Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Specialprogram til design af tøj

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello,

Jeg sidder og søger omkring på nettet, og syntes, at kunne forstå, at det er muligt at få fat i et program til at designe tøj i(?), er jeg helt forkert på den?

Nu sidder jeg selv til hverdag og laver designs til mit brand på tshirts i PS og Illustrator, hvilket jo er meget simpelt, men det kunne da være noget sjovere, at lege lidt med et program, hvor man måske kan hente designs ned og eventuelt sidde selv og modellere lidt rundt med tøjets udseende (beskæringer, længde, stil, etc..)

En som kan hjælpe mig her?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

De programmer du leder efter er så vidt jeg kan forstå CAD cam programmer, som er noget konstruktører bruger. Jeg arbejder selv i det program der hedder padsystem, men der findes også noget der hedder Gerber og lectra. Programmerne er forholdvist dyre og mit program har kostet 41000 dkk. Det er fedt at arbejde i, men jeg ville nok anbefale dig at tage et kursus på seks uger på KEA først, for overhovedet at finde ud af om det er noget du synes er fedt.

Held og lykke med det.

MVH Nanna

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nanna, tusinde tak for din besked. Jeg prøver lige om det ikke er muligt, at finde en demo version.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 03:31
Hvor mange stjerner giver du? :

CAD er et konstruktionsprogram.

Canvas er design programmet, som bliver brugt i tekstilindustrien, af designere.

Men jeg vil mene, at du er lige så godt kørende i Illustrator og Photoshop, med mindre du har en stor produktion af designs dagligt.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tænker jeg, at det er sjovere at arbejde i programmer, hvor det er mere muligt at lave noget i form af "3D-format", og samme tid giver mere udfordring.

Jeg ved at det nok holder mig tilbage, aht. prisen, men skulle jeg gå hen og falde for det, så vil jeg helt klart købe det hjem til eget brug.

Er det muligt at komme på noget weekendophold, og få inspiration til det?

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk ved jeg ikke selv så meget om programmet Canvas, men prøv at Google lidt eller gå på YouTube og led efter softwear design, så bliver du måske kloger...

I tekstilbrancen sidder mange kun med Photoshop og Illustrator, afhængig af firmaets lyst og behov, til at investere i softwear.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andi

Jeg arbejder også i pad system cad cam og det er et skøn program. Jeg vil også anbefale at du ved noget om konstruktion at mønstre. Jeg ville kontakte indesign hvis jeg var dig. Jeg ved du kan hente en prøve version ned fra pad system som du har i en 30 dage og du kan tage et 6 uger fjern kursus hos indesign i valby. 

Dette program kan du også graduere og du kan lægge dine egne mønstre vedhjælp af en digitaser. Jeg mener prisen er nede på en 12000-15000 kr nu, og jeg har aldrig fortrydt min invertering, jeg købte også plotter til, men ellers kan man sende filer med mails til produktion og konventere til letra og gerber. Det sparer tid og er super smart. 

Jeg vil gerne lave et lille fjernkursus til dig hvis du er interesseret.  bedste hilsner Pia

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)