Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Community CMS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal bruge et CMS der kan køre som backend for et community, der skal være 2 kategorier af statisk indhold som minimum, en til madopskrifter (muligvis også opskrifter på andre ting) og til artikler, begge med flere forskellige under kategorier. Så skal der være et forum og det skal være relativt nemt at udvide på og helst anvende php og mysql eller pgsql som backend.

Det er spild af tid og skrive tilbud på at købe virksomheders unikke CMS Løsninger til mig, det her skal være opensource :)

 / Mikkel

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er lige før du selv har svaret. Typo3 er et oplagt valg, da det er er et af de største open source cms.

Du vil ikke løbe ind i problemer med at der er ting det ikke kan. Der er vist ret mange konsulentvirksomheder som udvikler til typo3, og det er php/mysql.Der findes også andre mindre open source cms, men fordeln ved typo3 er som sagt at du får et større udvalg af hvem som skal implementere det.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 55
Fra  FindersKeepers Webshop Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet mange forskellige systemer men synes bedst om php fusion som jeg også bruger på min side www.toppod.dk
- det er nemt at tilpasse og ændre i det. Og det meste indhold kan laves i en
WYSIWYG editor.




 
Der er masser af hjælp at hente i phpfusions forum og der er
masser af forskellige mods og addons til systemet. www.phpfusion-mods.com




Med Venlig Hilsen




Rasmus Edlund






Venlig Hilsen
Rasmus Edlund

Stedet for det mest inspirerende design

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Men klik lidt rundt bl.a. herinde. Der er mange som vist henviser til Joomla ol.

Dit behov virker ikke så krævende, så det fleste "kendte" skulle kunne klare opgaven. Teknisk set virker det mindre vigtigt præcist hvilket cms du vælger, da der er en del som kan klare opgaven. Begynd hellere at kigge på hvem som ligger i din prisklasse. Her tænker jeg også på konsulenthuse, da det er forskelligt hvad de tager.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Regner selv med at sætte det op så skal ikke bruge konsulenthuse men derimod at det er nemt at arbejde med derfor jeg spørger om anbefalinger :)

 / Mikkel

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du lægger mærke til det, kommer det ofte ned til smag og behag, snarere end nogle konkrete tekniske argumenter, da Joomla og hvad de ellers hedder kan stort set det samme. Der er bare nogle som er bedre til det ene end noget andet.

Det du skal bruge mht. cms''delen er nærmest ingenting. Det er forumdelen som kan være stor.

Kig på deres hjemmesider og se hvilke sider der giver dig mest info. Da du selv skal lave det, kender du bedst selv dine tekniske kundskaber. Vælg det som du kan finde mest brugbar hjælp til på nettet, da det i givetfalde vil være der du henter viden.

Kort sagt - Forumdelen kræver lidt, men statisk indhold er trivielt. Det lyder endda til at det ikke er et multisite, og du vil have 1 - få redaktører??

Kig hellere efter et forum, og hvor let du synes det er at arbejde med, da der er stor forskel på hvad forums kan trække og hvor lette de er at arbejde med. f.eks. er open source ikke lig med veldokumenteret / velstruktureret kode.


Side 1 ud af 1 (7 indlæg)