Du kommer med nogle gode råd længere nede, men jeg er nu uenig i din første udtalelse. Hvis jeg går ind for at købe et fladskærmsfjernsyn i en butik, så forventer jeg da at jeg bliver mødt af kompetent personale der kan hjælpe mig til at finde den rigtige løsning til mig og mit behov. Jeg ved da bjælde om teknikken bag. Det bør ikke være anderledes med e-handel. Det er et produkt, og mit og alle andres job i den branche består i at rådgive vores kunder om den løsning der er bedst for dem. Passer budgettet ikke, så har man alligevel forklaret dem situationen og så har de været klar over konsekvenserne ved at spare på det indledende budget. Alt andet er sgu pistolsalg, og det er den her slags situationer der gør at branchen får så blakket et rygte at vi andre må kæmpe med næb og klør for at se os fri af mistænksomme blikke hele tiden. At sige at det er kundens problem pga mandlende viden synes jeg er lodret forkert. Det er jo derfor de kommer til os, fordi vi skal forestille at være dem der kan rådgive dem korrekt og hjælpe dem med at vækste så vi i fællesskab kan tjene gode penge og lave sund forretning med hinanden. |
Steffen Daleng (Cre8ive):Mikael christiansen:Det er dit ansvar at forklare hvordan siden skal designes du bestiller en opgave af et firmaDu kommer med nogle gode råd længere nede, men jeg er nu uenig i din første udtalelse.
Hvis jeg går ind for at købe et fladskærmsfjernsyn i en butik, så forventer jeg da at jeg bliver mødt af kompetent personale der kan hjælpe mig til at finde den rigtige løsning til mig og mit behov. Jeg ved da bjælde om teknikken bag.
Det bør ikke være anderledes med e-handel. Det er et produkt, og mit og alle andres job i den branche består i at rådgive vores kunder om den løsning der er bedst for dem.
Passer budgettet ikke, så har man alligevel forklaret dem situationen og så har de været klar over konsekvenserne ved at spare på det indledende budget.
Alt andet er sgu pistolsalg, og det er den her slags situationer der gør at branchen får så blakket et rygte at vi andre må kæmpe med næb og klør for at se os fri af mistænksomme blikke hele tiden.
At sige at det er kundens problem pga mandlende viden synes jeg er lodret forkert. Det er jo derfor de kommer til os, fordi vi skal forestille at være dem der kan rådgive dem korrekt og hjælpe dem med at vækste så vi i fællesskab kan tjene gode penge og lave sund forretning med hinanden.
Der er grader af alting.
Hvis jeg skal bestille et TV forventer jeg ikke at manden der sælger mig er ekspert i ALT hvad der drejer som om præcis det TV. Hvis jeg f.eks. spørger manden hvilken af de 20 fjernsyn der har den letteste sleeptimer funktion er jeg ret sikker på han ikke har testet præcis dette på alle TV i forretningen.
Det samme med opsætning af shops. Du kan ikke pr. automatik forvente at alle både kender alt til optimal opsætning, optimal SEO og optimal konverteringsoptimering.
Skal alle så have en Morten Vadskær og en Thomas Rosenstand ansat?
Det jeg prøver at sige er at der er grader af alting, og RIGTIGT mange mennesker vælger shopløsninger ud fra prisen, hvorfor man selvfølgelig må forvente en lavere kvalitet end hvis man i den indledende fase havde Vadskær og Rosenstand med inde over.
Jeg er meget enig i at de fleste der opsætter shops ved alt for lidt om konverteringsoptimering og SEO, men at sige det generelt er udviklernes opgave selvom der ofte KUN bliver valgt på baggrund af pris mener jeg er forkert.