Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering i advokatvirkomshed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg har pådraget mig den opgave at prøve at optimerer/sparer på forskellige poster i et advokatfirma, derfortænkte jeg at jeg lige ville høre jer kære amino'er om i havde nogle råd - Det jeg selvfølgelig vil gå ind og se på er følgende;

- Kontor artikler (herunder hovedsageligt papir, da vi bruger mængder af det)

- Telefon/internet

- Rengøring

- Lønninger

Hvis i har nogle gode ideer så skriv endelig, eller hvis i har nogle gode tilbud på f.eks. kontor artikler, rengøring osv.

 

På forhånd tak

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontor artikler er nok ikke den største post at spare på, da i jo skal bruge papiret alligevel og nok kun kan spare få kroner på at skifte leverandør!

Tlf./internet - der kan nok spares en del, hvis man vil sætte sig ind i de forskellige udbyders tilbud - husk dog på, at en så vigtig del ikke må gå ned og derfor kan det ikke altid betale sig at tage det billigste tilbud.

Rengøring - der kan ofte med fordel ansættes et billigt firma, hvis i idag har en fast ansat rengørings ass. da firmaet kan skiftes ud forholdsvis nemt, se efter lokale firmaer og få flere tilbud!

- Lønninger er nok den største post! Efter min mening tjener advokater rimelig pænt, men det er måske svært at få ansatte til at gå ned i løn! 

Der kunne også ses på en andre store faste udgifter som:

Lokale leje? Kunne man finde et billigere sted? som vil være billigere i længden, taget omkostninger til flytning med i beregning.

Energi forbrug på arbejdspladsen(pc. lys, maskiner) Kunne man gøre noget for, at skifte til mere besparende maskiner, spareskinner, sparepære, osv.

Det var lige mine hurtigere råd. der er sikkert mange andre, der har ligeså gode eller andre råd og sikkert også et par aminoer med nogle gode tilbud!

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

PDF-fakturering som hovedregel, så det kun er folk der ikke har en mailadresse der modtager fakturaer på papir.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville starte med at forsøge at optimere advokaternes tidsforbrug,således at den debiterbare tid maksimeres - dvs. den del af arbejdstiden, der kan faktureres.

Dernæst se på de administrative rutiner. Er de hensigtsmæssige?

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

På det advokatkontor, som jeg er på, mailer vi rigtigt meget frem for at bruge alt for meget papir. Det bliver skannet ind med navn under og så sendt afsted.

Lønninger der kunne gøres rigtigt meget så også advokatsekretærerne blev provisionslønnede, ligesom man gør med en hel del advokatfuldmægtige efterhånden.

Hvis du vil høre flere forslag, så er du velkommen til at sende mig en mail på

Vi har kun mobiltelefoner hos os så ingen fastnet med dyre abonnementer - men okay meget her kan jo alligevel trækkes fra skattemæssigt.

 mvenoe@hotmail.com - jeg er lidt fraværende, men har en hel del erfaring i at indenfor kontorområdet. Jeg kan godt se mange steder, hvor man kan spare.

Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres prompte svar, de meget brugbare.

Endelige kom med flere, hvis der er nogle.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

advokatfirmaers lønninger udgør typisk 2/3 af virksomhedens budget. Dersom skæring i løn ikke er en mulighed, bør du undersøge hvad de sidste 1/3 går til for dernæst at vurdere, om der er poster der kan undværes, eller om der findes billigere alternativer.

Begynd ikke at skære i driftmaterialer såsom:

  • Adgang til Karnov
  • Adgang til BiQ (hvis de anvender dette)
  • Interne kurser
  • Papir, mv.

Undersøg evt. om de interne kurser kan afholdes af interne jurister/advokater fremfor at få udefrakommende (hvis de ikke allerede anvender denne løsning).

Er der indgået aftaler om massage eller andre personaleforplejninger, som kan skæres væk, vil det klart foretrækkes. Gennemgå alle abonnementerne for dernæst at undersøge, om der findes tilsvarende og billigere løsninger.

Du kunne også undersøge, om der er potentielle områder, som endnu ikke er udnyttet. Her tænkes navnlig på udvidelse af klientkartoteket, så det ikke udelukkende er det negative aspekt der tages udgangspunkt i.

Hvordan er arbejdsfordelingen? - Sidder partnerne og registrerer selskaber, eller er sekretærerne kompetente hertil. Tager advokaterne sig af fogedsager, eller bliver de behandlet af advokatfuldmægtige. En fogedsag til 750 er en underskudsforretning, hvis advokaten til 2500 i timen tager sig af den. Derfor kan det med fordel undersøges, hvem der tager sig af hvilke sager.

 

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)