Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpel intranet løsning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Amino fellows

Jeg har fået en forespørgsel på en simpel intranet løsning til brug i en mindre virksomhed.
Jeg tænker at der findes noget freeware som må kunne løse deres problem.

Er der nogen af jer som kender nogle systemer jeg kan se på?

/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
kommer lidt an på hvad der skal bruges men phpgroupware eller e-groupware kunne være et bud.
mvh

Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Brugere skal kunne tilgå siden hjemme fra via internettet.
Derfor skal intranetløsningen som her søges faktisk virke som en internetside (CMS), med følgende muligheder:

Den skal være PW beskyttet.
Man skal kunne oprette informationssider, oploade dokumenter og billeder.

Findes der noget færdigt i den stil?
 

/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Findes der ikke Wiki løsninger med password beskyttelse? Wiki er så nemt og simpelt at det er til at græde over.

 

Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 24-04-2007 09:29:57
Forfatter: Jesper Jørgensen
Findes der ikke Wiki løsninger med password beskyttelse? Wiki er så nemt og simpelt at det er til at græde over.




Det kunne godt være en mulighed - Nogen som kender en sådan?

/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders,

 

Der findes mange forskellige varianter af Wiki''er - de fleste er php baserede. Fælles for største parten er at de gemmer i flade filer, hvilket kan gøre det svært at vedligeholde og foretage backup.

 

En wiki som jeg har brugt gennem flere år, og er rigtig godt tilfreds med er Confluence fra atlassian. Den er dog ikke gratis, og heller ikke php baseret. I den har du understøttelse for stort set alt du nævner, billeder, oprettelse af sider. Der kan laves rettigheds styring på alle sider, så du kan skjule sider, der ikke skal vises for alle. Der er indbygget backup i den. Den spytter ganske enkelt en fil ud en gang om dagen, så man altid kan genskabe sine data, hvis man skulle opleve et nedbrud.

 

Hvis den er lidt for dyr, kan du jo evt. kigge på en sammenligning af wiki''er.

 

Du er velkommen til at sende mig en PM, hvis du har brug for hjælp til opsætning.

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 24-04-2007 14:27:24
Forfatter: krc
Fælles for største parten er at de gemmer i flade filer, hvilket kan gøre det svært at vedligeholde og foretage backup.






Hvori ligger det svære i at tage backup af flade filer? Det er jo lige præcis det der er nemt...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig det er ikke svært at tage backup af en fald fil. Derimod er det svært, hvis man har et online system som et wiki jo er, der konstant holder filen åben og skriver ned i den hele tiden. Så er du ikke garanteret den backup du tager er funktionel, der kan være brudstykker eller usammenhængende data. Hvis data derimod blev gemt i en database, så er man lidt bedre stillet, både mht. backup og søgninger.

 

Jeg medgiver klart at det nok ikke er et problem i den her sammenhæng, da Anders sikkert ikke har brugere på sit kommende intranet kl. 3-4 stykker om natten, der sidder og editere filer.

 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)