Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt og vægt i Dandomain shop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er pt. i gang med at åbne en ny webshop. Jeg ønsker kun at kunden skal betale den fragtpris som Post Danmark opkræver - dvs. vi skal ikke tjene noget på fragten, det skal gå lige op.

Derfor skal der jo indtastes vægt på samtlige produkter i webshoppen, men jeg er stødt på et problem som jeg håber der er en rar amino der kan hjælpe med.

Lad os antage at jeg har et produkt der vejer 32 gram. Hvis jeg indtaster det i shoppen, så vil kunden blive opkrævet 8 kr. i fragt - da jeg sender ordren som maxibrev. Men i de 32 gram er der ikke indregnet emballage og følgeseddel, derfor skal jeg sætte 16 kr. på i porto - jeg mister altså 8 kr, da den samlede vægt kommer op på 52 gram.

Jeg kunne så vælge at indtaste 52 gram som vægten for produktet, men så er problemstillingen jo bare omvendt. Hvis kunden så bestiller 2 stk., så bliver den samlede vægt 104 gram og kunden skal betale 25 kr. i fragt, selvom pakken kun vejer 52+32=84 gram og jeg derfor kun betaler 16 kr. i fragt.

Jeg håber I forstår problemstillingen og jeg håber endnu mere, at der er nogle der kender løsningen.

mvh. Tobias

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er desværre ikke nogen løsning på din problem stilling i DanDomain.

Har hørt rygter om de arbejder med noget volumeberegning derinde, som måske også kan løse det problem der - men ved det desværre ikke.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Den eneste løsning på det er at sætte 5 gram ekstra på hver enkel vare. Hvis en vare vejer 52 gram og kunden køber 2 stk. vil du alligevel betale for 250gram. så det er kun nede i grænsen til 50 gram at det kan være et problem men det er nok ikke så tit du får det problem. lav et forsøg på det :)

ProFishingStore.dk - fiskegrej, Waders og fiskeudstyr online - Køb billigt fiskegrej her!

Fra helsinge
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bruge regler og filtre til at løse det.

Du kan oprette en regel der skjuler forsendelses metoder hvis vægt < x og en anden  regel som viser den rigtige forsendelses metode.

Så opsætter du nogle forskellige forsendelses metoder med de forskellige priser.

Så hvis jeg køber en vare der vejer 52 gram, får jeg vidst en forsendelses metode som koster x kr pr gram. men hvis jeg køber 2 vare, viser den en anden forsendelses metode som er billigere pr gram.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)