Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Auto ophugger

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra sønderborg
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg gå med en tænke som jeg altid har drømt om, og det er alt blive auto ophugger. Det er bare lidt svært at find en grund der er egnet til det, så jeg vil gerne spørge om der er nogle der kan hjælpe mig eller vejlede mig om hvordan man finder en grund der er egnet til det, fordi jeg har prøvet at søge men uden held.... Jeg venter meget gerne på et svar af jer Tak.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du mulighed for at financiere projektet? 

Du skal hurtigt forvente nogen milioner til at komme igang med sådan et projekt. 

Fra sønderborg
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har råd til omkring 1 mio kr. tror du det er ikke nok ?.

Det jeg har svært ved er at finde er en grund, det er svært at finde i det sted jeg er fra.

Fra Fanø
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 39
Fra  Autobuy.dk og bedrebiloekonomi.dk Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Find en ældre ophugger, der gerne vil have en partner. Efter nogle år kan han gå på pension og du kan overtage hele forretningen. Så har du også lært det hele af ham. Bedste råd herfra...

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amir

Det er jo spændende at ville igang med. Kender du til markedet, regler, miljøkrav lovgivning mv? Der er en del miljøkrav der skal overholdes inden for branchen.

Du kan evt. tage fat i teknisk forvaltning i din kommune og høre om hvad der er af muligheder for etablering. Ellers kan den nemmeste måde, måske være at finde en etableret autoophugger, som snart skal på pension som nævnt længere oppe.

Fra sønderborg
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak Finn Arne Hansen og Jacob Sørensen.

Jeg kender til alle regler, men mangler selve grunde eller har jeg det hele.

Men er det ikke lidt svært at finde en ældre partner ? for jeg har faktisk ikke en andeles om hvor jeg kan finne personen hen, for det er meget svært.. 

Fra Fanø
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 39
Fra  Autobuy.dk og bedrebiloekonomi.dk Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bliver meget, meget dyrt og svært at starte fra bunden af. Du gør følgende: gå på www.dgs.dk eller www.krak.dk eller www.eniro.dk og søg på autoophuggere i dit postområde. Lav en liste. Besøg dem en efter en og tag en god snak med dem. Hvis de ikke selv vil have en partner, så kender de måske en kollega, der gerne vil. Du får noget netværk ud af det, og du får tips. Du kan også prøve at spørge autoophuggernes forening http://www.autogenbrug.dk/ - måske er der flere brancheforeninger, søg. Held og lykke med det. Husk at få hjælp fra sit lokale Væksthus og få en revisor med fra starten. Og en professionel bestyrelse.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

I kværs ved Gråsten findes der noget der hedder Kværs Autoophug. Kan se du er fra sønderborg, så der er da ikke så langt :-) 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 05:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du vil starte fra bunden af med en helt tom grund skal du regne med mange penge i opstart, men det burde ikke være svært at finde en grund, sålænge denne ligger i et område udlagt til lettere industri. Alle kommuner har erhvervsgrunde til salg, spørg teknik og forvirring på kommunen.

Et billigere alternativ er at finde en ejendom med bygninger i et industriområde. snak igen med kommunen inden du køber noget eller beting dig i en salgsaftale at kommunen godkender den kommende anvendelse.

Det er blevet meget nemmere at få tilladelsen til at drive autoophug efter der er kommet "standardvilkår", så det nu ikke er muligt for kommunerne at stille urimelige krav for at undgå "den slags" i deres kommune.

Har selv lignende plan liggende i "skuffen" og har erhvervsejendommen, men har endnu ikke fårt gjort noget ved det, så kender også regler og krav, Den største udfordring ligger i mine øjne i at få udarbejdet "miljøhåndbogen" og efterfølgende certificering af akkrediteret bureau (Dansk Standard, norske veritas og lign.) DET koster knapper (regn med 100.000)

Håber du kan bruge mit svar.

Med venlig hilsen

Søren

Fra sønderborg
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak til alle, sikke nogle gode tip må jeg sige.

I hjælp mig, i at komme et stykke fremad af vej...

Mange tak igen for alt den info 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)