Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tradeshift - hvad er forretningsmodel ?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

tradeshift er en fin ide. Bruger selv flittigt at e-fakturere herfra. Meeen deres support SUCKS- jeg sendte en forespørgsel for 3 uger siden- og har ikke fået svar..

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige netop derfor skal du bruge Sproom.net

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

du siger noget, uno

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uno

Hvis mit system kan danne en OIOUBL og min kunde gerne vil have en EDIFACT - laver Sproom den så om ?

 

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart har vi ikke EDIFACT som standard, men det er da muligt at vi kan hjælpe. Hvilket format ønsker du at sende i?  (D93, D98, Hancom...??)

 

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Min pointe var at der er nogen som skal lave format typerne om og det koster penge.

EDIFACT set som overordnet fil type har jo mange arvearter: Hancom, Eancom, STRU, David og mange flere...

Det betyder at, hvis jeg eks. kan OIOUBL, men skal snakke sammen elektronisk ( fuld automatisk ) med 95% af erhvervslivet, så er det en fil type indenfor EDIFACT.

Og uanset om det er VANS el. anden FTP løsning, som forsendelse, så er det her at omkostningerne stiger.

Dermed ikke sagt at Sproom ikke er en god ide - og sikkert også billigt !! Men omkostningerne ligger et sted i denne FULD AUTOMATISKE process.

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Rart at få en seriøs debat omkring udveksling af elektroniske formater. Jeg ser der er to former for udveksling af fakturaer.

Varekreditorer og omkostningskreditorer.

Varekreditorer er ofte set i en eller anden form for EDIFACT. Vi ser at her er det danske marked dækket ret godt ind.

Omkostningskreditorerne udgør ofte det største antal af en virksomheds leverandørbase. Det er netop her Sproom og Tradeshift kan støtte op. Vi kan nedbryde de grænser der tidligere har været for de små og mellemstore virksomheder i forbindelse med afsendelse af elektroniske fakturaer.

Netop derfor har vi lavet aftaler med meget store virksomheder som DONG, DSB, ISS i den helt tunge ende. De har ikke haft værktøjet til at få deres små leverandører til at sende elektronisk. Det kan de nu - og uden omkostning for leverandørerne (dem der sender faktura). Konvertering af formater sker ligeledes gratis i netværket. Eksempelvis fra OIOUBL til OIOXML, Svefak, Finvoice, m.v.

Når en leverandør kan sende elektronisk har modtageren mulighed for at automatisere processen 100 % i deres invoice workflow.

Der er vindere på alle sider af bordet:

Den modtagne virksomhed kan automatisere og dermed spare penge

Den afsendene virksomhed har en gratis løsning, med fuld track and trace. De får deres penge til tiden og har desuden mulighed for at sende til alle deres kunder.

Taberne er klart scanninsvirksomhederne, men den har de nok set komme for længe siden.

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kundez, Uno, flemming.dk og co.

Som ansat i Tradeshift vil jeg gerne lige byde ind i diskussionen.

Uno har allerede svaret fint på spørgsmålene omkring Tradeshift. Det er rigtigt, at Tradeshift som udgangspunkt er gratis, men koster penge på enterprise niveau.

Jeg kan tilføje, at vi har haft problemer med vores support system og det er noget vi arbejder på at løse. I mellemtiden er du meget velkommen til at skrive direkte til mig på tfn@tradeshift.com.

Jeg synes helt klart du skal prøve flere forskellige platforme og se hvad fungerer bedst for dig :)

 

Mvh Troels

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vi har for nyligt lavet et indlæg på vores blog omkring vores forretningsmodel. Det kan forhåbentlig hjælpe til forståelsen af hvordan Tradeshift kan være gratis for næsten alle brugere (minus store enterprises) og hvordan fx. Freshbooks-lignende features kan finde vej til Tradeshift igennem apps, samt at styrken og det der gør Tradeshift unik er det verdensomspændende netværk af virksomheder. Med dette business netværk er Tradeshift ikke begrænset til "kun" at udveksle e-fakturaer, men har mulighed for at tilbyde avancerede løsninger som fx. Instant Payments og CloudScan.

Som mindre virksomhed får du med Tradeshift adgang til et simpelt, intuitivt cloud-baseret system til at håndtere din fakturering og hjælpe dig med at få dine penge hurtigere. Vi prøver i virkeligheden bare at automatisere tingene så meget som muligt, så du kan bruge din tid på din virksomhed i stedet.

Her er blogindlægget om Tradeshift's Business Model

Vi har i øvrigt givet vores support en kraftig overhaling igennem den senere tid. Så det skulle forhåbentlig gerne være en positiv oplevelse for alle i dag.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)