Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra privatejet virksomhed til aps

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en kunde som der spørger om vedkommende kan ændre sin virksomhed fra at være privat til at være et aps og det kan han vel godt men hvordan og hvor meget skal han stille til rådighed og hvordan viser man at man har pengene til at stifte et aps.

Er det muligt at han selv kan blive lønmodtager og at hans kone kan overtage det så han bare er ansat?

på forhånd tak.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

der vil være en god ide og få en reg. revisor eller måske en advokat til at se på det fordi der kan jo være noget med skat og evt. virksomheds ordning.

Hvis firmaet har beløbet i rede penge på deres firma konto er det ikke noget problem. Men hvis det er udstyr osv. så skal en revisor vurderer genstandene værdi.

Han kan godt selv eje virksomheden og være løn modtager. Men hvis konen overtager virksomheden kan der jo være noget skatte teknisk men han kan stadig være lønmodtager.

Jeg ville kontakte en reg. revisor. Jeg ved ikke om hvor i landet du er fra men jeg har brugt onerevision ude ved zoo kbh før og de har nogle gode folk og arbejder med andre som laver bogføring som dig. Så de prøver ikke og overtage din kunde.

Ellers er der Revisor Peter her på amino han tror jeg ogsp kan klare det. Han har en bred viden normalt.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Tak for svaret.

mvh Bettina

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Bettina,

Svaret er en virksomhedsomdannelsen. Denne kan gennemføres som en skattepligtig omdannelse eller som en skattefri omdannelse.  Hvorvidt der skal "penge op af lommen" afhænger af hvad der er i virksomheden.

Du kan søge lidt videre på "virksomhedsomdannelse", men i kommer ikke uden om at kontakte en revisor.

Mvh. Christian

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Bettina

Tag fat i en revisor, så I kan få overblik over den skattemæssige konsekvens af en virksomhedsomdannelse, herunder at flytte virksomheden til anden ejer (hvilket i princippet er et salg).

I skal bla have belyst konsekvensen ved en skattefri contra skattepligtig virksomhedsomdannelse.
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tillader mig lige at blande mig i tråden.

Står nemlig i samme situation mht til omlægning fra enkeltmandsvirksomhed til selskabsform.

Snakkede i sommeren med en revisor, som rådede mig til at vente til januar, da jeg så kunne lave en skattefri omdannelse.

Er der nogen der kort kan opsummere hvad forskellen på en skattefri og skattepligtig omdannelse er?

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Betinna,

Din kunde bør også vide at en omdannelse vil koste mellem kr. 8.000-12.000 afhængig af hvem der udfører den samt hvor kompliceret den er. Jo mere arbejde jo dyrer. Dette er noget som i skal have med i overvejelsen ved en omdannelse.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Tak for alle svarene, super.

mvh Bettina

Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Hvis du ikke finder svar på alle dine spørgsmål i Jacob Tøjners udmærkede blog, er du velkommen til at give mig et kald på 87311100.

Mvh Peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)