Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ATT: Må man belønne kunder?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Må man gerne give 100kr til kunder eller personer der anbefaler/skaffer kunder til et firma?

 

Eksempel: Jeg sælger et produkt, og den nye kunde får sin ven til, at købe hos mig. Spørgsmålet er så om jeg må belønne den kunde, som skaffer mig en ny kunde?

Venlig hilsen

Peter

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjo altså du kan jo bruge affiliate marketing. Der betaler du andre for at skaffe dig kunder.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.

Men jeg vil lige forstå det rigtigt. Lad os sige jeg er hændværker og jeg laver badeværelser.  En kunde køber et badeværlse af mig, og den kunde kender en ven, som også vil købe af mig. Må jeg gerne belønne den kunde med 100kr for, at skaffe mig den nye kunde?

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har tænkt samme tanke. Det eneste problem er, at det bliver en indtægt for den du giver de 100 kr. og derfor skattepligtigt. Alternativt skal kunden have pengene som privat-person. Spørgsmålet er om de 100 kr. bliver betragtet som et stykke arbejde, hvilket dermed bliver ulovligt (sort arbejde).

Den smarte løsning er at tilbyde kunden, at bonussen trækkes fra næste faktura. Dermed er der en gulerod for at skaffe nye kunder og samtidig kræver det, at den nuværende kunde lægger en ordre mere for at opnå rabatten.

Mvh. Michael

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ser du peter det ved jeg ikke, men du skulle da tjekke affiliate marketing ud..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Tornby Bogføringsservice Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke have nogle kundegaver, som du kan give i belønning ?

F.eks. en Rosendahl Karaffel med dit logo. Det vil være en gave, som de fleste vil sætte pris på og samtidigt får du dit logo ud (selvfølgelig et diskret logo, så kunden stadig vil bruge karaflen).

Det er en gave og den er under bagatelgrænsen, så kunden skal ikke betale skat af den og du kan trække den fra som repræsentation ( 25% )

 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte nok der var en lille knast med hensyn til Skat. Så må de bare få lidt ekstra. Mange tak for svaret.

 

 

 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo gaver det lyder som en meget fornuftig idé og jeg tager det til kraftig overvejelse. Det bedste ville være hvis jeg kunne give dem kontanter. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)