man kan kode op til hvis man vil lave noget specielt på ens egen shop som viser faktura osv.

E-conomic er absolut ikke en løsning han vil kunne bruge....

Til trådstarter.....

Hvor stor er virksomheden?

Hvor mange varer håndterer i?

Hvor mange forsendelser/ordre laver i ?

Hvor mange indkøbsfakturer/varer har i som skal ligges på lager?

Hvad er grunden til at du synes Visma er for dyrt ex. ? 
Hvis din virksomhed er vokset ud af Summa, så må den også have en hvis størrelse, og dermed skal du også finde en ERP-løsning som fremafrettet også kan understøtte og supportere dine forretningsprocesser i mange år frem.

 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Må indrømme jeg ikke har kigget på Economic, da jeg indtil jeg så C5 Online har holdt mig helt væk fra Online løsninger.

Smith;

2 stk. Personale, 5 mio oms. - 10 mio. indenfor 2 år.

Over 100 forskellige varenumre.

Pt. omkring 3000-4000 ordrer årligt. + diverse giver det

Indkøbsfakturaer er svær at sige. Men år-til-dato er der lavet ca. 600 Købsfakturaer i bogføringen.

----

Om det er for "dyrt" ved jeg ikke. Det kan man jo ikke sige hvis det er det niveau prisen ligger på. Men valgte ihvertfald at udsætte det da det var til vurdering sidste år.

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Saldi kunne også være en mulighed. Saldi har bl.a FIFO Valuta og lokationer, og du vælger selv om det skal være online eller en lokal installation. Der er fordele og ulemper ved begge dele. Saldi er meget fleksibelt i forhold til at udvikle tilpasninger, som vil gøre hverdagen nemmere i jeres virksomhed.

Kontakt mig gerne på tlf. 4690 2208 for uddybning. 

 


SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Rude:
Saldi kunne også være en mulighed

Er det lidt ligesom e-conomic.dk bare billigere? Er der også API til? Lyder også fedt at der er et kasseapperat system med, hvis man har fysiske varer selvfølgelig.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:

Så hvorfor ville i vælge C5 Online - eller hvorfor ville i IKKE vælge det?



Hej Kenneth.

Den væsentligste grund til ikke at vælge C5 online er, at det er udviklet af teknikere, der tænker i databaser og systemer.

De har intet begreb om søgemaskineoptimering, brugervenlighed, "state of the art" funktionalitet eller andre kriterier for at "leve på Nettet".

Da det har været sådan lige siden det kom frem, så tror jeg ikke det bliver anderledes foreløbig.

Så C5 er et et hammer godt værktøj som kerneprodukt - men hvis du vil bruge det som motoren i din webshop, så bør du du vælge en CMS leverandør, der forstår online verdenen  og så integrere med C5.

Så får du det bedste fra begge verdener.

Tilsvarende gælder for e-conomic hvis du går den vej (et fedt produkt som vi selv bruger).

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)