Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

K/S = stor skattegæld.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Adina:
Kan kreditorerne så tvinge "os" til at sælge/tvang når min mand ejer halvdelen af både hus & sommerhus?

Jeg har to konkrete tilfælde. I det ene tilfælde blev huset (konens halvdel) forsøgt solgt på en tvangsaktion. Der var ikke nogen som var interesseret i et halvt hus, som ikke bebos.

I det andet tilfælde blev huset udeholdt for konkursen, da de kreditorer som have gjort udlæg i mandens del lagt oversteg værdien, mens konen ikke havde nogen gæld i sin part.

I forhold til K/S'er hæfter du måske nok - men overfor SKAT hæfter I begge.

Men Camilla selv om der er mørke skyer i horisonten så behøver det jo ikke ende med en konkurs. Der skal ligesom være et formål med en konkurs, da selve konkursen ikke er omkostingsfri at gennemføre.

Hvis det alene er i forhold til SKAT du har problemer, kan du komme lang ved dialog.

Klø påYes

/Henrik


Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Camilla,

Ja det lugter af brændt Porche !


Jeg har været i bestyrlesen for en af landets største anpartsudbydere og selv været investor i flere KS-er!

Lidt psykologi og moralsk opbakning:
Du skal nu huske dig selv på hvad du sagde til dig selv da du begyndte på investeringerne – muligvis har du sagt/tænkt:

"Hvad f... det er jo kun penge – det værste der kan ske er at jeg skal begynde forfra"!

Eller noget i den retning!

Det er vigtigt for jer i familien nu at I indtager den holdning at det værste der kan ske er at vi mister det hele!

Det er vigtigt at I taler om det og holder sammen om opgaven og opgaven som jeg kunne forslå en arbejdsrækkefølge til er denne:

Mobiliser den nødvendige kamplyst og giv ikke op !

1. Få en advokat!

2. I 2009 blev det ene K/S overdraget retur til stifter/sælger grundet et urealistisk prospekt.

2.1 Sikre dig at det juridisk er afklaret om sælger/administrator af selskabet har optrådt som det skal
     mht. jeres hæftelse/ansvar i en situation hvor selskabet er underkendt ”urealistisk” projekt?
 
     - det betyder at I skal ”bore” i om administrator har et ansvar og erstatningspligt og om
       salgsarbejdet er udført i god tro

     Citat:
     ”Faktum er dog at vi investorer dengang blev gjort opmærksom på at der var taget højde for SKAT i
      overdragelsen & at vi derfor ikke skulle betale genvundne afskrivninger
     - har I det på skrift? – gå efter et erstatningsansvar på det.

2.2 Få et møde med Skat og få en aftale med dem, men husk at aftalen skal være bæredygtig det
      betyder at du skal nævne for dem at du har et problem mere - det andet KS!   

2.3 Opstil en tidslinje – og vedlæg dokumentation til brug for din advokat
      - omfattende alt hvad der har betydning for forløbet fra salgstale/prospektmaterialet til underskrift
      - herunder nærlæsning af betingelserne for en evt. underkendelse af prospektet i Skat

3. Det andet KS og dommen

3.1 Citat:
    For det ikke skal være lyv er jeg med i et K/S mere som pt. er på vej til at gå konkurs. Alle investor
    indbetalinger er stoppet til kreditforeningen, og lige nu sidder vi 10 investorer og venter på dommen.”

3.2 Hvem er det der er erklæret konkurs?

- er det KS-et?
-  er det lejer af aktivet?
  
Dette betyder vel så at I har en advokat på denne sag?
Må vide noget mere om dette men du er velkommen til at kontakt mig så kan vi tale om det!

Og husk dette:
At når kampen bliver hård begynder de hårde at slås!

Sørg for at leve medens du kæmper og sørg for at din mand/samlever ect. er med i opgaveløsningen.
Og husk det er kun penge !

Mvh
john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John,

Det er K/S der er på vej til konkurs, grundet ejendommen (I tyskland) står tom idet alle lejerne har opsagt deres lejemål for længe siden. Det har ikke været muligt at få det lejet ud på ny, og derfor har der det sidste halvandet år været ekstra investor indbetalinger på godt 7000.- om måneden. Jeg meldte tidligt ud at jeg på ingen måder kunne blive ved med at finde 7000.- ekstra om måneden, men grundet uenighed mellem investorerne er det først nu at de andre også har givet op og alle indbetalinger vedr. ejendommen er stoppet. Banken som har noget der ligner 34 mil i klemme er faktisk ret tålmodige & samarbejdsvillige,og er gået med til at forsøge at sælge ejendommen, få så meget ind som muligt og derefter indgå forlig med os på bedst mulig vis. Realistisk ved jeg jo godt at de måske ikke er så flinke når gælden gøres op, og de kan se at jeg aldrig vil have mulighed for at betale tilbage, men jeg håber på det bedste :-)

I sin tid da jeg købte disse K/S & fuldkommen blåøjet gik med til at hæfte for så usansynlig mange penge, drømte jeg ALDRIG om at det kunne gå galt, jeg fik jo af vide af sælgeren at det kunne umuligt gå galt.... :-(

Havde jeg vidst hvad jeg ved i dag havde jeg sparket ham herfra til månen :-)

Tak for dit svar John, og både min mand & jeg er klar til kamp.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt I er klar !

mvh

john s.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

JakobN:

Undskyld Jacob, men hvordan mener du at en brochure om gældssanering siger noget om hvor let eller ej det er at få en skyldner under konkursbehandling?

Reglerne om hvordan en konkurssag  startes fremgår af konkurslovens kapital 3, hvor udgangspunktet er:

"Er en skyldner insolvent, skal hans bo tages under konkursbehandling, når det begæres af skyldneren eller en fordringshaver."

