Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spil-udvikling hjælp til at komme videre

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.dk

Jeg sidder med et protjekt som jeg har arbejdet på i nogle uger nu, jeg vil ikke komme alt for meget direkte ind på protjektet da jeg ikke har patent på det.

Koncept.

Det skal være en 2d/3d platform hvor man har sin egen figur og styre rundt med i den virtuelle verden.

hele pointen i dette er man skal kunne handle med virtuelle penge og ting og skabe sin egen online økonomi. det er simpelt så den yngste målgruppe kan deltage i spillet.

eks.

Man starter med 100 dollars, du kan rejse rundt mellem forskellige rum evt tage et job, klare missioner osv. Hvor alt sammen giver dig penge du kan investere dine penge, sætte dem i banken og meget mere. Du kan starte egen virtuel virksomhed inden for specifikke emner såsom detail- tøj butik, hvor man kan hæve sin indkomst der. Hele spillet handler i bund og grund om at få den lille iværksætter som gemmer sig i os alle til at hoppe og danse.

problem stilling.

Mit problem er jeg ikke selv udvikler på noget plan. jeg har selv lavet hele konceptet, og skrevet en plan ned over det, og ser meget gerne jeg kom videre med det. 

jeg håber der vil komme noget respons endten her på Amino.dk eller på min email. Alle spørgsmål er velkommene jeg svare på dem så hurtigt jeg nu kan.

Hav en god aften

Mads Søbye Madsen

msbye@ymail.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv lige blevet gjort opmærksom på http://www.papskubber.dk af en amino, så dem kan jeg da foreslå dig at besøge. Der er spillere og udviklere indenfor både bræt og computer - men måske kender du dem allerede.

Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, jeg vil undersøge hvad de står for.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er svær. Udviklingen er jo ret dyr. Spil kan jo vare alt fra en måned til et år at udvikle, afhængig af hvilke teknologier man gør brug af.

Med alt respekt for din idé og den fremtidsværdi du ser deri, så skal der penge på bordet til at finansiere det.

De fleste dygtige udviklere har opdaget at en aftale lignende "Hvis du udvikler det for mig, så får du XX% af overskuddet" ikke er nogen fordelagtig aftale for udvikleren. Dels på grund af tidsperspektivet, men også på grund af at man ofte ser, at idémanden midtvejs forlader projektet til fordel for en ny idé.

Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

det skal lige siges jeg ingen planer har om at starte noget op omkring spillet.

Jeg var bare intresseret i hvor langt jeg kunne gå med det eller om der var andre der var intresseret i at arbejde videre med det.

det var et protjekt fra uddannelsen som fangede mig og en kammerat og gjorde vi arbejdede videre med det.

vh

Mads

Fra Odense M
Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Det absolut en interessant idé, men et kæmpe projekt. Man kunne tænke at der skulle en større partner til for at kunne komme videre med idéen.

Du må have held og lykke med idéen, ser frem til at se om du kommer videre med den.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Secondlife er langt mere grafisk end hvad jeg havde i tankerne.

en gammeldags 2d platform man kan rykke sig rundt på. som selve design..

ang. valuta vil jeg ikke synes den skal omveksles til rigtige penge.. der imod har jeg sat mig ned og skrevet en masse ned om indtægts muligheder alt fra annoncer - køb af premium og andre goder, der kan hjælpe en med at fremskynde sit spil.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)