Hej, |
Hej,
Angående prisfastsætning så er der et par gængse måeder man gør det på...
Enten cpm (pris pr. 1000 visning) eller fast pris, ala et sponsorat...
Ofte kører man en blanding, alt efter siden design...
Udifra dine oplysninger og hvad man normalt kan få handlet priser ned på idag for lignende specifikke sites, så er det nok rundt en cpm pris 75-100...
Problemer, eller din udfordring her er at det ofte kræver et rimelig annonce system, for der er ofte et krav til af der max er frekvens 3-5, altså at samme bruger max ser annoncer 3 eller 5 gange... Sådan at hvis brugeren går ind på 8 forskellige undersider hos dig, så vil annoncøren ikke betale for 8 sidevisninger...
Men jo mere specifik målgruppe i har på jeres side, jo nemmere er det at få en høj pris.
Angående hits, så ved jeg ikke helt hvad du mener, om det er unikke brugere eller hvad du mener? For her kan man komme ud i en diskussion omkring hvad en unik bruger... Selv google adwords og deres egen analytic er ikke helt enig omkring en unik bruger...
Jeg mener fdim kører med at hvis man ikke har været på sitet eller aktiv i 30 minutter, så er man en unik bruger igen, sådan var det i allefald engang...
Jeg vil dog helt klart anbefale at i sælger måneds pakker, da det vil gøre det nemmere for jer selv, hvis i ikke har et annonce system, samt i kan udnytte "lemming" effekten ved at få en ind og så flere og flere...og når i så har fyldt op kan i begynde at sælge på cpm hvis i kan få nogle med til det, de fleste annoncører vil nok helst have en cpc eller cpa aftale..
Hvis i har et nyhedsbrev, kan i eventuelt kombinere med annoncer i det, eventuet link...
/M