Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Musik rettigheder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Heyson

Jeg kom til at tænke på hvordan det egentlig foregår med rettigheder som blandt andet grooveshark? Og hvordan er det hvis man kun bruger 5 eller 10 sekunder..

Fra Roskilde/København
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Synch Advokater Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg er orienteret, har Grooveshark ikke de nødvendige aftaler med KODA, NCB, Gramex m.v. Derfor krænker Grooveshark rettighederne som kunstnere, ophavsmænd, pladeselskaber m.v. har.

For så vidt angår svaret på dine 5-10 sek, så kommer det meget an på, til hvad og hvordan du skal bruge lydbidderne. Det kan på den eneside være lovligt citat efter ophavsretsloven og på den anden side være en krænkelse - det komme helt an på brugen.

Morten Bøgenskjold
Advokat (L), Partner 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Grooveshark kører "stjæl-først-spørg-bagefter" taktikken mod både KODA, IFPO og lignende. Det har vist sig meget effektivt taget i betragtning af, at tjenesten har millioner og atter millioner af brugere og endnu kører på højeste blus.

Det kan du se lidt mere om her.

Fra Roskilde/København
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Synch Advokater Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

En efter min mening forkert taktik, som jeg på ingen måde kan støtte op om. Man stjæler heller ikke en liter mælk i føtex, for derefter at ringe og høre hvor meget man skal give for den.

Morten Bøgenskjold
Advokat (L), Partner 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så absolut. Det var heller ikke min mening at forherlige tjenesten på nogen måde - Jeg konstaterer blot, at det virker hamrende effektivt, da Grooveshark giver brugeren en oplevelse, der indtil for få dage siden med Spotifys langt ventede indtræden på det danske marked ikke var mulig at opspore.

Jeg håber meget, at Spotify kan overtage Groovesharks plads. Sean Parker har, imo, 100 % ret i hans forudsigelser om Spotify - det ér fremtiden. Too bad, at fremtiden først kommer til Danmark nu, men bedre sent end aldrig.

Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan fungere det der med "tag først" og betal senere? og hvad er der af alternativer?

hvordan tilkommer de al dataen? De har vel ikke oploadet hele lortet på en server selv?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)