Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - Wordpress, Prestashop, Magento eller noget helt andet?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nexø
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen folkens! 

Mit firma skal have lavet en webshop som skal være klar omkring midten/slutningen af februar. Men vi ved ikke hvilken slags det skal være. Har i nogle "for/imod" på de forskellige webshop steder? Så vil jeg rigtig gerne høre dem. 

Grunden til at jeg spørger jer nu, er at jeg ikke bare vil gå ud til et firma og få lavet webshoppen der. Jeg er selv freelance grafiker, så jeg kunne godt selv tænke mig at lave designet på shoppen og jeg kunne også rigtig godt tænke mig at få indblik i hvordan det foregår bag shoppen, så jeg har en nogenlunde kendskab til hvad jeg laver, når siden går i luften. 

Så det vil hjælpe mig rigtig meget hvis i lige vil hjælpe mig lidt på vej. 
Og hvis i kender et firma der kan slice en photoshop fil og stille den op til fx. en prestashop side, så også gerne lige til. 

På forhånd tak!  
/Mark

Ejer af DopeLife - EST. 2011

Fra Skibby
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 22
Fra  XXX Butikken Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg sad lidt i samme situation da jeg skulle lave shoppen.

Jeg endte med at teste magento, prestashop, joomla med virtuemart, Zen Cart, Tomatocart og Open Cart

Opencart er, efter min mening, den letteste at komme i gang med, og der findes masser af udvidelser som gør det nemt at sætte den op som man ønsker den.

der findes også en hel dansk oversættelse af den (faktisk en nordisk) som bare smides på uden problemer. - Så kan man altid redigere ordvalget hvor man synes det ska være anderledes, men det er lettere end at skulle oversætte en hel shop selv :)

Jeg bruger den på http://xxx-butikken.dk/

Den opsætning jeg har der er det tætteste man kommer på en fuldstændig standard opsætning af opencart. Det er meget lidt jeg selv har ændret i den da jeg kan lide den som den er. Så det vil give dig en ide om hvordan det ser ud.

Fra Nexø
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det hurtige svar.
Jeg tror jeg vil bruge dagen på at sætte mig lidt ind i Open Cart. 

Super fedt at der findes en dansk oversættelse, det er helt klart et plus.

Synes din side virker meget professionel, det ser godt ud også selvom det "bare" er standard opsætning. Hvilken version kører du med? 

Tusind tak! 

/Mark  

Ejer af DopeLife - EST. 2011

Fra Skibby
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 22
Fra  XXX Butikken Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg håber da du kan bruge det til noget.

Jeg er på version 1.5.1

Her er den danske oversættelse: http://www.opencart.com/index.php?route=extension/extension&filter_search=dansk&sort=e.date_modified&order=DESC

Og mulighed for at se hvad der ellers er af extensions.

Fra Nexø
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Juul:

Ja jeg håber da du kan bruge det til noget.

Jeg er på version 1.5.1

Her er den danske oversættelse: http://www.opencart.com/index.php?route=extension/extension&filter_search=dansk&sort=e.date_modified&order=DESC

Og mulighed for at se hvad der ellers er af extensions

Det kan jeg helt sikkert, har lige kigget på deres demo shop. Og det ser ud som det er rimelig overskueligt. 

Har lige hentet version 1.5.1, så nu vil jeg arbejde lidt med det, tak for oversættelsen.

/Mark 

Ejer af DopeLife - EST. 2011

Fra Nexø
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke få det til at due .. 
Den kan simpelthen ikke installere Opencart til min mySQL igennem FileZilla.
Den skriver: "Cannot delete or update a parent row: a foreign key constraint fails" ? 

Har prøvet 2 forskellige versioner, de 2 nyeste. Prøver igen senere med en ældre version. :-)  

Ejer af DopeLife - EST. 2011

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Nu kender jeg ikke Opencart, så ved ikke præcis hvor installation foregår, men den fejl du får kan klares ved at sætte følgende øverst i det sql script / file der køres

SET FOREIGN_KEY_CHECKS = 0;

Også følgende nederst

SET FOREIGN_KEY_CHECKS = 1;

Det så sagt kan jeg klart anbefale Magento, det er det bedste kodet / designet shop system jeg har set. Det er virkelig godt gennemtænkt og sikret mod, at evt. tilføjelser også videre ikke forstyre kernen af systemet. Har sat nogle stykke op og skrevet extension til det, og bliver mere og mere imponeret over det.

Negativt kan dog siges, at det ikke er det nemmeste at gå til - så kan man bare taget et "lær php på 5 timer" kursus, så er det nok ikke lige Magento man skal kaste sig over.

Der findes også danske sprog, opsætning osv. extensions til Magento - se evt. mere på Magento's hjemmeside

Fra Nexø
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Installationen foregår ligesom ved Magento, altså at man uploader sine filer til mySQL igennem FileZilla. 

Gætter på det er opencart.sql filen der køres, når man starter installationen, den ligger nemlig i den mappe. 

Har prøvet at sætte mig ind Magento, dog var det lidt svært at finde rundt i, i starten. Men jeg er som sagt åben for alle muligheder, så jeg vil da lige kigge på Magento igen.

/Mark 

Ejer af DopeLife - EST. 2011

Fra Skibby
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 22
Fra  XXX Butikken Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at denne kan hjælpe dig:

http://www.opencart.com/index.php?route=documentation/documentation&path=4

Du skal oprette en database til den i, f.eks., phpmyadmin eller hvad du bruger til det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)