Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virksomhed - hvad er den bedste udnyttelse af overskud?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Mig og min ven står og skal sælge vores virksomhed som er et I/S og lad os antage at vi er blevet tilbudt 800.000 kr. for den.

Nu er det sådan at vi er studerende og det vil betyde at vi sikkert ender med at betale tæt på topskat og betale vores SU tilbage ved et salg... så kan det næsten ikke betale sig tænker jeg i forhold til hvad vi effektivt får ud af det.

Vi overvejer at investere dem i et nyt projekt, men hvordan kan man praktisk optimere overskuddet ved et salg så vi får bedst udnyttelse af det?

Er det muligt at oprette en anden virksomhed (f.eks et ApS eller et Holding selskab) og overføre pengene til, så der kun blive beskattet med en lavere sats en personlig beskatning? Jeg har personligt ikke interesse i at pengene skal gå til privat forbrug, men jeg ville da være ked af at betale over 400.000 i skat, hvis jeg kan investere dem smart i nye projekter.

Nogen som har erfaring med salg af virksomhed og kender en fornuftig måde at gøre tingene på, så vi kan investere mere i vores næste projekt? 

Mvh 

Guldberg

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan bruge VSO og kun sælge aktiverne i virksomheden. Så kan i efter i er færdig med studierne trække pengene ud. Jeg har lavet samme konstruktion da jeg gik i skole.

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det sådan at vi er en online virksomhed, og det vil sige at vi faktisk ikke har nogle aktiver at trække ud...

Men kræver VSO ikke at vi har en ny virksomhed? Håber du kan uddybe lidt hvad det indebære :)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke helt sikker på dette, men kan man ikke oprette et holding selskab og smide pengene over i dette, for at trække dem ud når studierne er forbi?

Ellers ville jeg kontakte en advokat, med speciale i virksomhedssalg - da vi taler en del penge, hvis i skal betale jeres SU tilbage.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv og forelæg situationen for en revisor,

Det er muligt i kan begrænse/ udskyde skatten via en selskabskonstruktion. VSO er også en mulighed der kan overvejes, men her kommer så problematikken hvis i ikke har nogen fortsættende virksomhed.
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Min plan var også at få nogle kloge mennesker ind over da det ikke er mit kompetance område, men jeg vil gerne have en ide om hvad der er anbefalet at gøre så jeg selv kan læse op på det, og forstå hvad det er som kommer til at ske osv. 

Så gode råd og informationer er mere end velkommen :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)