Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste (gratis) værktøjer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med at optimere mit site og da jeg ikke har den store SEO-erfaring, ville det være lækkert med hjælp fra Aminos kompetente eksperter.

Jeg vil have lavet noget tracking på de 123 søgeord jeg har valgt ud, som jeg vil optimere imod. I den proces kunne det være rigtigt lækkert med nogle gode værktøjer, til at lave analyser på hvor jeg ligger på søgemaskinerne, til at se links, sitets hastighed osv.

Jeg bruger naturligvis Google Website Optimizer og så bruger jeg SEObook, men jeg synes deres Rank Checker værktøj er meget upræcist. Jeg har også prøvet med Rank Tracker, som jeg synes virker til at være væsentlig mere pålidelig, problemet er at man ikke kan eksportere resultaterne fra Rank Tracker, medmindre man køber programmet - og netop her kommer den helt store hurdle i denne udfordring - som nystartet er det begrænset hvad der er af økonomiske midler, så jeg er primært på jagt efter gratis værktøjer, såfremt de findes.

En sidste ting, som det kunne være rart at få inspiration på, er hvilke ting der er interessante at tracke i forhold til min SEO-optimering, for jeg vil holde øje med hvordan mine søgeord bliver rangeret, men det kunne også være rart med mere statistik, så jeg også kan analysere på mine konkurrenter, på hvilke af de ting jeg udfører der virker osv.

Glæder mig til mange kompetente svar, på forhånd tak.

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Super fedt at du har valgt at tage SEO arbejdet i egne hænder, og selv lave det arbejde som ender med at give en masse, hvis det gøres rigtigt.

Selv har jeg ikke den helt store erfaring med SEO i praksis, men jeg har da lavet lidt, og har opnået nogle resultater, som jeg er fint tilfreds med - men som sagtens kan forbedres.

Jeg vil anbefale dig, at du ikke skal optimere mod 123 søgeord til at starte ud med - med tiden kan du optimere mod flere ord, men 123 er alt for mange, hvis du spørgere mig. Og hvis du ikke er hardcore SEO ekspert, synes jeg du skal have fokus mod 4-5 søgeord per side, og efterhånden som du får gode placeringer, kan du udvide, med nogle flere søgeord.

Hvis du har nogle spørgsmål du enten tror eller ved jeg kan svare på, er du mere end velkommen til at skrive en privat besked til mig, så skal jeg gøre mit bedste.

Igen, super fedt at du har taget arbejdet i egne hænder.

.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jens,

Tag evt. Et kig på Free Monitor for Google fra http://www.cleverstat.com, her kan du eksportere til csv.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonathan,

Tak for dit indlæg.

Det kan godt være det lyder voldsomt, med 123 søgeord, men det handler om at jeg laver en række SEO-sider, så jeg ikke optimerer mod flere søgeord per side, det tror jeg fungerer bedst, at hver enkel side er fokuseret mod et søgeord.

At skabe så mange sider, giver også noget effekt i forhold til min interne link building, så jeg holder fast i de 123 sider, da jeg er ret overbevist om det er det optimale - hvis man har overskuddet til det - og det har jeg :-).

Som skrevet er jeg meget på jagt efter nogle gode (gratis) værktøjer, som kan hjælpe mig i denne proces, så kender du nogen af disse, hører jeg meget gerne om det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)