Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisfastsættelse og Avance på sko til webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer! 

Jeg skal til at åbne en webshop og har hertil importeret nogle forskellige skomodeller hjem fra diverse sportsmærker (læs sportssko/sneakers). Nu står jeg så i det Dilemma at jeg skal sætte en høj nok pris til at jeg kan tjene på det, samtidig med at prisen ikke må være for høj ifht. kundernes forestilling. 

Indkøbsprisen+fragt på model A ligger på 353 og vejl. pris 799,95,- = Avance 372 DKK= 105,5%

UK pris+fragt: 471 DKK

Dette er hvad jeg har fået opgivet af leverandøren, men som i kan se er prisen altså en del højere end hvad den er i England og derfor får jeg svært ved at lokke kunder til min biks, hvis varerne er opimod 300 DKK dyre end i UK. Har derfor overvejet at sætte prisen ned til 471*1,25%=588,75 DKK og således lade kunden betale fragten i det fragten først bliver gratis ved køb over 600 DKK. 

OBS: der er ikke taget højde for psykolgisk prissætning i ovenstående, det vil der blive på hjemmesiden - no worries.

PS. Jeg har med vilje ikke valgt at inkludere navne på hverken mine leverandører eller mit firmanavn. 

Problemet er self. at avance pludselig bliver en helt anden end den producenten har forventet og således bliver mit dækningsbidrag pr. solgt sko også det mindre. Til gengæld producerer vi vores eget tøj som vi sælger i selv samme butik hvor avance som bekendt ligger opimod 250% pr. stk. 

Jeg er ene distributør i landet på de fleste af mine produkter og det er derfor mig der sætter DK prisen, men den sku jo ikke gerne være alt for meget højere end UK prisen. 

Mine driftsudgifter til lager, webshop styring etc. er minimale (mindre end 1000 DKK årligt) og derfor ikke noget man bør tage højde for. 

Håber I kan hjælpe mig :) 

På forhånd tak

Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steenart,

Der er en del ulemper ved at købe fra England (fragtpris, fragttid og utrykhed). Derfor mener jeg godt du kan tage et par hundrede kr. mere end de gør i england. Personligt ville jeg hellere betale 700 kr. inkl. fragt i en dansk webshop med dag-til-dag levering for et par sko end 471 DKK + fragt i en engelsk webshop.

Prøv evt. at sætte dem til salg til den vejl. pris i første omgang, så kan du altid eksperimenterer med sænke prisen, hvis produktet ikke konverterer...

Held og lykke med projektet.

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du sammenligner med selv at købe varen i England, så vil der jo komme moms oveni når man selv køber i udlandet: købspris + fragt + moms = samlet pris.

Tilgengæld så skal din pris være sådan at det ikke kan svare sig at købe selv. Du skal også sikre dig at du køber hos de rigtige og til den rigtige pris.

Kunden vil jo heller købe i DK, end i England, da retur og alt andet er noget nemmere i DK.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

HDam:

Hvis du sammenligner med selv at købe varen i England, så vil der jo komme moms oveni når man selv køber i udlandet: købspris + fragt + moms = samlet pris.

UK/England er en del af EU, dvs varerne frit kan bevæge sig. Og så bliver hverken pålagt moms eller andet til en udsalgspris!
Desuden koster fragten fra UK til DK ik mere end 70-100 kr... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for al responsen; det var lige hvad jeg manglede... Har valgt at sætte prisen ca 150 kr. højere end i England således at kunden betaler ca. 50 kr. ekstra for at købe den på dansk jord - dvs. 24-timers levering samt let returnering. Så må jeg tjene de ekstra penge på mine egne produkter hvor avancen ligger på ca. 2-300%

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)