Jeg tror, du blander årsag og virkning sammen. De bedst konverterende søgeord har typisk høj CTR, og høj CTR medfører top-placeringer. Høj konverteringsrate er altså ikke en konsekvens af gode placeringer. Derimod er gode placeringer OG høj konverteringsrate BEGGE konsekvenser af søgeordets høje CTR.
Det er ikke noget godt råd uden yderligere modifikationer. Hvis du breaker even på position 11, går du næppe i plus ved at komme i top 3 med en tre gange så høj CPC.
Fordi vi antager, at: 2 klik på [søgeord] til 1 kr. stykket på position 11 er mere værd end 1 klik på [søgeord] til 2 kr. stykket på position 7. Løber vi tør før midnat, har vi betalt en for høj klikpris og derfor ikke fået nok klik for pengene.
Enig. Nogle b2b-brancher konverterer godt både aften og weekend, men uden mulighed for at teste er pengene klart givet bedst ud inden for almindelig arbejdstid. |
Jakob Jensen:Det er ikke noget godt råd uden yderligere modifikationer. Hvis du breaker even på position 11, går du næppe i plus ved at komme i top 3 med en tre gange så høj CPC.
Jeg vil blot endnu engang opfordre folk til at teste dette. Så nævnt tidligere, såfremt ens nøgletal på et vigtigt søgeord er gode, så byd op til en topplacering og du vil ikke fortryde det. Det har jeg i hvertfald endnu tilgode at se og det på baggrund af nok DKs største datamængde for AdWords for webshops i DK.
Hver gang dette bliver testet fra andre "AdWords specialister" så er det med samme resultat!
Johannes