Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registreret varemærke.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er ved at starte en webshop op og har jo selvfølgelig fundet en navn til den. Men er det nødvendigt at lave navnet som registreret varemærke? Det koster næsten 5000 kr. bare i Danmark, og når man er nystartet virksomhed, vil man jo gerne spare hvor man kan, men er det et dumt sted at spare??

Heidi

Fra Sorø
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens forstå at I ønsker at spare. Men hvad er 5k kr., hvis I virkelig brænder igennem og får skabt jer et navn? Så vil det være ærgerligt ikke at have varemærkeregistreringen på plads og andre kan nyde godt af det indledende arbejde I har lavet. Selvom der stadig er Markedsføringsloven, så er varemærket en god investering.

Men det kommer også an på jeres branche/produkter. Uden at kende nærmere til det, kan det svært at komme med et bud på hvad I bør gøre.

Hvis jeres produkt er noget helt nyt og/eller I er kommet med en helt ny ide og skaber en niche, som ikke er set før, så er der ingen tvivl, så skal der et eller flere varemærker til. Hvis det er af mere generisk karakter kan varemærket måske godt vente.

Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har ikke noget niche produkt. Vi skal bare sælge nogle produkter som vi køber i udlandet.  Det er ikke nogle "specielle" produkter, som ingen andre kan sælge, og det er ikke noget, vi selv designer eller lignende. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen grund til det endnu, men vil jo gerne høre I andres mening. Der kan jo sagtens være noget, vi overser.

Heidi

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Betingelsen for varemærkebeskyttelse er først og fremmest, at varemærket har særpræg og er egnet til at adskille mærkeindehaverens varer fra andres, jf. varemærkeloven § 2. I har ikke nogle produkter, sådan som jeg forstår det, der adskiller sig væsentlig ud fra andre, men i har klart en interesse i at markedsføre jeres produkter under jeres varemærke, da jeres varemærke kan forbindes med jeres gode service, venlighed etc., som i gerne vil have at jeres varemærke skal forbindes med og som gør at kunderne vælger at købe hos jer en anden gang! Det er selvfølgelig vigtigt at i har et varemærke, som i bygger op til et troværdigt varemærke. I denne forbindelse skal i være opmærksomme på, at et dansk varemærke også kan stiftes ved en simpel ibrugtagning, jf. varemærkeloven § 3, stk. 1, nr. 2. Denne form for ibrugtagen er en særlig form for brug, som kan kompensere et manglende oprindeligt særpræg ved jeres varemærke, her bliver særpræget skabt gennem mærkets anvendelse - og så er det jo gratis;)

Men eller må i ind og læse på varemærkeloven. Det kan godt være indviklet at læse en lov, hvis man ikke er vant til dette, så hvis i er i tvivl om noget så hellere rådfør jer før i gør noget, som i tror er den rigtig fortolkning af loven. Her finder i varemærkeloven https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=123165.

Håber det kunne hjælpe jer lidt ellers skriv til mig:)

Held og lykke

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener på ingen måde, at der er nogen grund til at investere 5.000 kr. i et varemærke, og det var heller ikke noget, som jeg selv overvejede, da jeg startede min egen webshop.

Jeg synes, at disse penge kan anvendes meget mere fornuftigt!

Med venlig hilsen,
Alexander

Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg jo også sige, at det vi kalder vores webshop ikke betyder noget, for der er jo ingen varer derpå, som andre ikke kan gå ind og sælge under et andet navn, hvis de vil. Jeg vil også hellere bruge de 5.000 kr. på at fremme salget, når det kommer dertil, og så vil jeg nok overveje det senere, hvis vi går hen og bliver en succes.

Heidi

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det ikke fremgik præcist af mit forslag, mener jeg bestemt heller ikke, at i skal bruge 5000 kr. på det!
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Præcis. Det er også derfor, at en simpel ibrugtagen er nok!
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Nej jeg forstod ikke dit svar således, men det gør jeg nu. Vi har kontakt til en advokat, så jeg vil lige sende ham en mail for at høre, hvordan vi skal forholde os til en "ibrugtagen", som du kalder det.

Tak for hjælpen alle!!

Heidi

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)