Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importere cykler fra Kina - Antidumpingtold

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk læst netop den sag du skriver der.

Og sådan som jeg kan forstå det det, omend det står noget uklart, så har SKAT valgt at pålægge antidumpingtold, på den forsendelse, fordi at de kun manglede dæk og kæde for at være samlede.
Jeg snakker om alle dele seperat, evt i forskellige forsendelse ?

Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Broch:

Kan man så slippe for antidumpingtold ?

Om der er antidumpningstiold på de varer du ønsker at importere, kan afhænge af flerer ting. men for at finde ud af dette skal du i første omgang kende den helt eksakte varekode for dit produkt (er).

Jeg vil anbefale at du får SKAT til at lave en BTO (bindende tarifferingsoplysning) til dig på de produkter du ønsker at importere.  En BTO er et juridisk dokument der oplyser om den rigtige varekode for det ansøgte produkt.

Når du har den eksakte varekode vil du kunne se alt om Toldsatser / antidumpningstold på Toldtariffen.

  http://tarif.skat.dk/tariff/index.jsf 

 

Mvh

Ravn

Jeg ved godt hvor og hvad der er antidumpingtold på, nemlig cykler, og kun i Kina.


Det jeg prøver at finde ud af det er hvor grænsen går, mellem cykler og cykeldele, og om det er muligt at slippe uden om ved at købe delene seperat.

Og med det mener jeg ikke at snyde SKAT, blot at i stedet for at skal bruge en masse penge, kan jeg slippe med at bruge min tid på at samle det.

Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Broch:

Jeg ved godt hvor og hvad der er antidumpingtold på, nemlig cykler, og kun i Kina.


Det jeg prøver at finde ud af det er hvor grænsen går, mellem cykler og cykeldele, og om det er muligt at slippe uden om ved at købe delene seperat.

Og med det mener jeg ikke at snyde SKAT, blot at i stedet for at skal bruge en masse penge, kan jeg slippe med at bruge min tid på at samle det.

Hvis du nu fulgte mit råd om at  få lavet en BTO på de vare du påtænker at importere ville du ikke være i tvivl om der er antidumpnings på varen eller ej.

Ravn

 

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Hvis du nu fulgte mit råd om at  få lavet en BTO på de vare du påtænker at importere ville du ikke være i tvivl om der er antidumpnings på varen eller ej.

Ravn

Du burde lytte til Ravn. Han har rigtig meget erfaring på området, og det kan hurtigt gå hen og blive rigtig dyrt hvis du ikke sikrer dig ordentligt først....

Hilsen Morten

Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu skrevet til SKAT og forklaret det i detaljer så der ikke er nogle misforståelser, og så håber jeg på at det bliver afklaret indenfor et par dage .

Tak for hjælpen :)

- broch

Fra København
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Fra  N. A. Nissen Spedition & Transport ApS Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

det er faktisk meget nemt, for det første skal du kontakte et speditionsfirma de kan hjælpe dig med alle de nødvendige informationer.  Du kan også kontakte skat på 72221212 toldinformationen og få dem til at hjælpe dig eksakt med alle informationerne. 

toldtariffen er 87131000  og der er ingen told på  hvis det gøres rigtigt

 

god fornøjelse.  Husk at undersøge fragtomkostningerne også samt transporttiden, og et godt sidste råd kåb varerne FOB havn i kina

Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

nanissen:

det er faktisk meget nemt, for det første skal du kontakte et speditionsfirma de kan hjælpe dig med alle de nødvendige informationer.  Du kan også kontakte skat på 72221212 toldinformationen og få dem til at hjælpe dig eksakt med alle informationerne. 

toldtariffen er 87131000  og der er ingen told på  hvis det gøres rigtigt

 

god fornøjelse.  Husk at undersøge fragtomkostningerne også samt transporttiden, og et godt sidste råd kåb varerne FOB havn i kina

Du siger lige præcis det rigtige, det er også det jeg har researchet mig frem til, det væsentlige er dog som du siger " Hvis det gøres rigtigt" , det er det jeg prøver at finde ud af. Håber at SKAT kommer med et ordentlig svar inden længe :)

Ang. transport, tak for rådet :) det havde jeg også gået lidt med i tankerne

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

nanissen:

det er faktisk meget nemt, for det første skal du kontakte et speditionsfirma de kan hjælpe dig med alle de nødvendige informationer.  Du kan også kontakte skat på 72221212 toldinformationen og få dem til at hjælpe dig eksakt med alle informationerne. 

toldtariffen er 87131000  og der er ingen told på  hvis det gøres rigtigt

Undskyld men sikke da en gang vrøvl du skriver !!  

Specitørfirmaerne kan du ikke bruge til noget som helst mht. tariffering, de er de rene amatører på det område ( jeg har endnu ikke oplevet en speditør der har brugt den rigtige varekode på mine vare).  Bruger speditøren en forkert varekode, er det vigtigt at huske på at det er dig der hæfter overfor SKAT og ikke speditøren.

Hvor svært det er at finde den rigtige varekode viser du jo selv ved at bruge varekoden 87131000 på cykler, hvilket er forkert.  Den rigtige varekode er: 8712 0030 00  

Forskellen på de to varekoder er at ene varekode er pålagt 14 % Told og 48,50 % antidumpningstold.

Detfor er det vigtigt at man altid får lavet en BTO (Bindende tarifferings oplysning) som er et juridisk dokument på at den valgte varekode er rigtigt til det pågældende produkt.

 

 

Ravn

Fra København
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Fra  N. A. Nissen Spedition & Transport ApS Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke helt hvad du refere til omkring vrøvl, fordi jeg oplyser faktisk tel nr til skat som kan give de eksagte oplysninger. Jeg foreslår en toldtarif som evt kan bruges og du kommer med en anden fair nok. Så kloge Åge hvorfor skrev du ikke bare dette i dit aller første indlæg så havde han vidst det med det samme.
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)