Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det for stor en mundfuld?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Allesammen. - Dette er mit første indlæg, så undskyld hvis jeg har gjort noget forkert :)

Jeg har drøm om at starte en virksomhed, i stil med Sport-Direct.

Sport-Direct er nok Danmarks førende klubleverendør og levere til alle med et CVR-NR. Det kan være alt for firmatøj, firmagaver ect ect. Men de er nok mest kendt for levering til sportsklubber.

SD har været på banen i mange år og har opnået et godt ry blandt deres kunder og de firmaer, som de selv bestiller fra. Men hvor god en rabat kan de egentlig få, når de bestiller fra mærker som Adidas, Nike og Select. Her er et eksemple.

Preben(som er formand for den lokale fodboldklub) tager til SD for at bestille 14 nye spillertrøjer m/ tryk + 12 drikkedunke. Alt fra mærket Select. SD tager nu kontakt til en sælger fra Select for at få et godt tilbud. Men med Prebens bestilling, som skal SD jo ikke bestille i store mængder, da de jo nok bare vil komme til at ligge inde med resten. Så hvor stor rabat kan de egentlig få?

Jeg har vel ligeså gode muligheder, for at få et godt tilbud? Og de helt store sportsklubber- ja de har jo nok deres egne aftaler med de store mærker indenfor deres sportsgren.

Jeg mener selv at jeg er en god sælger og kan få fat på kunderne. Men er Sport-Direct bare for store?

 

Jeg glæder mig til at læse jeres svar.

 

Med venlig hilsen

Robin Nielsen

 

 

(Det er muligt at jeg tager fejl, men har ikke set en anden klubleverendør, som er på SD´s niveau) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig at se lyder det som om, du vil lave et firma LIGE PRÆCIS som Sport-Direct:-) 

Dit eksempel med Preben holder måske på mikro-niveauet, men tænk på at SD nok har 10000 gange Preben pr. år (om det så er forskellige varetyper er hip som hap) - og så får man selvfølgelig nogen bedre priser. Så ja, du får muligvis bedre priser, hvis du bestiller 14 trøjer end 1 trøje - og derfor langt bedre priser, hvis du bestiller 10 000 trøjer/sokker/drikkedunke pr.år end 14.

I detailbranchen laver man som regel årsforhandlinger mellem leverandør og detailled, hvor man forhandler priser for det kommende år og her kigger man på det totale og potentielle salgsvolumen. Så hvis du vil have priser som SD, skal du i det mindste kunne sandsynliggøre, at du vil kunne sælge det samme på et år...ikke helt nemt.

Det korte af det lange er nok, at ideen som du præsenterer den, ikke er særlig god - desværre. I det mindste bør du overveje, hvordan du vil adskille dig fra SD: vil du være billigere, hurtigere, have andre varer, etc?

Men alt mulig held og lykke selvfølgelig:-)

Mvh.

Tøger

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Tøger.

 

For det første, vil jeg gerne sige tak for godt svar. Det har fået mig til at tænke over nogle ting og har gjort mig opmærksom på ting, som jeg ikke kendte til. For det andet, så ja- så stjæler jeg nok SD´s koncept fuldstændig :) Hvordan og hvorledes jeg kan adskille mig fra SD- Ja det er det store spørgsmål.

Min point med preben var egentligt at SD jo ikke kan bestille i de helt store mængder, da 90% af deres salg er fra lokale klubber og som skal forskellige vare hver gang. Modsat en kæde, som kan bestille til flere butikker. Men kan godt se hvad du mener.

 

Endnu en gang tak for dit gode svar.

 

Mvn.

Robin Nielsen

Fra Danmark
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er SD? - de er 27 butikker!! deres konsulenter sidder i butikken"lokalt"

men tøjprisen er en ting - hvordan med tryk!. der kunne du, måske gøre en ting.

At være sælger på prisen er kortvarig! du bliver nødt til at kunne tilbyde, nogle andre ting.

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
SD = Sport Direct. Vi havde også en Sport Direct i den Sportmaster jeg arbejede i- men den var som sån ikke en del af Sportmaster.

Men hvis Sport Direct er en franschise, så ville det jo nok give god mening.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak:-)

Jeg tænker, at det kunne være en ide for dig at drikke en kop kaffe med et par forskellige SD-kunder - allernemmest hvis det er nogen, du kender i forvejen i lokalområdet. Prøv at lure ud af dem, hvad de er glade for ved SD og hvad der kunne gøres bedre: leveringstiden, prisen, kvaliteten, udvalget og hvad der nu er af andre parametre, man kan konkurrere på. Så kan du måske nemmere placere dig i markedet derefter. Generelt er det meget svært at konkurrere mod store dominerende spillere på et marked med mindre man differentierer sig væsenligt... eller har en stor pengetank:-)

Mht. til priserne, så er der nok ikke andet for end at spørge den danske importør af f.eks. Nike eller måske Select direkte. Får du listepriser der, og er de ikke til at forhandle med, så overvej om parallelimport var en mulighed - men igen, ektra bøvl.

Mvh.

Tøger

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Må nok bare indse at det rent faktisk er en for stor mundfuld :) lige PT!

Nøglen til det hele, vil bliver at adskille sig fra SD- og da ideen ikke er til stede lige nu, så må jeg nok i tænkeboksen :)

 

Men tager ihvert fald en snak med nogle SD-kunder :)

 

Tak for dit svar endnu engang :)

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)