Jeg sidder her og tester min AW kampagne, - Er det mulig at fortælle google at jeg fx. vil ligge nr 2. i de sponsorede links udfra ordet xxxx uanset hvad klikprisen er, som en statisk placering indtil mit budget er brugt op?
Det giver dig flest klik for pengene. Du bør ikke fokusere på annonceplaceringer.
Absolut ikke enig.
Det handler ikke om "flest klik for pengene" men om at få de rigtigt klik/besøgende. Og 10 dyre besøgende af høj kvalitet er langt bedre end 50 billige besøgende af dårlig kvalitet.
Og det er nu engang sådan at kvaliteten/ konverteringer fra AdWords besøgende er højest med placering i top 4 side 1. Så ligger man fra midt til bund side 1, så har man sikkert billige besøgende, men kender ikke mange der har succes på disse positioner.
Og specifikt for denne kunde, vil en topplacering være essentitelt. Tvivler på at kundens målgruppe ser/ klikker på mere end på 2-3 AdWords kampagner, så en midt til bund placering vil være nytteløst.
Jeg har nævnt det mange gange her på Amino. Sørg nu for at få de topplaceringer (gennemsnitlig pos. fra 2-4 alt efter konkurrencen), hvis I vil opnpå den helt store succes med AdWords. Dette selvfølgelig forudsat at alle andre kvalitetsparametere er opfyldt.
For denne kunde, ville jeg nok foreslå (alt efter kundens egne erfaringer og Analytics data) at sætte nogle begrænsning på, når nu budgettet bliver brugt for hurtigt.
Det kunne være at kampagnerne kun skal være aktive fra mandag til fredag fra 08.00 til 17.30. Det vil umiddelbart være i dette tidsrum at målgruppen rammes bedst.