Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte salon med en afrikaner

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej amino . Jeg har lavet mundtlig aftale med en afrikaner der laver extensions, at hun har lejet sig ind i en salon i Odense c til 3000 om måneden. Her fortæller hun, at heg kan sælge clips extensions som jeg normalt sælger på min webshop www.Dulleshoppen.dk .. Jeg vil rigtig gerne dygtiggøre mig i salonen udover at sælge tøj og hair extensions, så jeg tænker at tage noget kursus i at klippe/farve hår.. Jeg har ikke mulighed for en længerevarende frisøruddannelse da jeg har mit freelance job som intetviewer. Er der nogen der kender nogle kurser inden for make up, hår eller andet som jeg kunne videreudvikle vores salon med ? Jeg har altid haft en kæmpe drøm om at være selvstændig og ser den nye salon som en fantastisk mulighed for at udleve drømmen.. Bedste hilsener Simone

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 04:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det allerførste du skal gøre er at få noget på skrift, en mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, men knap så nem at "bevise" som en skriftlig.

Best regards

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Hejsa

Det allerførste du skal gøre er at få noget på skrift, en mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, men knap så nem at "bevise" som en skriftlig.

Best regards

Yes

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Overskrift: starte salon med afrikaner
Spørgsmål: Hvor kan jeg videreudvikler mig?

Jeg forstår ikke helt sammenhængen i overskriften og spørgsmålet, og hvorfor det overhovedet er relevant at hun er afrikaner... 

Bareen lille tanke her :-)

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke bare tage kursus i at klippeog farve hår, der er en grund til at det tager 4 år at blive frisør :)

Du kan bliv hårstylist på 10 uger, hvor du lærer de grundlæggende teknikker i opsætning. Det samme med make-up det kan du også tage kurser med diplom inden for, men det koster penge, men det ville du nok godt kunne bruge til noget.

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person
Hold kæft hvor er i dumme.. Det var da vildt... Undtaget Kim.. Ka sagtens tage kurser i klip og farve, det er jo kun pga alle de forskellige ting man lærer på uddannelsen at det tager 4 år.. Og det med at hun er afrikaner er jo ikke en problemstilling. Ved ikk li hva du misforstår ???

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dulleshoppen.dk:
Hold kæft hvor er i dumme.. Det var da vildt... Undtaget Kim.. Ka sagtens tage kurser i klip og farve, det er jo kun pga alle de forskellige ting man lærer på uddannelsen at det tager 4 år.. Og det med at hun er afrikaner er jo ikke en problemstilling. Ved ikk li hva du misforstår ???

Simone - træk vejret og sluk computeren en dags tid! 

Der er mange der har prøvet at hjælpe dig - og gjort en faktisk okay indsats - folk sidder jo og tager stilling til dit problem og rådgiver dig herefter helt gratis!

Uanset om man kan lide svarene, så mener jeg ikke at der er meget desideret forkert i tråden. Derfor bør du slå koldt vand i blodet - er du ikke tilfreds med svarene så sig i det mindste stadig væk "TAK", og så spørg lidt anderledes, hvis du stadig tror at der er et menneske blandt de 100.000 aktive Aminoer som kan hjælpe dig. 

God søndag!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Dulleshoppen.dk:
Hold kæft hvor er i dumme.. Det var da vildt... Undtaget Kim.. Ka sagtens tage kurser i klip og farve, det er jo kun pga alle de forskellige ting man lærer på uddannelsen at det tager 4 år.. Og det med at hun er afrikaner er jo ikke en problemstilling. Ved ikk li hva du misforstår ???

Folk er nu ikke så dumme som du tror. Dem der svarer på dit spørgsmål svarer korrekt.

Der findes ikke umiddelbart kurser hvor du kan lære den slags. Der er p.t. 2 uddannelsesretninger den ene er den 4-årige frisøruddannelse og så er der nogle der udbyder en 1-årig uddannelse.

Af de 2 uddannelser vil dem på den 4-årige være de bedste efter endt uddannelse, selvom man måske er gennem samme forløb på den 1-årige, og dette skyldes ofte at frisørelever i uddannelsestiden i salonen udfører en del af arbejdet med farvning for de eksisterende frisører og har derfor en helt anden tilgang til håndværket end dem på den 1-årige uddannelse.

Du kan ikke blive godt til at farve hår på et 3 ugers kursus, og du vil generelt være dårlig til det, da der også ved siden af uddannelserne i salonerne er kurser fra leverandørerne som folk deltager i, og som kursister på ikke godkendte kurser ikke deltager i.

Det bedste for dig er nok at holde fokus på dine ekstensions.

At kalde folk dumme, uden du har evnerne/viden til det, er ikke særligt smart - og din attitude bringer dig ikke langt når du er ignorant.

Køb ren argan olie her

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simone,

Dulleshoppen.dk:
Hold kæft hvor er i dumme.. Det var da vildt... Undtaget Kim..

Nu har jeg godt nok kun haft eet kursus i journalistik, men jeg mener ikke at det der kvalificerer som god interviewer teknik ;o)

Dulleshoppen.dk:
Og det med at hun er afrikaner er jo ikke en problemstilling. Ved ikk li hva du misforstår ???

Jeg tror, at det folk - inklusiv mig selv - misforstår er, at din overskrift hedder "Starte salon med afrikaner".

Da jeg læste overskriften tænkte jeg, at det var noget med om andre havde erfaringer i samarbejde med afrikanere og at du eksempelvis ville importere via en afrikaner.

Det viste sig så mere at have noget med dygtiggørelse og kurser at gøre.

Men det kan jo også være at du bare nævner at det er en afrikaner fordi, at det i din branche er et kvalitetsstempel, da afrikanere er kendt for at kunne noget med hår og derfor ikke tænkte nærmere over, at det kunne misforståes af folk udenfor branchen?

Med venlig hilsen

Tommy

 

 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)