Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konto i banken til virksomheden?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46519
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:
et er efter min opfattelse noget svineri at bankerne har mulighed for at nægte at oprette en almendelig anfordringskonto til en virksomhed. dels er virksomheden nød til at have en Nem-konto, dels kan man jo ikke drive virksomhed idag uden en bankkonto..  Og bankerne bliver støttet i hoved og r... via bankpakker, billige lånemuligheder i nationalbanken osv... og banken risikerer jo ikke noget ved at oprette en almendelig anfordringskonto uden kredit.. Bankerne har desværre for meget indflydelse på samfundet via deres måde at drive forretning, som er alt andet end imponerende.. 

Jeg er ikke fundamentalt uenig i, at det underligt hvis en bank ikke vil oprette en anfordringskonto som erhvervskonto, og jeg tillader mig at tro, at det må være ganske få banker der nægter det, med mindre hele projektet virker som noget med hovedet under armen?

Omvendt synes jeg banker skal være private virksomheder og at de skal ha lov at anmode om budget og forretningsplaner - det mener jeg ikke man skal lovgive imod.

Jeg tror ikke på det kan være vanskeligt for en person uden for Riber at få en anfordringskonto som erhvervskonto i langt de fleste banker. Nogle mod gebyr, men det gælder så også for private men er den spærret for overtræk og tildelt et kort uden overtræksmulighed (og det må jo være den eneste risiko som sådan banken har, at kortet kan bruges med overtræksbukserne på i fluesmækker eller hvad ved jeg (Visa elctron må så være en løsning) ) så er det dårlig stil ikke at ville åbne for en sådan - men også noget jeg tror sjældent sker - eller?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er på ingen måde vanskeligt at åbne en konto som virksomhed. Dog kræver bankerne en hvis indsigt i virksomheden, og det syntes jeg i bund og grund er helt og aldeles retfærdigt! Bankerne har et ansvar for at deres konti ikke bliver brugt til hvidvaskning, og derfor skal de også vide hvad der skal foregå. Om bankerne bliver støttet i hoved og røv?? aaaaaaarrrrr... Lånene fra staten i forbindelse med bankpakkerne bliver skam forrentet, og regering er jo lige nu pjattet med forhøjet skatter og afgifter på den finansielle sektor.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)