Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statisk placering med Adwords???

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Helleland:


Jakob Jensen:
Det giver dig flest klik for pengene. Du bør ikke fokusere på annonceplaceringer.


Absolut ikke enig.

Det handler ikke om "flest klik for pengene" men om at få de rigtigt klik/besøgende. Og 10 dyre besøgende af høj kvalitet er langt bedre end 50 billige besøgende af dårlig kvalitet.

Og det er nu engang sådan at kvaliteten/ konverteringer fra AdWords besøgende er højest med placering i top 4 side 1.


Jeg tror, du blander årsag og virkning sammen.

De bedst konverterende søgeord har typisk høj CTR, og høj CTR medfører top-placeringer. Høj konverteringsrate er altså ikke en konsekvens af gode placeringer. Derimod er gode placeringer OG høj konverteringsrate BEGGE konsekvenser af søgeordets høje CTR.

Johannes Helleland:
Jeg har nævnt det mange gange her på Amino. Sørg nu for at få de topplaceringer (gennemsnitlig pos. fra 2-4 alt efter konkurrencen), hvis I vil opnpå den helt store succes med AdWords. Dette selvfølgelig forudsat at alle andre kvalitetsparametere er opfyldt.


Det er ikke noget godt råd uden yderligere modifikationer. Hvis du breaker even på position 11, går du næppe i plus ved at komme i top 3 med en tre gange så høj CPC.

Johannes Helleland:
Hvorfor ikke bruge budgettet før midnat?


Fordi vi antager, at:

2 klik på [søgeord] til 1 kr. stykket på position 11

er mere værd end

1 klik på [søgeord] til 2 kr. stykket på position 7.

Løber vi tør før midnat, har vi betalt en for høj klikpris og derfor ikke fået nok klik for pengene.

Du og jeg vil naturligvis i praksis hellere bruge tid og kræfter på at fjerne generiske søgeord, researche longtails, optimere landingssider, opdele i flere annoncegrupper, fravælge enheder og gå i dybden med annonceplaceringer.

I det aktuelle eksempel er trådstarter dog - med al respekt - forholdsvis grøn inden for AdWords og kører på et fastlast budget, og så er det altså mere hensigtsmæssigt at gå efter at sænke klikprisen frem for at "byde annoncerne op i top 4".

Johannes Helleland:
Det kunne være at kampagnerne kun skal være aktive fra mandag til fredag fra 08.00 til 17.30. Det vil umiddelbart være i dette tidsrum at målgruppen rammes bedst.


Enig. Nogle b2b-brancher konverterer godt både aften og weekend, men uden mulighed for at teste er pengene klart givet bedst ud inden for almindelig arbejdstid.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Jensen:
Det er ikke noget godt råd uden yderligere modifikationer. Hvis du breaker even på position 11, går du næppe i plus ved at komme i top 3 med en tre gange så høj CPC.

Jeg vil blot endnu engang opfordre folk til at teste dette. Så nævnt tidligere, såfremt ens nøgletal på et vigtigt søgeord er gode, så byd op til en topplacering og du vil ikke fortryde det. Det har jeg i hvertfald endnu tilgode at se og det på baggrund af nok DKs største datamængde for AdWords for webshops i DK.

Hver gang dette bliver testet fra andre "AdWords specialister" så er det med samme resultat!

Johannes

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Jensen:

Fordi vi antager, at:

2 klik på [søgeord] til 1 kr. stykket på position 11

er mere værd end

1 klik på [søgeord] til 2 kr. stykket på position 7.

Tja, jeg er helt stoppet med at se på positioner 7 til 11. Vil man ikke ligge i top med AdWords (der er selvfølgelig få undtagelser - så I behøver ikke komme med eksempler), så brug pengene på andre kanaler. AdWords drejer sig om placering, placering og atter placering - netop som SEO.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Jensen:
Derimod er gode placeringer OG høj konverteringsrate BEGGE konsekvenser af søgeordets høje CTR

Gode placeringer er utvivlsomt en konsekvens af høj CTR (og omvendt).

Men medfører en høj CTR også automatisk en høj konverteringsprocent?

Jeg har haft succes med at sænke konverteringsprisen ved at sænke Max CPC og annonceposition fra fx. 1,2-1,4 stykker til 2,0-2,5 stykker.

Men jeg har endnu til gode at redde en sløj søgeords/annoncekombination ved at sænke annonceposition fra fx. 2,0-2,5 til 7-11 stykker.

Der sker snarere det modsatte - nemlig at konverteringsprisen stiger. Jeg var tidligere på dit hold, Jakob, men et kig på en større mængde data har fået mig til at skifte hold.

Men dermed ikke sagt, at vi ikke alle kan have ret i vores observationer - det er næppe de samme kunders data vi kigger på Smile

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Troels og Johannes,

Det er bestemt interessant, at I begge har set andre resultater end mig. Jeg har selvfølgelig lavet temmelig omfattende tests, men jeg må åbenbart i gang igen.

Tak for god og konstruktiv dialog.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)