Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Livehjælp, er det pengene og tiden værd ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er et link til vores pdf vedr. InstantService og specielt om InstantInvite funktionen.

 

 

InstantService SalesSolution(pdf)

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Kim Sand beskriver et væsentligt problem i forhold til chat vs telefonen, nemlig hvordan man får en mere seriøs kontakt med kunden.

 

Hvis man kigger på sin webshop med lidt "forretningstrategiske" øjne, vil man kunne se, hvilke sider hvor en henvendelse vil have større værdi end andre steder.

 

Et oplagt eksempel:

 

En potentiel kunde befinder sig ved betalingssiden og har lagt for 3000 kr. i indkøbskurven, men vælger at starte en chat.

 

Med det ovenstående eksempel vil jeg gerne vise, at I har mulighed for at øge værdien af jeres potentielle kunders henvendelser (email, telefonisk og via chat), hvis I gør jer overvejelser om, hvor på siden en henvendelse fra en kunde vil have størst værdi for jer og for kunden.

 

De af jer, som har servicebudgettet til det og organisationen ligeledes, kan sagtens sætte live support ikoner på alle siderne.

Det betyder omvendt også, at konverteringen på chat/salg vil være lavere, da henvendelser hermed også kan have en lidt mere useriøs art.

 

Så gør jer overvejelser om, hvordan live support skal bruges i jeres virksomhed.

 

En anden ting, man også kan overveje er, hvordan man styrer kundernes kontaktadfærd.

 

Hvis man inviterer besøgende til en chat med ordene," har du spørgsmål, så chat med os", så må man regne med at besøgende vil stille spørgsmål fra alt om åbningstider, emailadresser til hvordan man køber for x - antal kroner af dit produkt.

 

Omvendt kan man styre henvendelserne ved at bruge forskellige formuleringer såsom "Chat med vores fladskærmsekspert"

Der findes formentlig ikke nogen statsgaranti for, at visse besøgende ikke vil stille spørgsmål om åbningstider eller lign., men hensigten er, at man skal fange de besøgende, som har behov for spørge om fladsskærme.

 

Jonathan beskriver et behov for at komme i tale med de besøgende, som af uvisse årsager springer fra download-siden på hjemmesiden www.engodsag.dk

Et eksempel kunne være at måle på, hvorvidt konverteringen ville blive højere ved at ændre formuleringen fra "Klik her og få live support nu fra en ENGODSAG.DK" til "Har du spørgsmål til download af softwaret, så chat med os."

 

I nogle live support systemer findes muligheden for at trække statistik. InstantService har man bl.a. muligheden for at trække statistik på flere forskellige parametre. På den måde kan man hele tiden "fintune" sine placeringer af chat-ikoner, formuleringer og InstantInvite-invitationer for at skabe den bedst mulige konvertering.

 

God fornøjelse med det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej



Inden du overvejer at bruge livehjælp, er det også meget godt at finde ud af hvem dine primære målgruppe er. Er det folk der til dagligt kender internettetsfunktioner, eller er det nogle der bare lige kan finde ud af at tænde computeren. Da du nok mest er B2B vil jeg mene, at de fleste har godt styr på internettetsfunktioner. MEN jeg tror du vil få meget mere ud af, at snakke med dem personligt. Jeg tror du vil sælge mere på den måde, idet personlige samtaler gør, at folk bliver mere "presset" rent moralsk til at købe dit produkt. Jeg tror på, jo mere personligt, jo bedre salg. Du har mulighed for at skabe et super image og "venskab" gennem telefonen idet jeg vil mene, at telefonen er noget af den tætteste kundekontakt, bort set fra direkte kundemøde. Min målgruppe er unge, og disse bruger i høj grad messenger, som foregår direkte som en chat. Her er det muligt at skabe et sindsyg godt image, og kanon god kundekontakt. Og det kan betale sig at bruge tid på det, tro mig



Bare lige et input, ellers er tror jeg også, at det er med at prøve det, hvis det virker så er det jo super. Det koster som omtalt, ikke så meget.





Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rene.

 

God pointe.

 

Jeg tror egentlig på, at live support i dag kan ramme en større målgruppe end kun lige de unge mennesker.

 

Men det handler om, hvordan man vil gøre brug af systemet.

 

Afhængig af produktet, så tror jeg lidt groft sagt, at man godt kan bruge live support til at gennemføre et salg til unge mennesker.

 

Hvorimod B2B kan live support anvendes til at skabe den indledende kontakt, hvorefter man fortsætter samtalen videre via telefonen.

 

Et eksempel herpå er en amerikansk softwareproducent Epicor, som anvender den løsning vi forhandler, til at skabe den indledende kontakt. Den erfaring de havde gjort sig var, at flere besøgende, som måske ikke lige var klar til at anvende telefonen brugte live support til at "se virksomheden an". Herefter skete det ofte, at den lidt usikre kunde bad om at blive ringet op af Epicor.

 

Igen vil jeg sige, at mange virksomheder idag springer med på live support bølgen uden egentlig at have gennemtænkt en strategi for, hvorledes denne kommunikationsform kan styrke forretningen.

 

Der er meget stor forskel på, om du har 200 chats a´ 3 minutter om dagen med en konverteringsgrad på 2 %, og på produkter med 20 kr. i avance.

 

I serviceomkostninger har det kostet dig = 200 * 3 minutter * 3 kr/min = 1800 kr.

 

I salg har det indbragt dig = 200 *0,02 * 20 kr. = 400 kr.

 

Så lidt rundt regnet har det kostet dig 1000 kr at få en fortjeneste på 400 kr.

 

Eller du har 50 chats a´ 2 minutter med en konverteringsgrad på 4 % - på produkter med en avance på 2000 kr.

 

I serviceomkostninger har det kostet dig = 50 * 2 minutter * 3kr/min = 300 kr.

 

I salg har det indbragt dig = 50 * 0,04 * 2000 kr = 4000 kr. (PS: hån for regnefejl modtages uden at græde. Bare princippet forstås)

 

hmmm...i cost-per-sale skulle jeg faktisk også have indregnet udgifter for markedsføring gennem eksempelvis adwords.

 

Nogle virksomheder får sig en unødvendig dårlig oplevelse første gang de implementerer live support på deres hjemmeside. Som oftest er argumentet for ikke at bruge live support igen, at det øger deres cost-per-sale - antallet af "useriøse" henvendelser øges - og dialogen med potentielle kunder trækker ud.

Nogle mindre virksomheder dropper også denne form for dialog simpelthen fordi de ikke engang kan få "useriøse" henvendelser - eller at systemet viste sig at være ustabilt.

 

Det er derfor, vi har valgt at rådgive virksomheder indenfor email management og teknologier såsom live support. Simpelthen fordi, at det har kæmpestor betydning for dine serviceomkostninger og online salg afhængig af, hvordan og på hvilken måde, du vælger at kommunikere med dine kunder via Internettet.

 

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)