Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på el?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Varion :

AngryBird:
Det kaldes konventionel opvarmning og har både ulemper og fordele

 

Jeg har lidt svært ved at se ulemperne, men jeg hører gerne plausible grunde, hvorfor man ikke skulle bruge infrarødvarme som boligopvarmning i fremtiden.Smile

Mvh.

Klaus 

Jamen det får du bare:

Fugtig luft kondenserer på væggene, danner svamp og ødelægger murværk, Cirkulerende luft hvirvler støv op og Temperaturforskelle i rummet danner træk.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

AngryBird:
Fugtig luft kondenserer på væggene, danner svamp og ødelægger murværk, Cirkulerende luft hvirvler støv op og Temperaturforskelle i rummet danner træk

 

Du nævner ulemper ved konvektionsvarmen. Surprise

Infrarødvarmepaneler bliver netop brugt til affugtning af vægge af skimmelsvampsbekæmperfirmaer. Infrarødstrålerne opvarmer genstande og kroppe, som så igen afgiver varmen til luften -modsat konvektionsvarmen, der primært opvarmer luften, som hurtig afkøles igen.

Konvektionsradiatorer opvarmer luften imellem pladerne, som så stiger til vejrs ved den opståede accelleration. Den varme luft afkøler igen og falder ned ved modsat væg, hvor den igen bliver suget ind af radiatoren. Dette skaber en cirkulation i rummet der evt. kan forårsage allergi og astma.

Mvh.

Klaus

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Varion :
Du nævner ulemper ved konvektionsvarmen. Surprise

Det var jo det du spurgte indtil :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var det nu ikke, men det er ligegyldigt. Vi er jo enige! Yes

mvh.

klaus

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra siden

Infrarødvarmepaneler bruger mindre end 50 % strøm i forhold til et elektrisk varmeapparat og mindre end en luft/vand-varmepumpe

Ja, det er jo ikke meget værd, da man med varmepumpe kan få op til 6 gange så meget varme ud af pumpen i forhold til den effekt pumpen forbruger, så er en besparelse på 50% jo ikke rigtigt noget til sammenligning.

100/6 = 16,6 % forbrug dvs. en besparelse på 83.3%

Også kan de fleste af disse påstande om besparelser ikke dokumenteres, ligesom det var op til 60% billigere at benytte træpiller frem for olien for 10 år siden, olien er ikke steget til det dobbelte, men pillerne er steget godt 250% i pris, alligevel så påstår leverandørerne stadig at man kan spare 60% eller mere, selvom pris forholdet er helt anderledes i dag, meget utroværdigt efter min mening.

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved seriøs interesse er I hjertelig velkomne til at komme til Nyborg for at se på sagerne og i særdeleshed forbruget/effekten af et infrarødvarmepanel. Det burde være dokumentation nok. Jeg giver selvfølgelig en kop kaffe!

Mvh.

Klaus

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. fremlægger dokumentation for husets varmeregningen før og efter varmepaneler ?

For eller er det da ikke dokumentation...;)

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Dvs. fremlægger dokumentation for husets varmeregningen før og efter varmepaneler ?

For eller er det da ikke dokumentation...;)

 

Ja, det kan du sagtens få! Du kan også låne panelet med hjem, hvis du tænker på at anskaffe dig et eller flere.

Mvh.

Klaus

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, bare man kan se før og efter regningen, så er det jo dokumentation nok for undertegnet...:)

Har dog pillefyr i huset, som sikkert bliver skiftet til brændefyr med buffertank her når jeg render tør for piller, da pillepriserne efterhånden er alt for høje, og jeg jo har adgang til massevis af gratis brænde til hverdag...;)

Men næste gange jeg skal over broen, kan da da være jeg giver dig et kald, omkring et visit for at se vinduer og evt. varme panelerne også.

Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Beklager at jeg ikke har kommet med i denne debatten tidligere. Jeg kan kun støtte Klaus i det han har skrevet om teknoligien Infrarød Varme. Vi har solgt tilsvarende produkter her i DK og Norge siden 2009, og har nå mange tilfredse kunder.

Vi sælger Infrarøde Varmepanel fra infraNOMIC og du er svært velkommen til os i Karrebæksminde ( så slipper du broen...) Jeg giver også Kaffe....

Våre kunder er alt fra sommerhusejere, parcelhusejere, kontor osv.

Venligst na-va / infravarme, Cathrine Johansen

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)