Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan de lægge sag an?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra 6780 Skærbæk
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gav et firma et mundtlig tilbud og en leveringsfrist.

De sendte en mail hvori de skrev at de accepterede mit tilbud.

Leveringsfristen blev overskredet da  jeg ikke kunne få data/informationer tilbage fra firmaet.

Nu er jeg så i den uheldige situation at jeg er nødt til at lukke mit firma som er et enkeltmands virksomhed.

Jeg gav firmaet et tilbud på at de kunne få det kode jeg har udviklet indtil nu til en billigere pris.

De siger at de kan sagsøge mig hvis jeg ikke fortsætter og laver koden færdig.
Selv om jeg ikke må af min A-Kasse.

Så mit spørgsmål er kan di sagsøge mig, har de et grundlag for at gøre dette?

JCIT

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil de "sagsøge" dig for?

Har du taget betaling for noget? Er der lavet en kontrakt? 

Fra 6780 Skærbæk
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

De siger ikke at de vil sagsøge mig, men at det kan være en mulighed hvis jeg ikke laver resten.
Hvis de sagsøger bliver det for det tab de skal lide ved at skulle hente en anden leverandør ind og derved udsætte det projekt som de har gang i. 

Mit problem er at jeg har stoppet min virksomhed og jeg ved at for at få dagpenge må jeg ikke udføre arbejdet.

Jeg har ikke lavet en kontrakt.
Jeg har ikke modtaget nogen betaling endnu. 

Jeg gav dem en pris og leveringsdato i telefonen og de sendte en mail hvori der stod at de bekræfter at de tager imod mit tilbud.

Jeg vil bare gerne vide hvor jeg står hvis de bestemmer sig for et sagsanlæg.

Vil snakke med min A-Kasse i morgen men vel da lige høre her først.

JCIT

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Trisect Development:

Jeg har ikke lavet en kontrakt.
Jeg har ikke modtaget nogen betaling endnu. 

Nej så kan de ikke tvinge dig... Du er ikke kontrakt bundet, og du har ikke modtaget forudbetaling - altså har du i mine øjne ikke bundet dig til at færdiggøre opgaven.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre er det sådan at man i et enkeltmands firma :

hæfter personligt med hele sin formue, hvis man skulle gå konkurs. Hvis dine debitorer mener du skylder dem noget, skal du derfor betale dette tilbage. Det lyder til at jeres mundtlige kontrakt er gældende, da de skriftligt har accepteret dit tillbud.


De kan derfor efter min sparsomme viden, kræve at du udbedre/færdiggøre dit arbejde. Derudover kan de kræve erstatning for hvad de har måtte lide af tab på det arbejde du ikke har fået udført alligevel.

Du må ikke tage dette svar som den endelige sandhed...det er bare lige det som falder mig ind udfra den business-law undervisning jeg har modtaget på UNI ;)

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps. en mudlig aftale der er accpeteret af modparten er lige så gældende som en skriftlig kontrakt! - Derfor er du i mine øjne bundet i det sekund de sender accepten via mail til dig...

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
Du er ikke kontrakt bundet, og du har ikke modtaget forudbetaling - altså har du i mine øjne ikke bundet dig til at færdiggøre opgaven.

Du glemmer lige at en mundlig aftale også er bindende !  Så jo de vil kunne sagsøge dig, men du skal nok ikke forvente at de gider bruge tid og penge på det.

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
Nej så kan de ikke tvinge dig... Du er ikke kontrakt bundet, og du har ikke modtaget forudbetaling - altså har du i mine øjne ikke bundet dig til at færdiggøre opgaven.

Han er vel bundet af den aftale, som han har indgået?

En anden ting er dog, at de skal bevise, hvad der er blevet sagt mundtligt, hvilket nok er svært. Men hvis der i deres mail står, hvad det er de bekræfter og du efterfølgende har svaret på det, så har de vel en eller anden form for bevis.

Fra 6780 Skærbæk
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står så ikke i mailen hvad der blev sagt i samtalen. Bare at de bekræfter at de har taget i mod mit tilbud.

Hvad der blev sagt i telefonen er vel påstand mod påstand.

JCIT

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan de godt..

Aftaler er bindende, også selom det ikke er en underskrevet kontrakt med kors bånd og guldsegl.. og efter som det er et personligt firma hæfter du stadig selvom du lukker firmaet..

Men hvorfor ikke prøve at få det bedste ud af det, ved fx. at aftale at de køber det der er lavet til en fornuftig pris, og derefter ansætter dig i en aftalt periode til at lave det færdigt ??

 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)