Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der overhovedet nogen der laver andet end websites og rådgivning?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
Det er ikek fordi pengene mangler, men fordi iværksætterne er for dovne jf min tidligere argumentation.

Hej Dukkemageren,

Synes du ikke selv det er lidt groft at sige iværksætterne er dovne? Jeg tror egentlig bare det har noget med, hvor mange penge man har...

Jeg har selv en fantastisk idé der kunne lave millioner af kroner! Men for at starte den skal jeg også mindst en million...og hvor mange mennesker går rundt med en million i lommen til et nyt projekt?

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg må sige at jeg er utrolig enig med dukkemageren!

Hvis ideén er god nok er der som regel også investorer der er klar til at smide penge efter den.

Problemet er bare ofte at en iværksætter i dagens Danmark, helst vil køre solløb og så snart der er andre interesser i et projekt, er det slut med at være enebestemmende. Hvis man som iværksætter mangler kapital,skal man nødvendigvis acceptere andres indblanding. Det kunne eks. være fastsættelse af deadlines og lign. Investorerne ser jo naturligvis at der asap kommer et afkast.  (generalisering kan forekomme) Smile

Kmosen

 

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesperlh

Først så skal man passe på med at tage amino, som en referance for, hvordan det er med iværksætteriet i DK.

Der er helt klart en overflod af It relaterde funktioner representeret her på siden. Og det tror jeg mere er fordi at mange sidder konstant foran PC(læs mere end vi andre), og derfor er det meget nærliggende at man lige kan kikke ind.

Vi andre der arbejder meget fysisk, har tit mere behov for at slappe af med en øl kl 3 om natten, før at man skal op og videre kl 6. Og når man er fysisk aktiv, så tjekker man ikke ret meget ud på sin PC.

Men når det nu er sagt, så er alle der har åbnet enwebshop eller er konsulent her på amino.

Problemet er at tit så søger vi mennesker at sikre os økonomisk. For vi kommer ikke uden om at det er dyrt at leve i DK. Og tit så skal man jo både have bil og husly til både virksomhed og til at beboelse, og så kræver det ligepludselig mange penge. Og da man efterhånden også ved hvor svært det er at komme af med gæld i DK, hvor vi faktisk har høje renter på udlån, så kan det afholde mange.

Men ellers så er der store omkostninger, ved at starte noget op, noget fysisk. Og det ikke kun med penge, men også de omkostninger i forhold til tid. Hvor man tit kan arbejde alene til langt ud på natten. Eller at man skal sige fra til det ene eller andet, fordi at man ikke kan flytte forretningen. Og det kan tit også afholde mange ungemennesker til at droppe det. For uanset vejr, og hvem der giver koncert så skal man altså levere.

/Kenneth

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper
Jeg tror ikke at Amino er helt repræsentativ for alle typer iværksættere. Jeg har ihvertfald indtryk af at der på Amino er et kraftigt overtal(ifht til landsgennemsnittet) af iværksættere som driver web-handel. Det er nok bare det bedste sted for den type erhverv. Personligt kunne jeg godt tænke mig lidt flere tekniske debatter, altså "rigtig teknik" (-:

Men det er da lidt tankevækkende, at alt idag er SEO og Adwords. Om du ved noget om produktet er ikke væsentligt, bare du ligger højere end dine konkurrenter på Google.

Ja, jeg er sgu nok bare ved at blive gammel.

vh Finn

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for mange gode indlæg, ikke at det her er et forsøg på at afslutte en debat, men startede lidt med et spørgsmål, og tillad mig en slags mellemkonklusion :-)

Iværksætteriet har det ok i DK, men amino er ikke nødvendigvis repræsentativ, det havde jeg også en fornemmelse af :-)

Men tilbage til et andet anliggende, nemlig det her med iværksætteri som kræver investeringer, og investorer. Det kræver et godt netværk, for min egen del har jeg rigeligt at pitche til den dag jeg har IDEEN, men jeg tænker nogen gange på om der går ideer tabt for potentielle iværksættere IKKE har det netværk jeg og andre har?

Men bare lige et forsøg på en halv sammenfatning, lad endelig debatten fortsætte :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jesperlh:
Det kræver et godt netværk, for min egen del har jeg rigeligt at pitche til den dag jeg har IDEEN, men jeg tænker nogen gange på om der går ideer tabt for potentielle iværksættere IKKE har det netværk jeg og andre har?

Hej

Alt iværksætteri kræver jo næsten netværk idag. Tager man en hjemme side, så er der designer og der er programmører og andet inde over.

Tager man fx noget fra min egen hverdag, så arbejder jeg sammen med et firma, der arbejder iAkryl, jeg har en fotosætter, jeg har maskinfabrik, jeg har forskellige leverandører, jeg arbejder sammen med andre serigrafiske firmaer.
Noget af det er hentet fra tidligere ansættelses forhold, andre er oparbejdet via at jeg startede.

Det er sådan at når man har et firma som mit, så må man se i øjnene at man ikke kan løfte alle opgaver alene, og derfor er det tit vigtigere at man smider tingene hen hvor de har bedre viden.

Men når det nu er sagt, så er problemet ikke større end at man finder nogle firmaer, og begynder at handle med dem. Sådan at man får et tættere samarbejde, og tit, så kan man komme så tæt at man næsten er familie. Og det er faktisk et forhold, jeg ynder med mange herunder kunder, men også samarbejdsparter.

Men problemet er at når man starter ud med at skal have noget lavet, så skal man være likvid, ellers så stopper det hurtigt. Og derfor kan man faktisk kun få de samarbejdsparter, som man har råd til at betale.

Men der er ikke andet, end at kontakte firmaer, og få et samarbejde i stand. Og her er rigtig mange mennesker berørings angste. Og når jeg får en person i røret der er ved at starte noget op, så tillader jeg mig at give personen lidt ekstra tid, ikke at det altid giver noget, men mere for at folk skal føle at det ikke er farligt at ringe til virksomheder. Vi er jo også mennesker, og alle virksomheder skal tjene penge, så derfor er det ikke uvæsentligt at man kontakter firmaer.

Og de fleste firmaer er van til at 1 ud af 10 henvendelser giver noget.

/Kenneth

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)