Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskyde en udlægsforretning, kan man det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har med posten modtaget en tilsigelse til udlægsforretning. Men da jeg fornyligt har været ude for et biluheld, og har mange fysiske og psykiske skader og smerter, vil jeg gerne have det udsat til jeg har det bedre. Jeg har spurgt skat om en udsættelse men dog uden svar retur. I brevet står der at jeg har mødepligt, og har ikke kunne finde nogle regler der gør at jeg kan få det udsat. Jeg har intet mod at tage til det møde, men bare ikke i min nuværende tilstand. '

Hvad skal jeg gøre? Håber i kan hjælpe.

på forhånd tak

Kenneth

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste er at ringe til vedkommende du er tilsagt til møde hos og håbe på god vilje fra vedkommende.

Trods mange rygter om det modsatte så ER skat til at tale med hvis bare man agerer og ikke bare lader stå til!

Pøj pøj med det!

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet at redegøre min situtation overfor vedkommende, men trods flere forsøg har jeg ikke endnu fået svar da han bare taler udenom. 

Er der nogle der kender reglerne indenfor området????

Det kan ikke være rigtig at jeg skal få et angstanfald pga. af et møde hos skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Flemming B i, at skat normalt er til at tale med. Det kan også sagtens være fint at ringe, men du skal jo under alle omstændigheder sikre dig, at du får en skriftlig bekræftelse, ellers kan du aldrig bevise det.

Jeg er omvendt ikke helt med på hvad du vil opnå af positiv effekt ved at udskyde en udlægsforretning. Sagen forsvinder jo ikke og det psykiske pres ved at have den uafklaret kan i mine øjne være lige så skadelige for dig, som ubehaget ved at køre mødet. Måske kan det foregå hjemme hos dig i lyset af din ulykke - og tage forholdsvis kort tid? Hør også om dine muligheder - du kan givet have en bisidder - advokat eller ven med.

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring til SKAT og bed om udsættelse af udlægsforretningen med henvisning til din helbredssituation. Få en lægeerklæring og indsend den.

Som Flemming korrekt er inde på så er passivitet dumt. Du risikerer alt fra politifremstilliing til at fogeden banker på din dør.

En anden mulighed er at lade en repræsentant møde på dine vegne. Men hvis det er tale om at du reelt skal afgive en insolvenserklæring er det en dårlig løsning, da fogederne normalt vil have den fra digselv eller konstatere det ved selvsyn.

/Henrik

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i øjeblikket i gang med omfattende behandling, med fysioterapeut, psykolog og en masse lægelige undersøgelser. Og pga. det har jeg ikke overskud til at klemme et møde ind i min allerede stressende hverdag. Derfor vil jeg gerne have mødet udsat til jeg er ovre det. Jeg benægter dem ikke at jeg skylder penge, men skat kan ikke bare tillade sig at udsætte mig for mere psykisk pres.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår dig helt Kennethao - og det er fint nok at få udsættelse - vil bare gerne at du får et skriftligt OK ud fra din telefon med dem. Når de ikke har svaret dig, må du jo - eller en ven af dig - i aktion og få en beslutning.

Jeg er heller ikke stensikker på at det i virkeligheden gavner dig at ha det psykiske pres som denne forretning er for dig - hængende over dit hoved -  detfor forslag om måske alligevel at se at få det overstået - men i alle fald - få en ven eller familie med lidt hår på brystet og indsigt i situationen -  til at hjælpe dig med at ringe til skat og høre om du kan få det udsat og få skriftlig bekræftelse som minimum. Held og lykke med at få det bedre i alle fald - der er garanteret lys på den anden sideSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kennethao:
Jeg benægter dem ikke at jeg skylder penge, men skat kan ikke bare tillade sig at udsætte mig for mere psykisk pres.

En udlægsforretning er altså ikke første henvendelse vedr. en gæld. Inden SKAT bruger denne mulighed har der normalt været sendt flere rykkere, som du så tilsyneladende ikke har reageret på.

SKAT udsætter dig ikke for et psykisk pres. Det er digselv som via din passivitet, der nu udsætter digselv for  et psykisk pres. SKAT gør hvad de skal - forsøge at sikre samfundets penge bedst muligt.

SKAT arbejder efter nogle spilleregler. Spilleregler som også gælder for dig. Lovlig fravær fra en udlægsforretning er sygedom, så hvis din læge vil skrive en lægeerklæring så brug den mulighed. Så enkle er reglerne.

I forhold til SKAT er det dig der har bolden. Får du ikke lægeerklæring og blot bliver væk - ja så er risikoen at du vågner en morgen og opdager at dine konti er spærret/tømt eller du bliver begæret konkurs eller du bliver hentet af politiet eller......

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Henrik her.

Passivitet fører dig ingen vegne.

Når du er bange for at få angstanfald ved at tænke på SKAT, så er du helt sikkert ude i en situation, som du ikke kan håndtere alene.

Du skal snarest muligt finde en person, som kan hjælpe dig med at bringe orden i dine papirer, og som kan hjælpe dig med at håndtere din sag.

Det kan være en god ven, eller et familiemedlem, som du tør betro din situation til.

Hvis du ikke ønsker at indblande venner eller familie i din situation, så få fat på en professionel rådgiver. Det kan i værste fald blive meget dyrere og besværligt, at lade være med at få nogen til at hjælpe dig.

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)