Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning af annoncer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 142
Fra  ennovation Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg prøver at finde en "tommelfingerregel" på hvad jeg kan tage for annoncer på en hjemmeside da vi skal sammensætte nogle pakker.

Og inden du skriver - det kan man ikke, og hvad koster en rød bil, så lad mig uddybe så meget som jeg kan:

- sitet henvender sig primært til mænd 35+
- det er sport/sejl/vand/båd relateret
- vi skal køre annoncer på månedsbasis
-

Kunne i evt. hjælpe mig med at sætte prisforslag på ved:
- 1.000 hits per dag
- 5.000 hits per dag
- 10.000+ hits per dag 

- 10.000 sidevisninger per dag
- 50.000 sidevisninger per dag
- 100.000+ sidevisninger per dag 

Måske sidder du derude og har noget god erfaring med dette. Som sagt så er dette bare få at kunne lave nogle spiselige annoncepakker som ikke er skudt helt ved siden af. 

Ser frem til nogle behjælpelige svar :-) 

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Angående prisfastsætning så er der et par gængse måeder man gør det på...

Enten cpm (pris pr. 1000 visning) eller fast pris, ala et sponsorat...

Ofte kører man en blanding, alt efter siden design...

Udifra dine oplysninger og hvad man normalt kan få handlet priser ned på idag for lignende specifikke sites, så er det nok rundt en cpm pris 75-100...

Problemer, eller din udfordring her er at det ofte kræver et rimelig annonce system, for der er ofte et krav til af der max er frekvens 3-5, altså at samme bruger max ser annoncer 3 eller 5 gange... Sådan at hvis brugeren går ind på 8 forskellige undersider hos dig, så vil annoncøren ikke betale for 8 sidevisninger...

Men jo mere specifik målgruppe i har på jeres side, jo nemmere er det at få en høj pris.

Angående hits, så ved jeg ikke helt hvad du mener, om det er unikke brugere eller hvad du mener? For her kan man komme ud i en diskussion omkring hvad en unik bruger... Selv google adwords og deres egen analytic er ikke helt enig omkring en unik bruger...

Jeg mener fdim kører med at hvis man ikke har været på sitet eller aktiv i 30 minutter, så er man en unik bruger igen, sådan var det i allefald engang...

Jeg vil dog helt klart anbefale at i sælger måneds pakker, da det vil gøre det nemmere for jer selv, hvis i ikke har et annonce system, samt i kan udnytte "lemming" effekten ved at få en ind og så flere og flere...og når i så har fyldt op kan i begynde at sælge på cpm hvis i kan få nogle med til det, de fleste annoncører vil nok helst have en cpc eller cpa aftale..
Hvis i har et nyhedsbrev, kan i eventuelt kombinere med annoncer i det, eventuet link...

/M

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 142
Fra  ennovation Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Så omkring en 75-100kr CPM?

Vi har et annoncesystem som selv kan styre frekvens osv som vi bruger. Du har en god pointe i "lemming"?! med at få fyldt op og derefter lave nogle andre former for aftaler.

Men ja vi holder os til de månedlige aftale i starten, det syntes jeg vil være mest overskueligt. 

Nu hvor du dog nævner en CPM pris, så er jeg jo derimod lidt nysgerrig om der er nogle derude som kan fortælle om deres erfaringer hvis de eventuelt har et site hvor de tager xxxx kr for en banner reklame i måneden, og hvor mange unikke brugere man skal have før det bliver interessant for en annoncør...

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)