Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

STØRRELSE PÅ A6 PAPIR?? Hjælp!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg sidder og laver en flyer. Har arbejdet med den ud fra en template, og synes nu den er rigtig fin. Jeg slog A6 størrelsen op på netten, for det er jo standard størrelsen på en flyer. Jeg fandt frem til følgende:

105x148 (mm)

Jeg arbejder i photoshop og gik derfor ind og oprettede et nyt projekt/.psd - Satte størrelsen i "mm" og derefter 105x148. 

Resultatet forbløffer mig dog; det virker alt for stort! Det virker helt overdimensioneret stort, langt større end hvad et A6 papir er. - Jeg har gjort det flere gange, og endda benytter mig af Photoshops preset (International paper -> A6) og stadig samme resultat.

Kan give mig en forklaring på dette?

På forhånd tak.

Skypro I/S - Professionelle Facebook fansider og hjemmesider

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har fundet den rigtige størrelse.
Proportionerne ser nok også rigtige ud?

Den som kommer bag på dig, er nok DPI'en - hvor mange pixels der er per fysiske enhed.
Typisk bruger man 300 DPI til print, hvor du er vandt til 72 DPI på webelementer og alt andet der vises på en skærm.

Eller måske har du valgt CM i stedet for MM? ;-)

Held og lykke.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Et banalt spørgsmål - men har du tjekket at den viser i 100% og ikke større end det?

Jeg spørger kun fordi jeg selv kunne overse den slags - men jeg er altså også typen. der kan finde på at lade bilen løbe tør for benzin Embarrassed

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skypro I/S:
Jeg arbejder i photoshop og gik derfor ind og oprettede et nyt projekt/.psd - Satte størrelsen i "mm" og derefter 105x148. 

Brug det værktøj som der er beregnet til det. Photoshop er ikke velegnet til at sætte puplikationer op men bruges til grafik.

Du skal have fat i Illustrator eller Indesign for at lave en ordentlig flyer.

Men check DPI.... du skal have enten 300 eller 600 DPI til tryk - 72 DPI er til onlinebrug.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du kan se, er størrelsesforholdet korrekt, så jeg har ikke begået en måleenheds fejl ;-) (har tjekket flere gange)

Jeg forstår dog ikke, for umiddelbart ville jeg tro, at det var et realistisk billedet, jeg ville få op på min skærm - altså, at det ville måle 10,5x14,8 cm af min skærm - Hvilket der er rigeligt med plads til. Er det mig der er forkert på den?

s

Skypro I/S - Professionelle Facebook fansider og hjemmesider

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Skypro I/S:
Er det mig der er forkert på den?

 

Ja. >>Størrelsen tilpasser sig din skærm rent arbejdsmæssigt, så du kan se det bedst muligt.

Når du nu har været i tvivl havde det nemmeste vel været at printe det ud, så du kunne måle der??Wink

PS! Dit signaturlink åbner forøvrigt ingen side...

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Skypro I/S:
Er det mig der er forkert på den?

Ja. >>Størrelsen tilpasser sig din skærm rent arbejdsmæssigt, så du kan se det bedst muligt.

Når du nu har været i tvivl havde det nemmeste vel været at printe det ud, så du kunne måle der??Wink

Ja det havde det vel, men Amino virkede nemmereSkype-Wink

Det forklarer jo meget! Så forstår jeg det hele nu.

- Mht. signaturen - Ja, den åbner et tomt link, det er en meget gammel bruger, men den eneste jeg lige kunne huske!

Tusinde tak alle!

Skypro I/S - Professionelle Facebook fansider og hjemmesider

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det nemmeste er at exportere det som psd fil ind i sketchup se illustration.

Du måler fra punkt a-b med målebåndet men retter til det ønskede i bunden th.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du er forkert på den, som du kan se så er en A6 side 1240*1748 pixel når den er i 300 dpi. hvis den så bliver vist i 100% på din skærm, så fylder den hele skærmen, og hvis det er en 20" så er billedet kæmpe stort.

Hvis du skal se den rigtige størrelse så skal du printe det, som nævnt. Men det er ligegyldigt, hvis du har oprettet et A6 dokument bliver det den størrelse hos trykkeren.

En anden ting er at hvis du sender det til et trykkeri skal det være i CMYK farver, og det er ikke alle farver der kan gengives på tryk(særligt orange), hvis du vælger en farve der ikke kan gengives kommer der en lille advarselstrekant ved siden af farven. Hvis man trukker på den finder PS den nærmeste tilladte farve, og der kan være stor forskel.

Hvis man ikke afstemmer farverne gør trykmaskinen det, og hvis man så har valgt feks. en baggrund med tekst på, der begge bliver rundet af kan det være at kontrasten forsvinder, så det ikke kan læses.

Teddy 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)