Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projektsstyrings software til Outlook 2010?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg søger et stykke software, der kan integreres i Outlook 2010 og bruges til projektstyring for vores forskellige projekter i virksomheden.

Ud over dette, er eneste krav, god brugervenlighed og så få licenskroner som muligt (Vi har Officelicenser i forvejen)

Hvad kan i anbefale? :-)

Mvh

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan faktisk udvikles et system af applikationerne i Office-pakken (via VBA) og således også af Outlook - men det afhænger af jeres kravspecifikation.

Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det lyder spændende.

Ved du, om der findes allerede udviklede produkter, så vi kunne undgå at betale for selve udviklingen?

Kravspecifikationerne er ikke voldsomme. En flydende og problemfri integration med Outlook 2010 er det vigtige.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes jeg kan se nogle udfordringer omkring projektstyring i outlook! Jeg synes det er den forkerte indgang til projektstyring at tage udgangspunkt i et kommunikationssystem. For mig er det det ikke den rigtige vej at gå, jeg ville anbefale et "rigtigt" projektstyringsværktøj, fx. http://basecamphq.com/ Basecamp eller lignende.

Har det undret dig hvorfor du ikke kan finde det plugin? Måske fordi det ikke er den vej de fleste går? Husk på at du ligepludselig har et "vendor lock-in", dvs. du er 100% afhængig af din outlook, nu og i fremtiden. Hvad så når/hvis den kommer online, eller i flytter mails til noget andet??? For mig at se skaber du en unødvendig afhængighed mellem eet stykke software og et andet. Hvad så når i har brug for mere avanceret projektstyring, diagrammer, prognoser, budgetter, delleverancer, kan outlook følge med? Hvad når i opgraderer til Outlook 2012/13/14 virker jeres plugin så stadig?

Det er ikke for at skyde din ide ned, det kan godt fungere, men der er alternativer der er langt bedre - og mere effektive. 

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

CGreve:

Ved du, om der findes allerede udviklede produkter, så vi kunne undgå at betale for selve udviklingen?

Nej - men jeg har i flere systemer - udviklet i Office-pakken - også integreret Outlook.

Kunne du ikke beskrive kravene lidt nærmere?

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilkefu til er ønsker du i Outlook? At taskene er på din taskliste, at ting skrives direkte ind i din kalendar eller hvad havde du forestillet dig skulle gøres i outlook?

Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et godt svar!

Jeg kan godt se, at Outlook sætte nogle begrænsninger. Grunden til at dette var mit udgangspunkt er, at det virkede som en overkommelige løsning jf. http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/brug-af-projektopgaver-i-business-contact-manager-HA010262601.aspx

Basecamphq ser spændende ud, jeg er bare i tvivl om det er overkill til vores behov.

Helt forenklet er vores eneste behov, et værktøj til at oprette og holde styr på vores projekter. Altså; synkronisere vores kalendere med en projektplan/opgaver, oprette og tildele opgaver, se antal timer brugt på et projekt, se deadlines, give ledelsen overblik etc

Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var noget i den stil, jeg tænkte.

Integrationen i Outlook vil have stor merit her i huset, da det er gennemgående i alle vores afdeling og hyppigt brugt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Min eneste bekymring, på dine vegne, er at du ryger i nogle begrænsninger i forhold til dit valg at binde dig hårdt mod outlook (en bestemt version af outlook?)

BaseCamp er for små og mellemstore virksomheder, de siger selv at det er systemet er designet til, når fok gror ud af deres system så er det kun positivt. Jeg kender flere virksomheder med 2-10 medarbejdere som ikke sværger til andet. 

Alternativt er www.podio.com, som er gratis til en vis grænse. 

Mit bedste råd er at vælge et dedikeret værktøj - det går som regel galt når man prøver at løse en specifik opgave med et generelt værktøj.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Basecamp ser rigtig spændende ud! Podio kender jeg gennem en kontakt, som et godt kompetent team, deres korte levetid taget i betragtning.

Forstå mig ret, jeg ville absolut helst på en ekstern software løsning. Microsoftlicenserne er ikke gratis og jeg er ikke fan af afhængigheden hertil! :)

Basecamp ser ud til, at indeholde mange af de funktioner vi skal bruge, men jeg mangler dog stadig muligheden for, at få synkroniseret Outlook kalenderen over i Projektstyringen. Det ville spare en masse tid, samt give et retvisende overblik og dermed være let integreret. Det bliver noget omstændigt, hvis folk skal bogføre deres kalender i to systemer - det ser vi allerede i dag, med vores nuværende (primitive) løsning.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)