Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sprg. til programmøren - Forskel på dynamisk og statisk ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er nu næsten færdig med mit projekt og skal til at sætte tekst ind på hjemmesiden. Har hele tiden fået afvide jeg selv ville kunne sætte tekst ind på "95 %" af hjemmesiden, men nu har programmøren ændret det til det er statisk i stedet og han indsætter teksten.

Det er selvfølgelig ret irriterende.

Hvor meget tid spare man som programmør når man vælger ikke at gøre det dynamisk ?

Fra Jyllinge
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Hvilke system bliver hjemmesiden lavet i ?

Mvh. Klaus

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus,

Det er joomla 1.5.15.

Venlig hilsen

Frederik

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der spares en del tid, da dynamiske sider kræver en bagvedliggende database og tilhørende kodning for at anvende disse data.

Når det er sagt, så er Joomla et CMS hvor jeg vil mene de fleste der kan bruge word på almindelig brugerniveau  kan lære at tilrette eksisterende tekst i løbet af 10-30 min.

Så det du bør bede din programmør om er, at der oprettes en bruger med redigeringsadgang til relevante artikler og få en introduktion til opdatering af tekster.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Tak for dit svar.

Jeg snakker med min programmør. Nu ved jeg selvfølgelig godt det er svært at svare på  men det handler om ca. 20 steder der skal indsættes tekst via dynamisk adgang. Hvor lang tid er det ca. i timeantal ?

Venlig hilsen

Frederik

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Af sikkerdsgrunde bør du opdatere til 1.5.23 .. der er mange sikkerhedshuller i den version 1.5.15

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Biran,

Tak for oplysningen det informere jeg programmere om.

Venlig hilsen

Frederik

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

FrederikF:
Nu ved jeg selvfølgelig godt det er svært at svare på  men det handler om ca. 20 steder der skal indsættes tekst via dynamisk adgang. Hvor lang tid er det ca. i timeantal ?

Det vil jeg afholde mig fra at gætte på (der er mange variable i sådan en opgave) - men med Joomla som framework vil jeg nu igen henvise til at lære at redigere artikler som den mest kosteffektive.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke den store forstand på Joomla, men her er et forslag du måske kan bruge (eller forelægge din programmør). Opret en sprogfil, som indeholder alle de tekster du vil kunne rette i, defineret som en masse konstanter. Det kunne se sådan her ud

define("forsiden_tekst_bund","Her skal stå noget om teksten på forsiden i bunden");
define("forsiden_tekst_top","Her skal stå noget andet.");
define("forsiden_tekst_midten","Her skal stå noget andet og meget mere");
....

På den måde kan du nemt rette de statiske tekster, uden at skulle dykke ned i alle filerne.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)