*suk* Jeg tror at vi taler om 2 forskellige ting. Jeg taler om personlig gældssanering og du taler om konkurs af et selskab. For K/S er det som du skriver bare at få det kørt igennem. Det har jeg på intet tidspunkt skrevet noget gældssanering om.

Camilla skriver om sin skattegæld på 300tkr og spørger om gældssanering (personlig konkurs). Derfor linker jeg til noget om personlig gældssanering. Så der er her tale om 2 forskellige situationer for Camilla. Da skattegælden er opstået som følge af et afsluttet K/S-arrangement er der ikke mere at gøre i den sag og nu står hun med en skattegæld, der skal håndteres.

Hvad angår det K/S, der er mega-problemer med, skriver jeg til Camilla, at hun bør få noget professionel rådgivning.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Camilla

Måske et dumt spørgsmål, men købte I ejendommen til 34 mio? Det må I da kunne sælge for et eller andet? Du hæfter for 3,4 mio nu, men når det bliver solgt må den gæld da være meget mindre?
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla,

Fakta:

En tysk ejendom - ikke kunne genudleje. Alle tidligere lejere har opsagt deres lejemål.
Administrator af Ks-et har i 1,5 år ikke kunne genudleje ejendommen!

Men her er det så et spørgsmål om administrator af Ks-et har gjort hvad denne skulle i henhold til aftale?


1. Afklare om administrator har været for passiv i forsøg på at få ejendommen udlejet?

I bør få undersøgt: Hvad omfatter administratoraftalen vedr. genudlejning?
Hvad har der været gjort og hvad har der været brugt af budget til markedsføringen?

2. Få indsigt i årsagen til at alle lejere har opsagt lejemålet
- kunne være begrundet i at administrator ikke har overholdt sin lejeaftale og forpligtigelse vedr. lejemålet?

 

Altså et spørgsmål om at der kunne være grundlag for at rejse et erstatningskrav mod KS-administrator for passiv adfærd vedr. overholdelse af lejekontrakter samt ved forsøg på at genudleje bygningen.

 

Få dette drøftet i jeres bestyrelse og bed jeres direktion om at fremskaffe nødvendigt materiale som dokumentation for hvad der har været gjort.

Går ud fra at i har valgt nogle af jeres 10 investorer til bestyrelse banken har sikkert også et par?

Og så er det vel administrator der har bemandet direktør posten? - er det banken der er administrator?

Så bed bestyrelsen om at få indsigt i alle forhold vedr. udlejningen samt afklare årsag til at alle har opsagt deres lejemål.

Dette skal I have udleveret på skrift ikke mundtligt - på skrift!  

 

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jjn,

Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål. Vi købte ejendommen for 34 mil, banken vurderer at den kan sælges for 20 mil. dvs. der er 14 mil tilbage der skal dækkes ind. Eftersom jeg desværre "ejer" 25 % af ejendommen hæfter jeg for godt 3,5 mil.

Mvh. Camilla

Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

En tysk ejendom - ikke kunne genudleje. Alle tidligere lejere har opsagt deres lejemål.
Administrator af Ks-et har i 1,5 år ikke kunne genudleje ejendommen!

Men her er det så et spørgsmål om administrator af Ks-et har gjort hvad denne skulle i henhold til aftale?


1. Afklare om administrator har været for passiv i forsøg på at få ejendommen udlejet?

I bør få undersøgt: Hvad omfatter administratoraftalen vedr. genudlejning?
Hvad har der været gjort og hvad har der været brugt af budget til markedsføringen?

2. Få indsigt i årsagen til at alle lejere har opsagt lejemålet
- kunne være begrundet i at administrator ikke har overholdt sin lejeaftale og forpligtigelse vedr. lejemålet?

 

Altså et spørgsmål om at der kunne være grundlag for at rejse et erstatningskrav mod KS-administrator for passiv adfærd vedr. overholdelse af lejekontrakter samt ved forsøg på at genudleje bygningen.

 

Få dette drøftet i jeres bestyrelse og bed jeres direktion om at fremskaffe nødvendigt materiale som dokumentation for hvad der har været gjort.

Går ud fra at i har valgt nogle af jeres 10 investorer til bestyrelse banken har sikkert også et par?

Og så er det vel administrator der har bemandet direktør posten? - er det banken der er administrator?

Så bed bestyrelsen om at få indsigt i alle forhold vedr. udlejningen samt afklare årsag til at alle har opsagt deres lejemål.

Dette skal I have udleveret på skrift ikke mundtligt - på skrift!  

Korrekt at ejendommen ikke har kunnet lejes ud de sidste 1,5 år. Grunden til dette er ganske enkelt at de forretninger der har ligget i centret (ejendommen svarer til Hvidovre centret med ca. 20 forskellige butikker) stort set alle er gået konkurs. Eftersom der i nærheden af det center vi i sin tid købte er åbnet et nyt & moderne center, har de foretningsdrivende der kunne være aktuelle som lejere valgt det nye & moderne center frem for vores. Ergo vores center står tomt.

Der er brugt rigtig mange recurcer på markedsføring samt tyske mægler firmaer, men eftersom vi investorer skal betale regningen har vi valgt at sige stop. Der er INGEN penge tilbage. Så det drejer sig ikke om pasiv adfærd, tværtimod.

Mit indtryk er absolut at der er gjort alt i alles magt for at få denne ejendom lejet ud, så der er desværre ikke noget at komme efter i den henseende.

Mvh. Camilla

Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
I forhold til K/S'er hæfter du måske nok - men overfor SKAT hæfter I begge.

 

Hej Henrik,

Hvordan kan vi begge hæfte overfor SKAT, når gælden oprindeligt kun er min? Hvordan stilles min mand hvis vi bliver skilt?

Mvh. Camilla

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)