Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma holdte ikke hvad de lovede

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Ja tag det op med Forbrugerstyrelsen.

Og indbetalt et gebyr til dem på 300 kr. såvedt jeg husker, og som du får tilbagebetalt hvis du får ret.

Husk også at du har bevisbyrden, og denne kan du kun løfte ved en uvildig syn og skønsmand. Som også skal have et honorar for sit arbejde, som hurtigt kan ligge på 3.000 - 5.000 kr. Dette gebyr skal du/din far betale såvidt du ikke får medhold.

Du skal også være klar over at Forbrugrestyrelsen kan afvise sagen hvis de ikke finder den egnet. Eks. er der ikke alene tale om fejl og mangler fra leveradør side. Men mange juridiske problemstillinger, tolknings muligheder omkring aftaler m.m. 

Såfremt du får medhold i synsrapporten kan firmaet stadig vælge og ikke rette sig efter denne. Og By Retten må så indover, med yderligere omkostninger til følge.

Et godt råd du/I skal virkelige være sikker i "jeres sag".

Jeg tror I har en tynd sag. Men skriv gerne tilbage, hvis jeg tager fejl udfra det oplyste.

Der ses netop i disse tider en stigning i antal sager, også mange med uberettigede reklamationer.

Det med at "tilsvine" firmaet ska I være forsigtige med straffelovens § 267 og 268 og Erstatningslovens § 26.

Men held og lykke med "kampene".

Hilsen fra en der har prøvet det samme. Og på "begge sider af bordet"

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Hej Ib

Mange tak for dit svar.

Kan se der er mange overvejelser inden man bør begynde på sådan en sag :)

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Få en søster/bror/ven til at rnge til "rensemanden" som mulig kunde, og prøv om ikke i kan få oplyst hvilken rensemiddel (produktnavn) der bruges. Brug evt. allergi som begrundelse.

Så kan man Google eller kontakte producenten selv, og høre om ikke det holder mere end 6 måneder.

Kan man selv få bygget nogle gode argumenter op, kan man jo skrive et brev og søge en løsning af den vej. Vedlæg gerne nogle billeder.

Jeg har haft hvide møbler før der har "haft et hårdt liv" med småbørn, husdyr etc. - og jeg har som lægmand ikke haft problemer med hverken rensning eller holdbarhed af imprægneringen.  

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

Få en søster/bror/ven til at rnge til "rensemanden" som mulig kunde, og prøv om ikke i kan få oplyst hvilken rensemiddel (produktnavn) der bruges. Brug evt. allergi som begrundelse.

Så kan man Google eller kontakte producenten selv, og høre om ikke det holder mere end 6 måneder.

Hvorfor skal allergi bruges som argument ? Hvis brugeren ikke lider af dette.

Skal man som forbruger beskyttes når man bruger misinformationer ? og ikke er ren i kanten ?

Hvis ting skal går ordentlig for sig, skal begge partner være loyale m.m.

Brug ikke løgn m.m. De er kortsigtet og bliver som regel straffet, godt for det.

Og skal vi som skatteborger bruge penge (Forbrugerstyrelsen) på løgnagtige forbrugere.

Gad vide hvad "Dukkemageren" ville sige til dette, hvis du havde rollen som selvstændig.

Lad os få sandheden frem. Ellers lugter sagen alt for meget, og det gør den allerede efter 6 måneders brug af omtalte møbler.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:

a en aftale er en aftale om den er mundlig eller skriftlig, er lige meget.

Problemer er jo nok at i har lidt svært ved at bevise at det skulle holde længere end fra ny, da i ikke har noget på skrift. og derfor vil det være påstand mod påstand.

Som Michael siger, er en mundtlig aftale i teorien ligeså bindende som en skriftlig, dette er en af de ældste love i Danmark - men den holder sgu bare ikke i retten, så jeg tror desværre ikke du kan gøre det store andet end hvad du nu engang kan få ud af firmaet selv..

Vh

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:

a en aftale er en aftale om den er mundlig eller skriftlig, er lige meget.

Problemer er jo nok at i har lidt svært ved at bevise at det skulle holde længere end fra ny, da i ikke har noget på skrift. og derfor vil det være påstand mod påstand.

Som Michael siger, er en mundtlig aftale i teorien ligeså bindende som en skriftlig, dette er en af de ældste love i Danmark - men den holder sgu bare ikke i retten, så jeg tror desværre ikke du kan gøre det store andet end hvad du nu engang kan få ud af firmaet selv..

Vh

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nissen:
Det er jeg skam udemærket klar over, men hvis han har lagt et beskyttende lag, som han garanterer holder over 6 måneder, så skal det sgu holde over 6 måneder! :)

Inden I nu brugr det hele på advokat m.m. Vil jeg forslå dig at Google og forstå betydningen af bl.a. "reklamationsret" og "garanti". Det er to centrale elemeter, og som regel er der mange misforståelser omkring disse.

Nu er det heller ikke sikkert at jeres leverandør er garantisikret/forsikret.

Uvildige syn og skønsmænd kan udmeldes fra private ankenævn eller lade retten gøre det via voldgift nævnet. Men vær sikker på at omkostningerne er væsentloig over 4.000 kr.

