Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdskraft fra Korea?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har han gang i?

Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

pedromosulini:
Hvad har han gang i?

Nu Ved jeg ikke lige hvem du henviser til men ud over mig selv kan jeg se 2 andre profiler af hankøn i denne tråd.

Men lige frem at påstå at Fillipinske Au-pairs Nasser ved at sende penge hjem er sq lige stærkt nok.

De få penge de sender hejm er der betalt skat af kan du være sikker på med det sindsyge system vi har i Danmark.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Korea er et rigt land og et land i vækst

Hej

Det er korrekt. Men man skal også tænke på at selvom et land er rigt, så er det ikke ensbetydende med at befolkningen er rige.

Problemet med korea, er at de driver en form for statsstøtte, der gør at bl.a. deres væft industri idag er verdens største. Men det er så også sket på bekostning af, at de underbetaler deres arbejder, ligesom i fx Kina.

Den største forskel på Kina og Korea er at Korea er teknisk foran. Men ikke på nivau med vesten. Og det er deres bil industri et typisk eksempel på, her kan man nævne Hyndai, Kia og Chervolet(ja de har købt daiwoo). Men kikker man så på fx Samsung, så virker det somom at de er fremme i skoen, men problemet er at de ikke nyudvikler, de videre udvikler eksisterende produkter. Selvom de senere år, er begyndt at skille lidt mere ud.

Sydkorea har en lang tradition med forskellige kriser og krige, med nabolandende. Og har også haft masser af interne uroligheder. Hvilket gør at det er en befolkning, der er meget tilbage trukkket. Netop fordi at de forbereder sig på en ny krise.

Men med de senere års udvikling, specielt den industrielle, som Kina er ved at overtage, så vil der også ske en udvikling, med at de vil søge jobs, andre steder. For indtil videre, så har de haft jobs nok i landet, og ikke har haft behov for at sende arbejdskraft ud af landet.

Men lige som fx Kina, så er der en stor stats støtte til de koreanske firmaer, der exporterer. Og det gør desværre at de vil kunne underbyde markedet, men også at de kan fastholde folk i fattigdom, selvom de har et arbejde. Lidt ligesom Kina.

/Kenneth

Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iceman
Jeg er enig med dig. Det er et forskruet system vi har her. Jeg tænkte nu også mere på at dette emne minder mere om udnyttelse af aupair end sund fornuft.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Peter - Revisor:

Nå..de betaler ikke skat?

Hvor dælen kommer pengene så fra?

 

MvH

Peter

Hej Peter ,

du igen skuffer mig som revisor- du burde vide at au pairs betaler ikke skat. Det er skattefri indkomst. 

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Parterapeuten..Hvad er det for en gang sludder.

det er absolut ike givet, at aupair ikke betaler SKAT.

Og de nasser ikke, som du skriver.

Det gør de måske i Østeuropa men ikke i den vestlige verden.

 

Peter

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej Alle

jeg tror at mange af jer misforstå hvordan au pairen har det I DK, OG HVOR MANGE PENGE HEVR EN FAMILIER BRUGER PÅ EN AU PAIR!

1 . Hun får 3150 kr (skattefri)dvs hvis hun betalte skat , atp feriepenge ville hun få måske 6000-7000 kr/mdr?(mange piger der ønsker at passe fra østeuropeiske lande kan arbejde som nannys og få 6000 kr i løn dog de skAL betale skat, ferie atp, pensioN osv, derfor de fleste vælger 3150 kr)

2. Au pairs bor helt gratis, de få stillet pc gratis + tv i de flestes hjem på deres værelser+ som regel en mob tel.sum???

De få gratis tv kabel antenne + internet. De skal minimum have 15 kvm rum.(lov krav)De få med rummet, betalt varme, el+ vand. Vi kan sammenligne at en studerende for sådan et værelse som regel betaler fra 2000 kr/mdr + udgifter????)dvs i alt ca 3000 kr??

