Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

El, vand, varme og brændstof.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Min virksomhed ligger i privaten.

Jeg har indrettet kontor i værkstedet, og vil gerne vide hvad der er realistisk at trække fra ovenstående i moms.

Jeg kan vel ikke trække moms af alt forbruget i det private også?

Er der en procentsats man følger til udregning af dette, eller kan man slet ikke trække noget fra.

Jeg skal bruge privatbilen til møder, salg osv indtil der er kapital til en firmabil.

Mvh

Michael

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener ikke du kan trække noget fra i privaten. Og især moms.

Hvis det er et privat firma er jeg ikke sikker hvordan med km godtgørelse. Men hvis du får løn kan ud få udbetalt km ifgl statens takster.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare opsætte en vand og elmåler så forbruget hos virksomheder bliver holdt adskilt

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Her,

Det bedste vil nok være at få sat særskilte målere op. Eludgifterne kan dog også fradrages med den del der overstiger 4.000 kWh som er SKATs vejledende private andel - resten er så erhverv.

I stedet for brændstof fratrækkes km godtgørelse efter statens takster a kr. 3,67 pr. km. Afhængigt af hvilken bil der er tale om og dit kørselsbehov er dette muligvis også mere fordelagtigt, så måske bør din nye firmabil også være ejet privat.

Mange hilsner

Martin
Indehaver af Bogholderiet Bech - rådgivning om skat, moms, regnskab og bogføring og meget mere - se www.bogholderiet-bech.dk
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)