Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af politiet

Side 3 ud af 8 (76 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi:

Hej,

Af og til bliver man frustreret og jeg forstår dig godt, men jeg tror ikke, at du får noget ud af at klage.

For år tilbage var jeg på besøg hos en veninde og hun boede i en anden by end mig. Det var første gang jeg skulle besøge hende og parkerede bilen udenfor den bygning, hvor hun boede. Situationen var så den, at der var vejarbejde på den vej, hvor hun boede og alle skilte var taget ned. Jeg havde tilsyneladende valgt at parkere et sted, hvor der normalt var parkering forbudt (men skiltet var taget ned pga vejarbejde). Da jeg skulle hjem og kom ned til bilen sad der en bøde til mig i for ruden.

Min kæreste på det tidspunkt var betjent og jeg spurgte ham, hvordan jeg skulle forholde mig til det og forklarede ham situationen. Jeg husker, at jeg sendte en skriftlig klage, men fik ikke medhold og besked om at betale bøden. Jeg kørte endda fra Kolding tilbage til Vejle for at tage billeder til at dokumentere det med, men det hjalp mig ikke.

Mvh

Heidi

Selv om det kan virke menings løst at klage , vis det går person på , så gør noget man bruger ikke hjerne hele sit liv at man ikke gjorde  noget og jeg tror også du fik luftet din mening ved at klage og kunne komme lettere igennem livet nu sige du til dig selv jeg gjorde noget ,husk man kan ikke altid få ret her i livet men vis man ikke siger noget selv om ved ikke får ret , vil man tænke altid den lille chance , jeg kunne få ret 

Tror derved det er godt at sige sin mening og derved har man nu den muligheden man kan fokusere mod ny ting for fik sagt det og skrevet til dem

Man gør det man brænder mest for og livet kan simpelthen slappe af mere nu , man fik det afgjort

Jeg har lært efterhånden gør det jeg vil og jeg ved godt der kun er måske 1 % chance at det lykkes og nogle gange lykkes det og den ene 1% det lykkes for måske dig 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15002
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 5 person

ilas:

1. Ja, jeg er 100% sikker på at der ikke var mere end ca. 10 meter (nu var det jo ikke muligt at hoppe af i farten med et målebånd), men jeg ved med sikkerhed at den IKKE var skiftet til rød, før jeg havde passeret "mållinien". Jeg havde en af drengene med i bilen som til enhver tid vil kunne bekræfte det. Men igen, jeg kan jo ikke bevise det, så som en anden herinde skriver, så må jeg nok bare æde bøden til middag i morgen aften :)

Altså der er noget i din forklaring, som ik helt passer. Hvis der var 10 meter, så ville du have passeret krydset indenfor 2-3 sekunder med 50 km/t, hvilket vil sige hurtigere end skiftet fra grøn til rød. Og så ville politiet på ingen måde gøre noget. Men jeg kom til at tænke på, at der kunne være andre ting, som spillede ind. F.eks tilsidesættelse af sund fornuft, eller øget risiko for med trafikanter.

Hvis du har kørt med 50 km/t hen imod et lyskryds, så har du også kunne se, at der har været grøn i længere tid. Dvs du ved godt, at det snart kan skifte til gul og rød. Hvis du ik tilpasser din fart til dette, så udgør du pludselig en risiko for dine medtrafikanter, hvilket jeg godt forstår politiet slår ned på!
Du køre altså i en lastbil, og din bremselængde er væsentlig længere end en personbils. Derfor SKAL du tage højde for dette i din fart.
Kunne det være tænkeligt, at det er det, som har spillet ind?

ilas:

2. Hvorfor jeg vil lave siden ? Tja... fik idèen sidste år, hvor jeg blev så tosset over at få en bøde for ikke at have sele på, at jeg bare havde lyst til at pande ham èn. Men vidste jo godt at det var min egen skyld, så det var bare som det var. Men efter denne episode i dag, har jeg bare igen fået lyst til at lave den.

Kan godt lide, at du vil slå en politimand, fordi du ik har sele på... Som om han kan gøre for det!
Bagefter klager du over, at politiet ik straffer dem, som overtræder loven bum bum...

Det hele passer vist meget godt med mit eksempel i første indlæg, hvor jeg skrev at politiet altid var de dumme, uanset hva de gør. Nu er det så bekræftet, og det må vel give dig lidt stof til eftertanke, at du først kan hade dem så meget, at næsten er klar til at benytte vold, hvorefter du klager over, at de aldrig er der, når der er brug for dem, eller ik straffer dem, som overtræder loven...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ka skam godt forstå at du er vred..

Den unge betjent burde helt sikkert tænke mere over situationen, og her er det jo også super godt at du selv bruger den sunde fornuft, da det kunne have endt frygtelig galt hvis du var bremset op.

Jeg synes også du ska sende en klage ind til politiet, så ka det jo være at du får medhold i din klage..

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Hej igen !

Efter at have skrevet en fin afslutning på emnet, er der stadig folk der vælger at skrive kommentarer, som er helt fint med mig. Det er rart at se folk snakker videre om emnet, men Kaptajn "trend" knas her, ser ud til at han gerne vil have mig til at indse at fejlen er på min side. Men der må jeg desværre skuffe dig. Hvis jeg havde den mindste tvivl om dette var selvforskyldt, havde jeg vitterligt ikke gidet forklare min sag. Og det kan vi diskuterre fra nu af og til juleaften, uden at blive enige.

