Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af opstartsfasen for www.cakesandmore.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Cakesandmore Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Nu har min shop - www.cakesandmore.dk - efterhånden kørt i 2 måneder. Den første måned med begrænset succes og siden 01.10 med mere succes. Der startede jeg nemlig med adwords. Det har virkelig sat skub i salget. Men har et par spørgsmål til alle Jer aminoer.

Omstændighederne er som følgende:

- mellem 175 - 275 besøg om dagen - ca. 3/5 dele kommer fra adwords - 60- 70 % nye om dagen

- mellem 2-8 køb hver dag - siden 01.10 - 81 køb pr. 20.10

- adwords: ca. 175-200 kr. pr dag

Mit problem er - jeg kan ikke finde ud af om mine køb kommer fra adwords, google eller, hvor jeg har mit link. Kan nogen hjælpe ?

Mit næste spørgsmål hænger nemlig sammen med ovenstående - ved ikke om jeg spilder penge på adwords hver dag. Det løber fint rundt - dvs sige jeg tjener mere end adwords koster. Men alligevel... 

Min konverteringsgrad er ca.  1.8 - hvilket vel er lavt ?? Kan i se nogle ting jeg bør forbedre med det samme ?

Mit næste problem er - mange ligger noget i kurven uden at handle. Naturligvis kan vare være udsolgt og på vej ind, som gør at folk ikke handler - men alligevel. Hvad kan jeg gøre ?

Alt indput til min shop modtages med kyshånd.

Mvh

Søren

Fra Odense
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du installeret Google analytics eller andet program til at lave statestik over dine besøgende? Hvis du ikke har det, så få det :)
Fra Hadsten
Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Cakesandmore Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen har naturligvis et login til analytics, hvor jeg følger min side.

Hvad mener du med installeret ??

Fra Odense
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så kan du med analytics se hvor dine besøgende kommer fra? Og så derfra se hvad de folk der kommer fra dine reklamer gør når de kommer ind på din side.
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Det ser jo rigtigt positivt ud med din shop!

Din konverteringsfrekvens synes jeg er rigtig pæn, taget din shop i betragtning. Hvis du skal have et forslag til forbedring, så må det være: Din checkout. Den er rodet!

For at kunne se hvor du tjener penge, så skal du have noget måling på dine salg. Du har allerede installeret Google Analytics, så du er da på vej. Du kan gå igennem Søren Sprogø's checkliste her:

http://www.afdeling18.dk/blog/2009/10/16/google-analytics-checkliste-for-netbutikker.aspx

Jeg vil især anbefale dig at sætte et mål op på din checkout, og implementere e-handels sporing, det giver et fantastisk indblik.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Cakesandmore Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars Bo

Tak for dit svar. Prøver at gennemgå guiden :-)

Hvad er der rodet - vil meget gerne vide det - da mange springer fra netop her.

Mvh

Søren

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Nu er det den slags rådgivning jeg lever af, så det er ikke alt jeg vil gennemgå her, men for at starte:

  1. Anslå fragt: Du skal logge ind for at se dine fragt betingelser. Hvorfor, fragt betingelser, hvad er det for noget?
  2. Som standard skal man oprette en bruger, det gider de færreste. Gør det som en mulighed i stedet, og lad kunden indtaste sine detaljer med det samme.
  3. Bemærk: Dit "Besøgendes kurvs" indhold vil blive tilføjet til dit "Medlems kurvs" indhold når du har logget på. (Mere Info). Igen, det bliver kompliceret, det er måske simpelt for dig, men det er det ikke for kunderne. Klikker jeg desuden på "mere info" skal jeg markere teksten i popup-vinduet for at læse den.

... Og jeg kan blive ved, prøv evt. at få en tilfældig person som er i din målgruppe lave et køb, imens du ser på, så kan du straks se hvor kunden går i stå.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser okay ud Smile

lidt mere interne links på siden , hver gang et kerne ord nævnes linker du en side der omhandler dette emme og den side starter med h1 

husk tekst er af de afgørende ting for at findes med sine kerne ord er teksten 

Du kan blogger nyheden side

Lave FAQ siden med spørgsmål og svar på den

Wiki side lige som en ordbog med alle dine kerne ord i den

lige videoer på side

facebook knap på siden og google+ knap

husk vær aktive rundt omkring 

Lidt ekstra tips her 

http://www.amino.dk/forums/t/137716.aspx?PageIndex=1

http://www.amino.dk/forums/t/139885.aspx?#941809

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hadsten
Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Cakesandmore Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars Bo

Tak for dit svar

Lige en enkelt ting - folk behøver ikke oprette en konto. Det er er sidste valgmulighed når man går videre fra kurven.

Prøver at få fjernet det med fragt i kurve.

Og den tekst med besøgendes kurv - den skal væk. Helt sikkert.

Prøver at få gjort den meget mere simple

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale, at du sætter nogle produkter på forsiden m. billede og pris. Vælg et bredt udvalg ud, for at kommunikere hvilke typer produkter du sælger og hvilket prisleje det ligger i. 

Så ville jeg også tage et kig på produktnavigationen og prøve at sortere dem bedre, så lignende produkttyper ligger visuelt sammen. Med så mange produkttyper ville jeg også overveje at dele dem op i overordnede sektioner, så du måske kun havde 8-9 links på topniveau. 

Sørg også på produktsiden for, at "Læg i kurv" knappen visuelt sidder tæt på produktets pris og gør "Anmeldelser" knappen til et link, så den ikke konkurrerer med købs knappen. 

Alt held fremover med din shop :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)