3. Au pairs få gratis mad, dvs de kan spise og købe til dem selv på familiens regning. Det inkluderer min 3 måltider sammen med fam om dagen+ som regel chiips snaks , chokolade kaffe te osv. Jeg ved det ikke , hvor mange penge man bruger på mad om mdr hvis man er f.eks studerende men godt og vel 2000-3000 krhvis man virkelig sparer????

4. Som regel betaler familien til au pairen for vinter sko, bus billeter, au apirs af og til bliver hentet fra stationer om aftener osv.sum???

5. Familier skla betale retur billettern til au pairen. Fra min erfaring som au pair agentur betaler fam også billeten til landet. Det er som regel 5000-10.000 kr./2 år

6. Au pairen få betalt forsikring som tegnes kun på hende, det er ulykke , husforsikring, og fam skal betale dette den er på ca 6000 kr /år(vi alle andre skla også ahve husforsikring osv, men den få au apiren også betalt af fam)

I alt beregning au pairen få betalt udgifter for ca 6418 kr af familien/mdr + løn 3150 kr.=udgift kun til au pairen /mdr er 9568 kr/mdr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har ikke beregnet, bus billeter nogle fam sponsorerer, sko eller tøj amn køber(for de fleste kommer her til dk med sommer tøj, og så græder de at de fryser), kørsel af au pairs frem og tilbage alt mulige steder.

Hvis nogle mener at det er for lidt vi betaler til au pairen om måneden, så er der noget galt med det her samfund. 9568 kr får hun skatte frit! 

Så mange penge om mdr er et års løn i filipinerne HVIS MAN HAR ARBEJDE!

En rengøring dame i dk få ca 21.000 kr før skat, og som regel skal hun igennem diverse kurser + mindre udd for at være rengørings assistent!

Håber jeg kunne ændre jeres synspunkt og kunne give jer en klar regnestykke på au pairs og forbrug.

Som aupairagency plejer vi at fortælle til famlierne at au pairen er som regel en meget stor udgift som normalt kan være fra 6000-15.000 kr/mdr!Det er en dyr fornøjelse at have en au pair.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej Peter

1.igen nej de betaler ikke skat, 2. Det er godt at du ved så meget om au pairs, har du selv haft en af dem?3.Og hvad i al verden har østeuropa med au pairs at gøre?92% af au pairs kommer fra filippinerne, jeg troede at du som revisor havde mere viden end bare masse tomme ord.....ret tit nævner du østeuropa i mine indlægs.. har du købt din eksamens bevis der???

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det stadig en masse sludder du skriver i mange af dine indlæg.

Jeg vil ikke kommenterer dine usaglige barnlige angreb.

Synes, at du skal holde lidt igen...ellers kunne det være du fik en sag mere på nakken.

Ved godt, at du ikke tænker som andre....men derfor behøver du altså ikke være dum og uforskammet.

Slut herfra.

 

Peter

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er au-pair ordning ikke en arbejdstilladelse, men kulturelt udveksling, derfor skal hun / han indgå som en del af familien.
Som normalt i DK så forsikringer man jo hele hustanden.

Klippet fra nyidanmark
Ansøgeren skal indtage en familiær stilling i værtsfamilien. Det vil sige, at au pair-personens opgaver skal relatere sig til den daglige husførelse i familien

klippet fra nyidanmark
Selve ansættelsen som au-pair betragtes skattemæssigt som et arbejdsgiver-/lønmodtagerforhold og er derfor underlagt danske skatteregler. Skatteforvaltningen i den kommune, hvor værtsfamilien bor, kan svare på spørgsmål vedrørende evt. beskatning af lommepenge og gratis kost og logi.


Har den Filippinske regering ophævet er forbud, om at landet befolkning kan arbejde som au-pair i DK ?? Da ordningen misbruges som billig arbejdskraft og den derved vil beskytte dem mod denne udnyttelse.

Hvis ikke, så kan man jo gætte på at det nok koster en hel del i korruptionsbetaling at komme til DK og det er en udgift den enkelte au-pair selv må afholde.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)