Det er helt fint du har din mening, men det ændrer ikke på hvad jeg har fået en bøde for. Jeg fik næsten kørekort før den knægt blev født, så han skal ikke belære mig om hvordan jeg skal køre bil og det skal du for den sags skyld heller ikke :) At du er tilfreds med politiets indsats er helt fint med mig (du er trods alt med til at betale deres løn). Jeg er bare ikke tilfreds og det kan hverken du, eller hele Cirkus Benneweis lave om på.

At du skriver "politiet er altid dumme" uanset hvad de gør, kan man jo tolke som man vil. Min personlige mening er blot at "ja", hvis man vælger og løbe rundt til 115.- i timen (eller deromkring) og lege centervagt med et skilt i hånden, ja så siger det hele sig selv. Men bevares, der er jo nogen der skal tage tjansen, så fint med mig.

Nu skal alt dette jo ikke starte en større diskussion, jeg er blot glad for jeres tid og kommentarer til episoden. Nu vil jeg takke af for i aften og ønske alle en god nat... også dig Trend (selvom jeg håber du kan se min pointe).

P.S. Du behøver ikke at kommentere min afsluttende historie, da jeg runder af her for videre diskussion.

God nat :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kunne stadig ikke fatte den der "fremkørsel-mod-gult-regel", så jeg googlede lidt og fandt en artikel i JP om lastbiler, der kører over for rødt, se linket herunder:

http://jp.dk/opinion/ordeterdit/article1481121.ece

Kort sagt, så står der, at "Siden januar har politiet udstedt 118 bøder omkring fremkørsel mod gult lys - rent teknisk betyder det, at man kører over for gult, men at lyset bliver rødt, inden man er ude af krydset - og 231 bøder til folk, der er kørt over for helt rødt lys. 

Begge forseelser giver 1.000 kr. i bøde til bilister, mens knallerter og cyklister slipper med 500 kr. Fremkørsel mod rødt lys giver desuden et klip i kørekortet".

Jeg var ikke klar over, at der var 2 regler. Det er ændret i årenes løb.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med 3-sekunders-reglen må så betyde, at man, når lyset skifter til gult, har 3 sekunder til ENTEN

- at stoppe helt

ELLER

- smutte over krydset og skal være væk, INDEN lyset skifter.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Er fuldkommen enig med trådstarter og synes egentlig ikke det er fair når andre hakker på ham i tråden, i københavn har vi her det sidste stykke tid set hvad politiet er bedst til og nok bør holde sig til: Nemlig at følge cykelryttere og ællinger over gaden, når de ikke spiser basser.

Og her en opfordring til de Jydske landmænd (og koner)

Hold jer venligst til at få et barn, så slipper vi andre for at trækkes med den dumme lillebror der ikke fik gården.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46563
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:

Og her en opfordring til de Jydske landmænd (og koner)

Hold jer venligst til at få et barn, så slipper vi andre for at trækkes med den dumme lillebror der ikke fik gården.

Til tråden om anonym eller ikke - kan man vel sige, at de hårdeste indlæg ofte kommer fra de som ikke er anonyme - og det er har vel en mulighed for prisen som noget af det mest fjollede

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15002
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ilas:

Efter at have skrevet en fin afslutning på emnet, er der stadig folk der vælger at skrive kommentarer, som er helt fint med mig. Det er rart at se folk snakker videre om emnet, men Kaptajn "trend" knas her, ser ud til at han gerne vil have mig til at indse at fejlen er på min side. Men der må jeg desværre skuffe dig. Hvis jeg havde den mindste tvivl om dette var selvforskyldt, havde jeg vitterligt ikke gidet forklare min sag. Og det kan vi diskuterre fra nu af og til juleaften, uden at blive enige.

Jeg har ik nævnt noget om min holdning til politiet, blot gjort opmærksom på, at en objektiv tilgang til politiet uanset hændelsesforløbet, ville mindste vredesudbrud ala det du er kommet med...
Jeg prøver heller ik på at lære dig, hvordan du skal køre bil, men gør blot opmærksom på, hvorfor du evt fik bøden... Men du har en forudtaget holdning, og virker ik til at være åben for andre input.

Men hvis du endelig vil høre min mening, så synes jeg det er fedt, at politiet i DK endelig tager lastbiler seriøst! Det er alle os andre, som betaler prisen, når en lastbil pludselig er involveret i en ulykke, også når chafføren er skyld i det! Du kan selv tjekke statestikken, men den taler sin klare sprog!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Jeg er lige så rasende som du er! 

For en måned siden gør jeg præcis det samme! Politiet kører omme bagved mig med høj fart og jeg vurdere at hvis jeg bremser så kører de op i mig!

Ved siden af mig, sidder der en tidligere kørelære, som jeg har hentet fra en fest.

Politiet beder om mit kørekort, og er mega flink, det eneste jeg kan komme i tanke om er at de stoppede mig pga. sprit, den vidste 0.0 og så blev politimanden så ubehøvlet og snakkede først nu om det gule lys, kørelæren steg ud af bilen og kom over, og fortalte politi manden omkring nogen regler, politimanden som var en ung mand, ikke særlig gammel, virker fuldstændig lige glad og sætter sig ind i sin politit bil, skriver bøden og beder os om at køre væk.

Jeg har valgt og køre sagen i retten sammen med 3 vidner, og ser hvad der sker der, der kan jo ikke ske andet end jeg kommer til at betale bøden alligevel. 

Side 3 ud af 8 (76 indlæg)