Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Input til "brand-book" - hvad piner dine ører og øjne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifm. med arbejdsopgaver for et nyt selskab og et nyt produkt i Network Marketing branchen søges input til udarbejdelse af en "brand-book" - en guideline, en vision - et sæt "leve-regler" om du vil - for at understrege sammenhæng mellem signal og mål.

Vi kender det allesammen: Begejstringen for et produkt, for et selskab får rigtig mange til at gøre ting - i en god mening - som bare ikke virker særligt godt "ude i marken":

- Streamers og klistermærker på gamle rustne biler 

- Grimme tshirts med grimme tryk

- Hjemmelavede flyers

- Hjemmelavede websites som er pinlige

- Boder/stande på markedspladser (som ikke har tænkt branding)

Men især selskaber med wellness produkter skal præge deres ambassadører, så der er sammenhæng mellem det signal selskabet og selskabets produkter ønsker at sende - og det signal "ambassadøren" sælger.

Især med sociale medier er det punkt vigtigere end nogensinde:

Vi ser billeder fra events og "efter-møde-aktiviteter" hvor såvel store fadøl og cigaretter er på samme billede som perfekt brandet beklædning eller anden angivelse af hvilket produkt /selskab man repræsentere (det kan være titlen på det billedalbum billederne er placeret i).

En anden ting som rigtig mange glemmer er hvor møder afholdes - oftest går det galt for 1-1 eller 2-1 møder - som afholdes på en tarvelig grillbar eller lignende steder.

For noget tid siden havde jeg møde med en "top-networker" som ville give frokost downtown - det blev en - for grillbars branchen - highend grillbar, men vedkommende kørte lige den fedeste og grimmest grillkylling indenbords. Det holder bare ikke når vi snakker forretningsmøde.

Et andet møde indvilligede jeg i at tage for at få lukket end evindelig pitch - men da vedkommende siger min samarbejdspartner og jeg giver kaffe på x sted.... en grillbar - så glem det!

Muligvis at gå i for små sko - men der skal bare være en sammenhæng. På en grillbar kommer du til at stinke af friture - som du tager med videre til næste møde.

Akkurat det samme som da jeg var i forsikringsbranchen: Aldrig, aldrig drik en øl med en kunde - for næste kunde kan ikke lugte om du har drukket en øl eller otte øl.

Bottomline, kan du komme i tanke om andre scenarier eller inputs, så kast dem op til dialog. Kan jo osse være du er dybt uenig i mine betragtninger ;-)

Men kom gerne med eksempler - osse på den GODE branding!

Lasse Burholt 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow - jeg har aldrig i mit ganske arbejdsliv været inviteret på grillbar! Og nej, selvfølgelig skal du ikke drikke øl eller noget, der ligner - sammen med en kunde :-)

Til dit spørgsmål: jeg krummer alvorligt tæer, når jeg støder på ubehjælpsom tekst. En ting er stave- og slåfejl (i officielt materiale), men værre er beskrivelser, der ikke hænger sammen. Nu er jeg selv i uddannelsesbranchen, og for mig hviner det i tænderne når folk taler om 'læring' men mener 'undervisning' - bare for at nævne et eksempel. Det er ikke fordi man skal kunne udtrykke sig særlig fint eller avanceret. Blot præcist. 

En anden 'hader' for mig er alt, hvad der starter med 'Dan-', 'Scan-', 'Born-' (på Bornholm) etc. Det signalerer straks dårlig kvalitet, klamme lokaler, grimhed og det, der er værre. Jeg husker tilbage omkring murens fald, hvor et dansk firma (Steff-Houlberg?) forsøgte at sælge overfarvede, oversaltede, super-ringe spegepølser til russerne, i den tro at alt vestligt for østlandenes befolkninger måtte være Paradis. Men dén gik ikke - det er Dan-, når det er værst!

Det er vel ikke at tingene er hjemmelavede, der er det dårlige i sig selv? Det er værre, at det er sjusket, halvgjort, går-den-så-går-den og at man ikke har gjort sit bedste? For mig er et professionelt, flot foto af noget l... værre end et ærligt, hjemmegjort snap-shot.

Nå - jeg kommer vist ud ad en tangent. Men blev lige grebet ;-)

/Marianne

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Marianne H:
Det er vel ikke at tingene er hjemmelavede, der er det dårlige i sig selv? Det er værre, at det er sjusket, halvgjort, går-den-så-går-den og at man ikke har gjort sit bedste? For mig er et professionelt, flot foto af noget l... værre end et ærligt, hjemmegjort snap-shot.

Hjemmelavede ting kan sagtens fungere fint - men når jeg tænker hjemmelavet, så tænker jeg vitterligt hjemmelavet.... et hjemmelavet snapshot kan sagtens bruges i mange sammenhænge, men så er der tænkt over det snapshot (som jo sagtens kan være opstået tilfældigt).

Det samme hjemmelavede element opleves i YouTube videoer - hvor nogen videoer fungere rigtig godt, fordi de netop er lavet "ærligt" - men så skal de tænkes ind i sammenhænge hvor de så virker... rammen skal i så fald osse være i orden...

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse. 

Faktisk interessant at der ikke er flere Network Marketing modstandere, som melder sig på banen i denne tråd, når nu du beder om at få belyst uprofessionel promovering af NWM. 

Her er et par bud fra min side:

At man inviterer folk til kaffe, og når de så møder op, så står der en slipseklædt networker med et Whiteboard! 

At man giver folk det indtryk, at det er "let" at tjene penge! Blev engang prospected med "hey Anders, vil du høre hvordan du kan blive millionær på 6 uger"?

At man fortæller folk, at ens produkter kan få armene til at vokse ud.

At man generelt kommer med løgnhistorier for at få folk med i forretningen. "The truth is always good enough".

At selskaberne Frontloader helt vildt, så folk brænder inde med for mange varer. For meget pres!

At man tvinger folk til at bruge for flere tusinde kroner på autoship hver måned

At man ikke kan tage til en familiefest, uden at man har hele sit lager med, så onkler og tanter kan blive snakket varme under middagen

At man klæder sig unaturligt i forhold til sin personlighed. Alt for meget slipsehalløj i branchen

At man er svær overvægtig men sælger slankeprodukter

At man er storrygende og repræsenterer et wellness firma

At man bruger blogs til at hverve nye medlemmer (av, her er jeg vist selv skyldig, men har lært lektien)

At man ikke accepter, når folk har sagt "nej tak", så folk til sidst bliver nødt til at gå under jorden

Sådan kan jeg blive ved, så der er nok at tage fat i, når der skal laves en Brand Book.

Hilsen

Anders

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Man skal sørge for at ens negler er rensede. Hvis det er varmt og noget med bare fødder i sandaler skal der ikke være tyk hud på hælene (det er der ret mange som sjusker med).

De bedste hilsner

Hans Peter

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Petersen:
Sådan kan jeg blive ved, så der er nok at tage fat i, når der skal laves en Brand Book.

Yes

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik engang en præsentation af en fra Nikken på en Messe. Vi havde aftalt at mødes der og hun sagde hendes mand også var der så der var ro. Men ak ak der var musik og mange mennesker vandrende forbi og når så ikke kunne hendes grundstof var det nok på sin plads ikke at gøre det der.

Det vigtige er der er ro og man kan have fokus på det det drejer sig om. Små børn og andre forhindringer kan godt være et problem.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)