Hey, Jeg har pådraget mig den opgave at prøve at optimerer/sparer på forskellige poster i et advokatfirma, derfortænkte jeg at jeg lige ville høre jer kære amino'er om i havde nogle råd - Det jeg selvfølgelig vil gå ind og se på er følgende; - Kontor artikler (herunder hovedsageligt papir, da vi bruger mængder af det) - Telefon/internet - Rengøring - Lønninger Hvis i har nogle gode ideer så skriv endelig, eller hvis i har nogle gode tilbud på f.eks. kontor artikler, rengøring osv.
På forhånd tak |
Kontor artikler er nok ikke den største post at spare på, da i jo skal bruge papiret alligevel og nok kun kan spare få kroner på at skifte leverandør!
Tlf./internet - der kan nok spares en del, hvis man vil sætte sig ind i de forskellige udbyders tilbud - husk dog på, at en så vigtig del ikke må gå ned og derfor kan det ikke altid betale sig at tage det billigste tilbud.
Rengøring - der kan ofte med fordel ansættes et billigt firma, hvis i idag har en fast ansat rengørings ass. da firmaet kan skiftes ud forholdsvis nemt, se efter lokale firmaer og få flere tilbud!
- Lønninger er nok den største post! Efter min mening tjener advokater rimelig pænt, men det er måske svært at få ansatte til at gå ned i løn!
Der kunne også ses på en andre store faste udgifter som:
Lokale leje? Kunne man finde et billigere sted? som vil være billigere i længden, taget omkostninger til flytning med i beregning.
Energi forbrug på arbejdspladsen(pc. lys, maskiner) Kunne man gøre noget for, at skifte til mere besparende maskiner, spareskinner, sparepære, osv.
Det var lige mine hurtigere råd. der er sikkert mange andre, der har ligeså gode eller andre råd og sikkert også et par aminoer med nogle gode tilbud!