Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Farvel til rotter - måske

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet i nærheden af et patent på et middel, der formår at fjerne rotter og mus fra en ejendom ud fra nogle (mener jeg selv) smarte kriterier:

  • Ingen gift
  • Ingen døde rotter der ligger og rådner
  • Ingen konstante kontrolbesøg af en konsulent (Kun opfyldning en gang om året)
  • Rotter opbygger ikke immunitet
  • Ingen duftgener eller andre problemer for mennesker, hunde, katte osv.
  • Lav pris!

Det fungerer ved at rotternes lugtesans "blokeres", så de kan ikke dufte spændende lagre af mad, papirvarer osv. Derfor smutter rotten enten ud i naturen igen, hvor bestanden reguleres af fugle og andre dyr eller tilbage ned i kloakken, hvor den ikke gør skade.(Her har vi naturligvis en aftale med en stor virksomhed der har udviklet et genialt redskab, så hvis man heller ikke ønsker rotter i kloakken under bygningen, så klarer vi også den).

Produktet er allerede testet af landmænd, hønseavlere, papirlager mv.

Jeg kender bare ikke meget til markedet, og vil høre, om andre har beskæftiget sig med området tidligere...

  1. Lyder ovenstående som noget der kunne have en eksistensberettigelse i DK?
  2. Hvad er den bedste den bedste indgangsvinkel på det danske marked?
  3. Hvilket prisleje skal man bevæge sig omkring, før det er muligt at kapre kunder på markedet?

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Indgangsvinklen afhænger lidt af om du vil have et landsdækkende rottebekæmpelsesfirma, - en webshop eller sælge til byggemarkeder m.fl.

Jeg ville vælge byggemarkederne. Hvis du har rettighederne så vil det måse kunne betale sig at lave en GDS løsning i form af emballage der kan håndteres af private, således at en konsulent/påfylder er unødvendig.

Hvis der er hazards ved omgangen af produktet, (eller det er for dyrt at emballere idiotsikret), - så ville jeg istedet overveje at være leverandør til de førende skadesdyrbekæmpere i Danmark (f,.eks rentokill).

Men en rotte dør vel en langsom og pinefuld sultedød hvis den ikke kan lugte, og det er bestemt en akilleshæl for dette produkt. For er det overhovedet lovligt? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12678
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Har du overhoved søgt miljøstyrelsen om tilladelse til at bruge det omtalte produkt?  Mig bekendt vil det gå under kategorien bekæmpelsesmidler. 

Mvh

Ravn

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian hvordan fungerer det? Du skriver ikke om det er noget der sprøjtes eller spises eller spredes som noget klister (uh?!) eller noget, er bare nysgerrig. Ud over det, så skal du selvfølgelig have de nødvendige godkendelser for at kunne sælge produktet, men det lyder som en super god idé ud fra det du skriver i dit indledende indlæg.

Kontakt andelsboligforeningerne i København! Efter alt dette kloakvand alle steder, så har rotterne ynglet og findes nu flere steder end de var før. De kunne sikkert være interesseret i en løsning, evt. som viceværten kan "dosere?"

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Er er lige et svar til alle...

Produktet er allerede på markedet i dag, men den nuværende rettighedsejer har ikke brugt tid på produktet. Han omsætter i forvejen 25 mio på andre forretninger, så det har været en venstrehåndsindsats fra hans side.

Produktet placeres i små metalbokse i et givent område, og afgiver en duft. Et skader ikke rotterne, me de kan ikke dufte alt det andet i rummet, og smutter derfor hurtigt igen.

Det er ikke noget problem med miljømyndighederne.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12678
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Ph.:
Det er ikke noget problem med miljømyndighederne.

 

Du svare jo ikk på om i har en markedsføringstilldelse fra miljøstyrelsen eller ej?  Har i overhoved ansøgt miljøstyrelsen?

Mvh

Ravn

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Som du kan læse er jeg i nærheden af patentet, men jeg ejer det ikk endnu, så nej, jeg har ikke søgt om nogen form for tilladelse.

Men jeg kan fortælle, at med dette middel er det en formsag. Det indeholder ingen giftstoffer, og kan du lige smagen af det, kan du da også spise lidt af det uden du behøver lægge dig syg :-)

Venligst

Brian Phillip

Fra Danmark
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. rotter: en ting du skal huske, at det ved lov - et problem som kommunen skal tag sig af. privat som erhverv - hvis du ikke har en aftale med et skadedyrsfirma.

Ang. DK: nej som privatsalg - men få en aftale med Anticimex el. Mortalin om de ville prøve det gratis! de sidder på alle kæder som DS, COOP, LIDL og ALDI - Anticimex tænke Grønt!! de bruger ikke gift som udgangspunkt

Mortalin sidder på landbruget

Mortalin har på deres hjemmeside, priser på rotte og musefældere

Du kunne også prøve - DLG el. Fjerkræavlerefor.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen.

Vores tanke var at vi selv skulle sætte op og påfylde løbende, så kunderne kun betaler det løbende abonnement. Selv om der intet skadeligt er ved produktet, vil vi alligevel minimere alle risici for fejl, ved at vi selv kontrollerer det hele.

Det er ikke vores plan at vi skal slå rotter ihjel. Kun holde dem væk fra lagre, hønsefarme mv.

Venligst

Brian Phillip

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Så når rotterne løber væk mangler der bare en kat i den anden ende af rummet der følger med i licensaftalen som i også kommer og fodrer engang hver 3. dag Stick out tongue

Stadig god idé - håber det kommer til at køre for dig.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)