Jeg tilbyder pt. gældsrådgivning på budgethuset.dk.
For at få gang i forretningen, tilbyder jeg pt. et gratis, uforpligtende personligt møde for at hjælpe og rådgive om deres situation.
Problemet er, at ca. 50% af de folk, der booker en tid ikke dukker op!
Jeg spilder min tid og overvejer, hvordan jeg kan få flere til at møde op til den aftalte tid.
Jeg tror ikke, at folk glemmer det, da bookingsystemet automatisk sender en email ud med en påmindelse 24 timer inden mødet.
Nogle sletter i det mindste mødet i kalenderen på selve dagen, mens den anden halvdel, der ikke dukker op, slet ikke ringer, skriver eller sletter mødet i kalenderen.
Gæld er et følsomt emne og derfor tror jeg, at folk aflyser eller ikke kommer, fordi der jo så tages hul på problemet. Så i bund og grund tror jeg, at folk bliver lidt ”skræmte” lige inden mødet.
Jeg har tænkt på, om en pris på f.eks. kr. 99,- kunne gøre en forskel? Måske ville det give lidt mere motivation til at komme, uden at skulle af med en formue.
Jeg har også overvejet, at man kun skulle kunne bestille tid pr. telefon, da en personlig kontakt kan føles mere ”forpligtende” i forhold til en online booking.
Har du et godt råd til, hvordan jeg kan øge antallet af folk, der overholder aftalen?