Her er et link til vores pdf vedr. InstantService og specielt om InstantInvite funktionen. InstantService SalesSolution(pdf) |
Kim Sand beskriver et væsentligt problem i forhold til chat vs telefonen, nemlig hvordan man får en mere seriøs kontakt med kunden.
Hvis man kigger på sin webshop med lidt "forretningstrategiske" øjne, vil man kunne se, hvilke sider hvor en henvendelse vil have større værdi end andre steder.
Et oplagt eksempel:
En potentiel kunde befinder sig ved betalingssiden og har lagt for 3000 kr. i indkøbskurven, men vælger at starte en chat.
Med det ovenstående eksempel vil jeg gerne vise, at I har mulighed for at øge værdien af jeres potentielle kunders henvendelser (email, telefonisk og via chat), hvis I gør jer overvejelser om, hvor på siden en henvendelse fra en kunde vil have størst værdi for jer og for kunden.
De af jer, som har servicebudgettet til det og organisationen ligeledes, kan sagtens sætte live support ikoner på alle siderne.
Det betyder omvendt også, at konverteringen på chat/salg vil være lavere, da henvendelser hermed også kan have en lidt mere useriøs art.
Så gør jer overvejelser om, hvordan live support skal bruges i jeres virksomhed.
En anden ting, man også kan overveje er, hvordan man styrer kundernes kontaktadfærd.
Hvis man inviterer besøgende til en chat med ordene," har du spørgsmål, så chat med os", så må man regne med at besøgende vil stille spørgsmål fra alt om åbningstider, emailadresser til hvordan man køber for x - antal kroner af dit produkt.
Omvendt kan man styre henvendelserne ved at bruge forskellige formuleringer såsom "Chat med vores fladskærmsekspert"
Der findes formentlig ikke nogen statsgaranti for, at visse besøgende ikke vil stille spørgsmål om åbningstider eller lign., men hensigten er, at man skal fange de besøgende, som har behov for spørge om fladsskærme.
Jonathan beskriver et behov for at komme i tale med de besøgende, som af uvisse årsager springer fra download-siden på hjemmesiden www.engodsag.dk
Et eksempel kunne være at måle på, hvorvidt konverteringen ville blive højere ved at ændre formuleringen fra "Klik her og få live support nu fra en ENGODSAG.DK" til "Har du spørgsmål til download af softwaret, så chat med os."
I nogle live support systemer findes muligheden for at trække statistik. InstantService har man bl.a. muligheden for at trække statistik på flere forskellige parametre. På den måde kan man hele tiden "fintune" sine placeringer af chat-ikoner, formuleringer og InstantInvite-invitationer for at skabe den bedst mulige konvertering.
God fornøjelse med det.