Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folk overholder ikke mødeaftaler. Har du et godt råd?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 03:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tanke er at nogle mennesker måske bliver lidt skræmt af den lange liste af papirer de skal have med, især hvis du først finder ud af det når de modtager mailen 24 timer før mødet.

Mange mennesker tror muligvis bare i skal sidde og få en lille snak omkring, hvad i vil kunne tilbyde dem osv., inden det bliver tid til at der skal dykkes dybt ned i deres økonomi

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 04:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså du ikke vil nok ikke få så mange bookninger hvis det kostede penge..

Men kan du så ikke sige at hvis man aflyser mere end 2 dage før så gør det ikke noget, men hvis man aflyser inden for 48 timer til mødet, så skal man betale et gebyr på 50,-? 

Men det med at aftale det over telefonen er også godt, tror dog bare det er  svært at kunne sætte en aftale op på de 50,- i forhold til aflysning så

Fra Farum
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 70
Fra  Budgethuset.dk Skrevet kl. 05:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres feedback og gode råd!

I første omgang vil jeg ændre bekræftelsesmailen, så der ikke står, at de behøver at tage nogle papirer/ dokumentation med.

Det giver mening for mig, at det kan skræmme folk, der i forevejen ikke har det store overskud vedr. deres økonomiske situation.

Hvis det ikke hjælper markant, vil jeg overveje at opkræve et mindre beløb, ringe til dem for at bekræfte aftalen eller/ og sende en sms 24 timer inden mødet. Evt, forsøge at skabe et personligt forhold til dem, inden mødet.

Som det er nu, vil jeg undgå at rådgive dem på deres egen adresse, da det er alt for ressourcekrævende.

Mange tak for hjælpen.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også at listen over papirer som skal medbringes, minder om et møde med banken eller SKAT. Noget som de fleste af os ikke ligefrem har positive minder om. Så godt at du ændrer den del.

En af grundene til at folk ikke dukker op, er måske også, at de udskyder forberedelsen til dagen før. Så opdager de at de egentlig skal medbringe en hel del, og siger så til sig selv at det kan de ikke nå, og bliver væk.

Hvad er det egentlig du tilbyder kunderne til dette møde? Siden du oprindeligt bad kunderne medbringe alle de papirer, må du da yde en service for dem? Så jeg kan ikke se problemet i at opkræve et gebyr. Folk har det med at tage ting de betaler for mere seriøst.

Mht. gebyr ved udeblivelse. Jeg kan huske at jeg før har modtaget tilbud om deltagelse i Microsoft seminarer. Hvis man tilmeldte sig, og dukkede op, var det gratis. Hvis man tilmeldte sig og udeblev, kostede det 500 kr. Denne model bryder jeg mig ikke om. Jeg tilmeldte mig sjældent, fordi jeg ikke ville risikere at blive bonnet, hvis noget vigtigere kom i vejen. Jeg tror ikke på at man opnår noget positivt ved at straffe sine kunder, eller ved at sende signaler om at man straffer kunder. Jeg deltog stort set aldrig i Microsoft seminarene pga. denne politik. 

mvh Carsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber du vender tilbage og fortæller om det har virket.

God vind

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når jeg booker stripper ringer jeg altid 2 dage før og bekræfter aftalen

Du kan desuden Sende SMS på dagen om på mideles  om mødet  eller ringe 

Vis folk  ikke tager telefon på dagen lader du være at komme og derved spare du en del kørsels tid , jeg tror de fleste vis med dem du snakket med på dagen ikke aflyser 10 minutter igen efter

Jeg tror mange tror du tror mødet er aflyst da du ikke ringer på dagen og bekræfter mødet , det er jo oveni et sælger møde hvor du tjener motivation må ligge hos dig at få dem som kunden.

jo du kunne komme ud til kunden direkte men jeg vil forvejen ringe og høre om vi stadigvæk har en aftale, for når du køre der ud har du brugt tid og penge på køre der ud .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Får de først den huskeliste 24 timer før, eller har de også fået den fra start? Det er i hvert fald for sent at præsentere sådan en liste så kort tid før. 

Desværre har jeg også erfaring med at 50% blot udebliver til noget hvor jeg var arrangør. Det fandt jeg dog ud af at reducere en del, ved at skrive en mail og spørge. Hvis det havde været 1 til 1 af min tid, ville jeg nok ringe for at få bekræftelse. 

Husk også at gøre det let og åbenlyst at melde fra.

Der er nogen, der bruger at sende en faktura, hvis folk ikke møder op. Hvis det er folk, der har rod i økonomien i forvejen, har jeg dog svært ved at tro på effekten af dette. Medmindre det er forudbetalt depositum som foreslået tidligere.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Et gebyr på en halvtredser vil givetvis have den helt modsatte effekt. Du fortæller jo indirekte kunden, at det kun koster dig 50 kr. i besvær, når de aflyser. Desuden får du booket langt færre møder med dét forbehold.

Din erfaring viser, at du ikke kan booke konstruktive møder omkring gæld og samtidig holde en acceptabel udeblivelsesprocent. Prøv i stedet at gå efter et 15 minutters telefonmøde, hvor du nøjes med at bede dem finde de allervigtigste oplysninger frem - måske bare sidste lønseddel og en anslået samlet gæld.

I telefonen kan du nøjes med at give dem en sludder for en sladder. Det vigtige er at få dem til at forstå, at de har brug for et møde, hvor de medbringer alle deres papirer. Det møde kan du sagtens fakturere for, når du allerede har givet noget gratis - og så er udeblivelser pludselig ikke noget problem længere.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Myhren Thomsen:

Ej, den holder ikke. Melder du så heller ikke afbud, hvis du fortryder din reservation på en restaurant? Uanset hvem man har aftaler med, sælgere eller ej, så opfører man sig ordentligt. Høflighed koster ingen penge :-) Og lige pludselig kunne sælgeren være din kunde...

Den holder jo lige netop ... læs trådstarters debat oplæg ... det er netop dét han er ude for, så selvfølgelig holder det. Jeg fortæller hvordan verden hænger sammen, jeg forsvarer det ikke.

Jens Myhren Thomsen:

Selv den mest uforberedte, talentløse og uforskammede telefonsælger får en pæn behandling her i huset. Det er et menneske i den anden ende, og det tager ikke længere tid at afvise på en venlig måde.

Det er lækkert at der findes den slags mennesker, jeg kan oplyse dig om at du bestemt er i mindretal, men det kan vel også være en fordel. Fact er, at folk føler ikke nag ved at brænde aftaler af ... og om det er læger, frisører el. sælgere gør tilsyneladende ingen forskel, jeg syntes ikke det er iorden, men jeg erkender at det er de vilkår vi må arbejde under.
Derudover så taler jeg skam også altid pænt til sælgere, lige med undtagelse af Telia, og som regel får de dårligere sælgere lige et råd eller to med på vejen før jeg afviser dem :)

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Jeg fortæller hvordan verden hænger sammen, jeg forsvarer det ikke.

Mikkel Mikjær Christensen:
jeg syntes ikke det er iorden

Men alligevel gør du det selv, jf. dit første indlæg?

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)