Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder jeg 75.000 kr?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal bruge 75.000 til opkøb af et website som jeg kan få rigtigt billigt med stort potentiale.

Min bank vil ikke engang tåle om et lån, da jeg først lige er blevet kunde og de ikke kender min historik.

Har set på lån penge på nettet, men de alle afviser mig (nok pga. jeg kun er 20)?

Hvor skaffer jeg 75k?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par avisruter, så er den snart hjemme Big Smile

Joke til side.

 - Du kan spørge efter investorer her på amino, det kan være der er nogen der ville være interesseret?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jes:

Skal bruge 75.000 til opkøb af et website som jeg kan få rigtigt billigt med stort potentiale.

Min bank vil ikke engang tåle om et lån, da jeg først lige er blevet kunde og de ikke kender min historik.

Har set på lån penge på nettet, men de alle afviser mig (nok pga. jeg kun er 20)?

Hvor skaffer jeg 75k?

Ring rundt til andre banker og forhør hvorvidt det er muligt at låne 75.000 kr.. Optag aldrig et sms-lån eller lignende, da du vil ende i en gældsspiral.

Banken har tilsyneladende ikke lagt din alder til grund, men evt. hvilke sikkerheder du kan stille. Forelæg en skarp forretningsplan med dertilhørende driftsbudget for din bank (eller potentielle bank), og tilbyd at de evt. kan få virksomhedspant i aktiverne

 

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Stiven har fat i det helt rigtige, banker er blevet meget mere forsigtige... men der er ikke totalt umulige hvis man har gjort sit hjemmearbejde.

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige sendt email rundt til alle banker omkring mig med min forespørgelse, så hvis de siger det kan lade sig gøre, eller ikke kan, så spørger jeg selvfølgelig hvad de skal have til gændgæld - vil selvfølgelig udarbejde en forretningsplan.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok stadig lave den forretningsplan for at se om det var noget. 75k er mange penge for noget der _kun_ har potentiale. Det vil sige det er op til dig at udnytte det, kan du det? Hvis du kan ´, hvor lang tid tager det så inden du har de 75K inde igen?

Du skal huske på at det ikke er potentialet man tjener penge på, det er eksekveringen af det. HVorvidt du magter det.

Jeg synes 75K er mange penge at smide efter noget der "kun" har potentiale uden at lave sit hjemmearbejde ordentligt.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forretningsplanen, budget mv. kommer først - derefter gider banken overveje et lån til dig - ikke den anden vej rundt :)

Et alternativ er at forsøge at lave en aftale med sælger om en afdragsordning på købet.

Måske mere sandsynlig i dagens marked.

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jes:

Skal bruge 75.000 til opkøb af et website som jeg kan få rigtigt billigt med stort potentiale.

Hvordan har du dokumentation for at det er billigt?

Betaler du for et fysisk varerlager du evt kan sælge?, eller er det digitale forventninger det hele?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Forretningsplanen, budget mv. kommer først - derefter gider banken overveje et lån til dig - ikke den anden vej rundt :)

Et alternativ er at forsøge at lave en aftale med sælger om en afdragsordning på købet.

Måske mere sandsynlig i dagens marked.

Helt korrekt, der er ingen der gider bruge tid på udlån hvor låntager ikke har gidet bruge tid på de mest basale ting der skal til for at optage et lån.

Men hvis man ikke har en historik, ikke kan vise en årsopgørelse der viser man har kunnet tjene penge året før, så er der sjældent nogen der gider lege med.

Og personligt vil jeg aldrig låne en krone ud til nogen som ikke har lavet en SWOT analyse når vi snakker webshops.

 

Køb ren argan olie her

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det her svar er muligvis noget utraditionelt og en nødløsning, men har du været på knæ for dine forældre?

De kan muligvis få et kontant banklån så nemt som at knipse med fingrende, eller kan måske kautionere. Det ville virkelig være den nemmeste løsning.

Hver gang banker hører ordet iværksætteri tændes alle lamper, og de er ikke grønne!

Det fungerer bare desværre således, at så snart der er blandet noget erhverv ind i det, vil banker gøre det kompliceret og bede om 117 ting. Hvis man kom og spurgte om x kr. til en bil, ville man sikkert få et ja - til trods for at den med garanti aldrig bliver mere værd, tværtimod. Men vil man låne tilsvarende x kr. til erhvervsbrug, skal alt gøres kompliceret. Jeg lærer aldrig at forstå det.

mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)