Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af e-mail adresser igennem ekstern e-mail kampagne software

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 32
Fra  BoardWalk - Dirt / Skate / Snow Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey…

Jeg arbejder på at udsende en e-mail kampagne for en virks.  

Jeg ville gerne have haft brugt Campaign Monitor, men dem som har mail databasen siger at deres software er bundet til mail listen. Desuden skal kampagnen udsendes igennem virksomhedens egen mail server, da software udbyderen har ramt deres egen max grænse for udsendelse.  

Jeg har lidt spørgsmål omkring html e-mail – Det skal hertil siges at min html erfaring er yderst begrænset, men har dog opsat en nydelig html e-mail til denne kampagne.

-        Er det muligt at tracke / registrer e-mail adresser på de modtager som klikker på e-mailen, men som ikke har                   subscribe etc.? sådan man faktisk laver sin egen mail database?

-        Findes der noget gratis software til at design & spam teste på de forskellige e-mail clients

-        Når virksomheden anvender egen mail server, hvordan skal man forholde sig til black/block listing?

Alle former for nyttigt info vedr. e-mail kampagner er velkommen.

 

På forhånd tak,

Med venlig hilsen

Joakim 

BoardWalk 

Dirt / Skate / Snow

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske har jeg misforstået dig, men mit moralske kompas fik lige noget galt i halsen. Vil du tracke/registrere mails der IKKE subscriber på din service? 

Undskyld mig, men hvad vil du så bruge dem til?

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 32
Fra  BoardWalk - Dirt / Skate / Snow Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det er mig som er forvirret omkring processerne i mail kampagner.

Det var tænkt sådan at man fremover ikke skulle igennem den besværlige proces, ved at være tvunget til at benytte den eksterne software som er bundet til mail listen, og de kræver samtidig at virksomheden benytter egen mail server osv. Og så i stedet kunne samle kampagnen ved f.eks. Campaign monitor fremover.

Men det er måske ikke lovligt at registrere e-mail adresser på den måde?

Og jeg forstår ikke helt det med at subscribe, fordi når man benytter en mail liste, så har adresserne på listen vel allerede sagt ja til at modtage? Og selve den e-mail som skal sendes ud har ikke nogen subscribe funktion. Men det burde den måske have og hvordan håndteres de der subscriber, når det køres igennem ekstern software, er man så tvunget til at benytte den service altid?

Dette er første gang jeg prøver at opsætte en e-mail kampagne, så jeg prøver at forstå de forskellige aspekter.          

BoardWalk 

Dirt / Skate / Snow

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke bare eksportere e-mail adresserne fra det nuværende program og så importere dem i det nye??

Hvis folk har sagt ja til at modtage mails fra dig, så er e jo ligeglade med hvilket program det er sendt igennem :)

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl eller der er noget jeg har misforstået--

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 32
Fra  BoardWalk - Dirt / Skate / Snow Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomheden benytter sig af en ekstern mail database og dem som har denne mail database siger at den er ”bundet” til deres software. Det er derfor ikke muligt at importere denne mail liste.

BoardWalk 

Dirt / Skate / Snow

Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare eksportere den nuværende maildatabase til en .csv fil -> Derefter kan du importere .csv filen i Campaign Monitor.

rabatter på butikker med et MEXO medlemskort.
Har du en webshop/forretning, du gerne vil have på MEXO, så skriv gerne en PB.

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 32
Fra  BoardWalk - Dirt / Skate / Snow Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at man kan indsætte Google analytics på Url i en html e-mail.

Så nu er mit spørgsmål: Er Google analytics i stand til at tracke hvilke e-mail adresser som har klikket på url i den udsendte e-mail kampagne?

I så fald er det alt hvad jeg har brug for. 

BoardWalk 

Dirt / Skate / Snow

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god idé at travle hvem der åbner og klikker i dine mails, men du må ikke gemme persondata som email-adresser i Google Analytics.

Campaign Monitor er rigtig fedt, så hvis jeg var dig, ville jeg presse meget på for få de adresser ud af det andet system. De lyder da som en helt håbløs virksomhed at samarbejde med.

Lykkes det ikke at få dem ud, kan du bruge http://www.litmus.com til at lave god email tracking.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)