Selvom en leverandøt har givet "garanti" på mere end 6 måneder. Kan der sagtens være brugerfejl fra jeres side. Garanti dækker kun under bestemte forudsætninger, herunder hensigtsmæssigt forbruger adfærd.

Jeg kan kun gentage tænke jer meget om, og det er gjort så tænkt engang mere. Se årsberetninger fra diverse myndigheder, og ses hvor tit eller sjældent forbrugere får medhold.

Der er masser af håndværkere derudover, og de behøver ikke være klamphuggere, fordi man har set sig sur på dem.

Men få nu sat begreberne WinkGARANTI" og REKLATIONSRET på plads. og forstå betydningen af disse 2 begreber, og du vil måske finde udaf at du ikke er lovet garanti. Men havde en reklamationsret på f.eks. 8 dage til 30 dage: Ofte lig med kredittiden på faktaraen.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S: Ring til Forbrugerstyrelse og fortæl i denne tråd - med en masse selvstændige, hvad Styrelsen oplyste jer.  Wink

  

 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Hvorfor skal allergi bruges som argument ? Hvis brugeren ikke lider af dette.

Skal man som forbruger beskyttes når man bruger misinformationer ? og ikke er ren i kanten ?

Hvis ting skal går ordentlig for sig, skal begge partner være loyale m.m.

Brug ikke løgn m.m. De er kortsigtet og bliver som regel straffet, godt for det.

Og skal vi som skatteborger bruge penge (Forbrugerstyrelsen) på løgnagtige forbrugere.

Gad vide hvad "Dukkemageren" ville sige til dette, hvis du havde rollen som selvstændig.

 

Prøv nu at læse hvad jeg skriver,- tak!

Det drejer sig jo om at få oplyst hvilket produkt der er brugt, hvis ikke man ved det i forvejen. Det er jo forholdvis nemt at finde ud af, at hvis møblet skal være tørt inden imprægneringen påføres, - og det ikke er sket - så har vi fundet årtsagen til at møblerne bliver så hurtigt beskidt igen.

For en årsag er der jo!

Jeg er skam selv selvstændigt erhvervsdrivende,og jeg ville aldrig nogensinde opføre mig på den måde overfor mine kunder som i andre åbenbart finder helt iorden.

Jeg ville som minimum have udbedt mig nogle billeder af problemet størrrelse, eller besøgt det pågældende hjem. Som fagmand ville jeg gerne vide om de produkter jeg benytter kan leve op til det som producenten har lovet mig.

Men der selvfølgelig også forskel på fagmænd og plattenslagere.

Når det kommer til det juridiske så er alt det snak om mundtlige aftaler ikke noget nogen kan bruge til noget. Hvis firmaet reklamerer med og sælger et produkt eller en ydelse, så kan og skal forbrugeren kunne regne med at det bliver proffesionelt udført. Der er ikke så meget at komme efter dér. Det gider jeg slet íkke komme ind på. Enten kan man sit fag, eller også undlader man at sælge noget.

Michael

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Dukkemageren Her er hvad du skrev, jo jeg har skam læst det. Det står der endnu

"Få en søster/bror/ven til at rnge til "rensemanden" som mulig kunde, og prøv om ikke i kan få oplyst hvilken rensemiddel (produktnavn) der bruges. Brug evt. allergi som begrundelse."

Dukkemageren:
Men der selvfølgelig også forskel på fagmænd og plattenslagere.
Dukkemageren:
Jeg er skam selv selvstændigt erhvervsdrivende,og jeg ville aldrig nogensinde opføre mig på den måde overfor mine kunder som i andre åbenbart finder helt iorden.

Der findes altid nogle utilfredse kunder berettiget eller ej. Dem har du også. Men jeg vil da lade være med, at kalde dig en plattenslager m.m.

Før du kalder andre for plattenslagger kunne du først læse denne www.raad-mal.dk/referencer

God vind med dukkerne,

Winkog vær konstruktiv med et godt svar næste gang.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Ib Abilggaard

Jeg synes ikke der er noget som helst konstruktivt i at udgå fra at kunden i dette tilfælde har fejl, og mine svar var møntet på at finde årsagen til at møblerne igen var beskidte.

Det forstod du så ikke, - og det må jeg tage på min kappe.

Jeg har været selvstændigt erhvervsdrivende i 35 år og håndteret 100vis af klager, - og jeg tager altid udgangspunkt i kundens oplevelse af situationen. Ret eller uret, - der er opstået et problem som der kan findes en løsning på.

Nogen gange kan man (undskyld udtrykket) få malet sig op i et hjørne, og så må sagen en tur gennem et klagenævn. Man ender bare rigtigt hurtigt i det hjørne, hvis man som "rensemanden" gjorde, melder så bombastisk ud uden overhovedet at have undersøgt sagen.

Jeg har været på Amino siden 2008 og du har absolut ingen idé om hvor konstruktiv jeg er, og hvor fjernt det ligger for mig at kritisere din virksomhed, eller dig personligt.

 

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg undrer mig bare over, hvordan møbler - ved almindelig brug af mennesker - kan blive sorte......

Selvom de oprindelig var hvide så bliver møbler altså ikke bare sorte ved almindelig brug. De bliver nussede.

med venlig hilsen Tine

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)