Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diskotek i Spanien.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med tankerne om at åben et disko i Torremolinos i sydspanien.

Er der nogen herinde der har erfaring med det?

Findes der engrosleverandører som her i DK?

Hvad med opbygning af inventar osv?

Er der nogle regler for at starte et firma i Spanien?

Nu har jeg været så uheldig at få en betinget dom for noget snyd med sygedagpenge, vil det påvirke mig for at kunne komme igang?

Skal man have spiritusbevilling som i dk?

Findes der koda gramex?

Der er sikkert flere spørgsmål, men det er dem jeg lige kan komme på.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, bor du i Spanien nu? hvis du er seriøs omkring dit projekt og allerede har kapital på plads så kan jeg sætte dig sammen med en dansk person der bor i Sotogrande i syd spanien og som arbejder på det største diskotek i La linea.

Han snakker dansk, engelsk og spansk og har et godt netværk. Han kan hjælpe med de ting du efterspørger. Hvis ik du har din kapital på plads er du velkommen til at vende tilbage senere.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Nej jeg bor stadig i DK. Jeg skal ned og se på steder efter nytår, og så er jeg klar.

Jeg vil gerne i kontakt med ham, når vi kommer på den anden side af nytår,

så jeg kan snakke med ham om does and don´ts.

Mvh

Per

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er ikke noget som man bare lige gør, det tager flere mdr. at få oprettet et firma i spanien det kan tage op til 14 mdr. jeg har nogle venner som flytter der ned til februar hvor manden skal åbne sit eget firma, og det er ikke som i danmark hvor du gør det over nettet og to dage efter har du et cvr nummer, men du skal godkendes og de henter oplysninger i Danmark Sad du skal også bevise at du har en fast indtægt og kan forsørge dig selv for at overhoved at få opholds tilladelse.

Men for lige at svare på dine spørgsmål.

Ja der findes nogle store engrosleverandører i spanien inden for det felt se selv på Google.es

Der er mange regler for at starte firma i Spanien mange flere end i Danmark og mange får svaret nej der nede.

Du vel få svært ved at få opholdstilladelse med den dom du har fået, for de tjækker alt på det pungt, de går meget op i sygpenge, det koster flere 1000 kr. hver mdr. til deres syge sikring.

Ja der er spiritusbevilling i Spanien, den er nem at få, men du skal overholde den 100 % for mister du den, så er det for et år af gangen og det er jo ikke godt for sådan en virksomhed og de tjækker en del.

Jeg ved godt at det ikke giver så mange håb, men de er meget tunge at danse med, men mine venner har lige været det hele igennem og er langt fra færdig endnu, de er selv nød til at blive gift for at få opholdstilladelse for at opfylde deres krav.

Og så lige, der ligger et Dansk discotek i TSmileorremolinos

 

 

 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

holy crap, det var da noget af en historie.

Jeg har godt hørt at jeg nok ikke skal regne med at kunne komme ind pga min dom, men jeg vil da forsøge alligevel. Jeg skal muligvis have en kammerat og hans kone med, så der er måske lidt at hente der.

Nu er det ikke meningen at jeg vil lave et dansk disko, det skal bare være et disko for fuld udblæsning, men jeg vil selvfølgelig ned og se, hvad der er, og hvad jeg synes at der mangler.

Men tak for oplysningerne, nu har jeg noget at arbejde med ;)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

perpost:
Men tak for oplysningerne, nu har jeg noget at arbejde med ;)

Det er Gangstas Paradise, så pas på.

Fristelserne og omkostningerne kan være store og det er ikke sikkert sydspanien forbliver det foretrukne, samtidig er Spanien i en elendig økonomisk forfatning, hvilket giver grobund for alle mulige og umulige scams på alle niveauer.

Og hvis og når du får en båd, lån den aldrig ud Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal jeg huske, og ja har også hørt, at det er lidt gansta paradise.

Nu må vi se, om jeg overhovedet kommer ind i landet. Hvis ikke, så finder jeg på noget andet.

Jeg har skrevet til den spanske ambassade, om de kan hjælpe med at finde ud af,om jeg er totalt lost pga min dom. Hvis det er tilfældet, så må jeg blive i dk til der er gået 5 år. Så gider jeg nok ikke alligevel, og har sikkert fundet på noget andet.

Spanien vil jo altid være et land man tager til, for der er jo sol det meste af året, og det trækker jo rigtig mange mennesker til, og det er jo dem som man skal leve af.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

perpost:
Jeg har skrevet til den spanske ambassade, om de kan hjælpe med at finde ud af,om jeg er totalt lost pga min dom. Hvis det er tilfældet, så må jeg blive i dk til der er gået 5 år. Så gider jeg nok ikke alligevel, og har sikkert fundet på noget andet.

Har ikke forstand på den del, men der er vel arbejdsmarkedets fri bevægelighed i EU, hvilket vel ikke burde give de store hindringer for at arbejde, men måske ejerskab kan give udfordringer. Men det kan altid ordnes via "stråmænd/kvinder" - så det burde ikke være det store.

Jeg er ikke helt sikket på at Spaniens fremtid er ligeså lys som den har været, men det kan jo kun tiden vise.

Under alle omstændigheder håber jeg du får gang i projektet og at din "dom" ikke forhindrer dig i at udleve dine drømme.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Selvfølgelig kan du flytte til spanien, så længe du er eu statsborger kan du frit flytte og du behøver ikke en særkskildt opholdstilladelse.
Dog hedder det sig at du skal have et NIE nummer hvis du bliver over 3 mdr, det er forskelligt fra politi distrikt til politidistrikt hvordan man får det. I Toremolinos skal du møde op rigtig tidligt om morgenen på politistationen for at få et nr, og så vidt jeg husker så giver de kun 20 ud af dem om dagen... Hvis du bruger den Spanske ambasade i DK kan der gå optil 6 uger, i spanien får du det på dagen, du skal bare bruge en adresse, eventuelt det hotel du bor på og dit pas... det er meget nemt...

For at registrere firma i spanien er det lidt mere bøvlet, et sl (aps) skal du bruge en kapital på 3000 euro som skal stå på en konto, dog kan du også bruge indskud af aktiver men lidt mere bøvlet. Samtidigt kan du ikke som i dk, bruge kapitalen på samme måde, da der skal udfylde en attest tign hver 3 måned hvor man skal se om kapitalen er til stede...
Det nemeste er at kontakte et adovkat firma i området, der er rigtig mange advokater med dansktalende advokater også i Fuengirola som sørger for det hele, Det koster ca. 1500-2000 euro så følger de dig hele vejen og hjælper med at få en bankkonto etc. og dit nie nr.

Du starter med at give dem tre firmanavne, som de så sender til notar for at få registreret et af dem, og når du har det, har du firma under etablering, ganske som i dk...

Ja der er høj sygesikring for dit personale som du skal betale, men lønnen er så også meget lav, ofte mellem 800 og 1100 euro pr. mdr. Og der findes nu en masse rabat muligheder på sygesikring hvis du ansætter spanske statsborgere etc...

Dog ved jeg ikke om jeg ville anbefale Torremelinos, da det er lidt død by, synes jeg i allefald gå i byen mæssigt, der er mange som tager til Benalmadena, hvor der er rimelig godt knald på...Fuengirola er også et godt bud, men der er rigtig mange diskoteker og lignende samlet sammen...

Ja der er krise i spanien, men dermed ikke sagt der er krise for turismen, der kommer flere og flere turister til spanien hvert år og især i costa del sol området, sæssonen bliver også længere og længere så nu er den typisk fra slut marts til oktober...

Men giv den gas...

/M

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)